Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Dan_Norr Inte uppkopplad

Dan_Norrs avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard Boden/Fyrkanten - 2006-06-09, 10:09

Ny medlem i Boden sedan idag. Har dock följt partiet med stort intresse under en längre tid. Är oerhört positiv till den mediaplats vi tagit och tycker att detta är ett utmärkt tillfälle att synas lokalt. Dela ut flyers, affishera och diskutera med folket i omnejd.

Hur ser det ut med medlemmar i Bodens Kommun för tillfället? Eller faller vi som vanligt under Luleå

En sammanstrålning för brainstorming angående en mindre kampanj vore trevligt. Ge er gärna till känna så kan vi försöka komma fram till något konstruktivt.

/Daniel

Svara med citat
  (#2) Gammal
TorrentMormor Inte uppkopplad

Länk: #31096
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-09, 12:04

Hej och välkommen , jag trodde jag var ensam i Boden

Jag vet inte heller om vi faller under Luleå, men jag försöker att söka lite mer info, för övrigt så har jag skrivit ut lite affischer som jag bla har hängt upp i smörblommans lekpark på anslagstavlan, ska kontakta tryckeriet för att försöka få ett bra pris på större affischer. Har du några ideer om affischeringen i Boden?

Stolt Pirat:)
  Skicka ett meddelande via MSN till TorrentMormor  
Svara med citat
  (#3) Gammal
MrPumpernickel Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #31277
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-09, 17:05

Jag är i högsta grad både Bodensare och medlem, vet att vi har några medlemmar här, och sen en hel del personer som till trots inte är medlemmar ändå (i dagens läge) kommer att rösta på oss (har själv värvat ett par och spridit info så gott jag kan socialt).

Afficheringsmöjligheterna i Boden (i alla fall i stan) är hyffsat bra, många elskåp och sådant man kan affichera på. Jag har dock ingen info angående lagar runt offentlig affichering, tror det fanns en tråd någonstans om det. När jag och en kompis arrangerade konserter här så slängde vi upp dom lite var stans, fast då blev en del fastighetsägare som stod för området där afficherna hängdes lite snea. Skulle vara väldigt bra också om man kunde få upp någon typ av kartläggning angående var man kan sätta upp, offentliga anslagstavlor osv, eftersom att afficher hängda nu knappast lär hålla månaderna fram till valet.

Skulle hemskt gärna hjälpa till det jag kan, men det är svårt för mig att vara ute på dag och kvällstid, jobbar grymt oömma tider, nätterna är min domän dock

Trevligt att se att det finns fler Bodensare här i alla fall!

Svara med citat
  (#4) Gammal
Dan_Norr Inte uppkopplad

Dan_Norrs avatar

Länk: #31416
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-09, 22:54

Aah, det där med elskåp, soptunnor och dyl är något som jag personligen upplever som otroligt negativt, lite millitant eller nå Snygg och prydlig marknadsföring för ett seriöst intryck. En bild med ordet pirat fastlimmad på ett elskåp tas sällan positivt. För övrigt så har valstugorna dykt upp i stan. Ide är att trycka/skriva ut flyers och bege sig ut några stycken och så att säga "möta folket"

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #31423
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-09, 23:04

Du kan alltid tipsa ung vänster eller vad dom nu heter om det, dom har ju formligen tapetserat elskåpen runt om kommunen med propaganda i flera år

Men jo, jag håller helt med om graden av seriöshet det tyvärr inger. Skulle vara trevligt om man fick tag på lite billig plywood etc och spikade ihop några plakat att ställa upp efter större trafikerade leder runt om stan i samband med när andra partiet börjar ställa upp sina framåt valtider.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Dan_Norr Inte uppkopplad

Dan_Norrs avatar

Länk: #31655
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-10, 12:32

Haha, det var just ung vänster samt militanta pälsmotståndare som jag syftade på Jo, jag håller med om att sätta efter trafikerade leder. Vet inte heller hur det är med affisheringslagen, tåls att titta på.

Svara med citat
  (#7) Gammal
dmpbarn Inte uppkopplad

Länk: #31931
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-11, 03:53

Ännu en bodensare här. (;

Svara med citat
  (#8) Gammal
TorrentMormor Inte uppkopplad

Länk: #32104
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-11, 13:57

hej , kul att se att det strömmar till fler bodensare

Stolt Pirat:)
  Skicka ett meddelande via MSN till TorrentMormor  
Svara med citat
  (#9) Gammal

Länk: #32118
Standard RE: Boden/Fyrkanten - 2006-06-11, 14:33

Jupp, definitivt kul att se att fler strömmar till, har varit med sen vi samlade ihop namnunderskrifter för att kunna registrera PP som parti tidigt under året, och även om intresset bland folk runt mig var stort redan då när dom fick veta om partietså är det enormt kul att se hur det formligen har exploderat på senare tid, både före och efter razzian.

Rock on!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg