Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Niklas Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Formuleringar på hemsidan - 2006-01-02, 11:47

Bra initiativ. Efterlyser dock mer seriösa formuleringar på sidan.

Citat:
You had better believe it. This is the real thing.

Citat:
Möjligtvis kan han få uppdraget att sälja korv utanför riksdagshuset. Under vinterhalvåret.

Citat:
Vi är varken gröna, blå eller röda; vi flyger Jolly Roger och ingen annan flagg.

Och så vidare.

Dessutom:

Presentera er med namn och bild

Bli klar med sidan snabbt, och skicka ut pressreleaser till alla tidningar ni kan komma på

Försök bilda ett samarbete med Piratbyrån som har förhållandevis gedigen medial efarenhet

Se till att driva igenom projektet hela vägen ut

Svara med citat
  (#2) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #104
Standard RE: Formuleringar på hemsidan - 2006-01-02, 11:50

Citat:
Niklas (2006-Jan-02)

Citat:
Möjligtvis kan han få uppdraget att sälja korv utanför riksdagshuset. Under vinterhalvåret.

Den här håller jag med om att vi bör ändra. Jag tycker inte att han ska få göra det, nån kan ju bli matförgiftad.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
SinQ Inte uppkopplad

SinQs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #209
Standard RE: Formuleringar på hemsidan - 2006-01-02, 15:17

håller med. jag la också märke till att det var ett negativ inställning till intigritetskyddande lagar t.ex:

Citat:
Obligatorisk men i sammanhanget korkad PUL-varning: om du skriver på, så kommer vi att lagra uppgifterna som beskrivits för det ändamål som beskrivits, till dess att valresultatet 2006 är officiellt. Endast Notarius Publicus och Piratpartiets administratörer kommer att ha tillgång till dem.

och

Citat:
Kakor och annat juridiskt dravel

Enligt lag behöver vi tala om att vi sparar kakor på din burk, och hur du kan få kakor att inte sparas. Så vi sparar kakor på din burk. (Duh.) En kaka som besöksräknare och förmodligen ett par för sessionsinformation. Du kan få dem att inte sparas genom att stänga av i din browser att de sparas. (Duh kvadrat.) Fast då vete fan hur bra inloggning och sånt funkar. Egen risk, etc.

det rimmar inte bra med att partiet utger sig för att vara på området "Integritet och privatliv".

så mitt förstlag är skriv om alla "lunarstorm-formuleringar" till korrekt svenska åtminstone. det bör inte ta särskillt lång tid att gå igenom all text på sidan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
<br>
stoppa datalagring av epost och du ska ge fullständigt fan i vad jag gör med vem i min säng. det kallas privatliv.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! Jon Severinsson Hemsidan för Ung Pirat 70 2007-07-29 13:05
Vad är det med hemsidan? Mårten Fjällström Forumgruppen/teknisk support 8 2007-06-26 14:42
Hemsidan drevis Mediagruppen 1 2007-05-05 22:18
hur går det med hemsidan? Mab Hemsidan för Ung Pirat 2 2007-04-13 13:33
Hemsidan Richie Valkretsledare 7 2006-08-26 12:31