Piratpartiets mötesplattform

Piratpartiets mötesplattform (https://forum.piratpartiet.se/index.php)
-   Nominerade och utfrågningar för kandidater till riksdagslistan 2014 (https://forum.piratpartiet.se/forumdisplay.php?f=866)
-   -   Lista över nominerade (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=39263)

Mötespresidiet 2013-10-24 18:37

Lista över nominerade

-

L_Holmgren 2013-11-03 10:23

Sv: Lista över nominerade

Var är tjejerna?

Anton Nordenfur 2013-11-03 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av L_Holmgren (Inlägg 290023)
Var är tjejerna?

Du är välkommen att nominera dem. Jag tycker inte riktigt det är snyggt att andra inte nominerar de man vill, om man inte nominerar några själv.

Anton Nordenfur 2013-11-03 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Anton Nordenfur (Inlägg 290024)
Du är välkommen att nominera dem. Jag tycker inte riktigt det är snyggt att andra inte nominerar de man vill, om man inte nominerar några själv.

Du är välkommen att nominera dem. Jag tycker inte riktigt det är snyggt att kritisera att andra inte nominerar de man vill, om man inte nominerar några själv.*

Carl Johan Rehbinder 2013-11-03 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av L_Holmgren (Inlägg 290023)
Var är tjejerna?

Ja du, jag räknar till 11 stycken av presumtivt honkön på listan.
Några fler yttre företräden som önskas?

Anton Nordenfur 2013-11-03 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Carl Johan Rehbinder (Inlägg 290121)
Ja du, jag räknar till 11 stycken av presumtivt honkön på listan.
Några fler yttre företräden som önskas?

Fast to be fair var det bara en nominerad kvinna när kommentaren skrevs.

Emil Isberg 2013-11-06 12:23

Jag är lite orolig över att bara de som nominerat sig själva har accepterat nomineringen. Kan det finnas något tekniskt problem som hindrar accepterandet? Har de som nominerats ens fått kännedom om nomineringen?

Kan de som nominerat andra kontakta dem och se om de fått nomineringsinformationen/-koden?

Mikael Holm 2013-11-06 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Emil Isberg (Inlägg 290212)
Jag är lite orolig över att bara de som nominerat sig själva har accepterat nomineringen. Kan det finnas något tekniskt problem som hindrar accepterandet? Har de som nominerats ens fått kännedom om nomineringen?

Kan de som nominerat andra kontakta dem och se om de fått nomineringsinformationen/-koden?

De som nominerar sig själva får sin kod direkt och kan omgående tacka ja.

De som blir nominerade av andra får sin kod via email. Det skickas inte ut automatiskt utan manuellt. Det hanteras i Riksdagslistans fall av partiledningen.

Tidigare har det ytterst sällan varit flera nomineringsförfaranden samtidigt så den del som hanterat mailutskicken har varit samma stilmall (en fil som i detta fall innehåller texten i mailet). Därför fanns det tidigare inget sätt att hantera flera nomineringsförfaranden samtidigt. Johan Karlsson har nu fixat den delen så det kan gå ut mail till både de som nominerats till Ung Pirats förbundskongress och Piratpartiets riksdagslista. Det som återstår är att hitta lite tid för att fixa klart det sista så Henrik Brändén kan börja skicka ut mailen till er som nominerats.

Johan mlg Karlsson 2013-11-18 09:29

Jag vill tacka för min nominering, men samtidigt så måste jag tacka nej. För att stå på riksdagslistan så krävs det att man är beredd på att lägga hela våren, sommaren och hösten på att kampanja för sig, och det är tyvärr något jag inte har tid för.
Delvis så kommer jag högst troligt stå relativt högt upp på landstingslistan i Stockholm, delvis så kommer jag ha fullt upp med att hantera Piratshoppen och mina övriga uppdrag i Piratpartiet såsom tex medlemsmötespresidial och valsedelsgeneral.

Henrik Brändén 2013-12-02 10:59

Klara Ellström har haft tekniska problem med att komma åt att svara på sin nominering. Hon har dock i mail meddelat mig att hon beslutat avböja nominering.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.