Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Sebastian Själin aka Schangtil Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 17:15

jag kan säga att de jag pratat med i "styrelsen" inte ser det som "en rolig grej". Det jobbas febrilt på partiprogram och annat som kan presenteras.
  Skicka ett meddelande via MSN till Sebastian Själin aka Schangtil  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Scooper Inte uppkopplad

Länk: #1504
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 17:16

Som jag ser det vänder sig detta parti till framförallt den yngre generationen och att då skriva på något sorts fikonspråk känns det ju bara fel. Jag tycker dom gör helt rätt när dom skriver som dom gör och slänger dit ett par punchlines. Sedan som flera har skrivit, detta är precis början och man kan inte förvänta sig ett färdigt parti efter två dagar.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Jolly Roger Inte uppkopplad

Jolly Rogers avatar

Länk: #1609
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 19:17

Citat:
Scooper (2006-Jan-03)Som jag ser det vänder sig detta parti till framförallt den yngre generationen och att då skriva på något sorts fikonspråk känns det ju bara fel. Jag tycker dom gör helt rätt när dom skriver som dom gör och slänger dit ett par punchlines. Sedan som flera har skrivit, detta är precis början och man kan inte förvänta sig ett färdigt parti efter två dagar.

Det är kanske precis det som är problemet. Att det vänder sig till den yngre generationen. Om målet är att ta en plats i Riksdagen, vilket är ett oerhört stort mål, måste det vända sig till en bredare publik. Den yngre generationen kanske till och med är för ung för att rösta, vilket inte alls är bra. Nej, en seriös linje med ett seriöst partiprogram måste ändå vara den rätta linjen. Den yngre generationen kan säkert ha överseende med "fikonspråk" då den säkert är intelligent nog att förstå att det är politik det handlar om och inte en kul grej med polarna.. Även om jag måste säga att jag tycker att det är en rätt kul grej.

PIPPI - pippipirat@hush.com

Svara med citat
  (#4) Gammal
kiewi Inte uppkopplad

Länk: #1662
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 20:15

Jo, sant är det ju att de är i ett tidigt stadie (2 dagar) lr vad ni sa men frågan är ju då om det var så smart å slänga upp webbsida ochsprida sitt namn så fort innan saker och ting är klara,

just när det gällerinternetbaserade saker och oss unga så tardet 2 min sedan vet alla.

nästan skrämmande fort det går samma sak med Rädda Jens kampanjen det var då raketfart det.

<STRONG>Over And Out</STRONG>

Svara med citat
  (#5) Gammal
marek Inte uppkopplad

Länk: #1693
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 20:49

Inget fel i ett lite ungdomligt språk. Själv är jag 36 år, har en juris kandidat, kan argumentera för både det ena som det andra, men det avskräcker inte mig från att ibland använda ett ungdomligt språk med en del engelska uttryck. Det är ibland en bra strategi för att invagga en motståndare i säkerhet... som egentligen inte finns över huvudtaget. För lika mycket som jag är oerhört intresserad av dessa frågor, har jag aldrig använt mig av svensk diplomati. Mina polska attackgener tillåter endast att köra över i 180 och backa på i 200.

Svara med citat
  (#6) Gammal
kiewi Inte uppkopplad

Länk: #1732
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 21:34

Polska attackgener... Gahahahahh!!!

den var bra!

<STRONG>Over And Out</STRONG>

Svara med citat
  (#7) Gammal
Tobias Ljungström Inte uppkopplad

Tobias Ljungströms avatar

Länk: #1815
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 23:16

Jo, jag tycker att man återigen kan poängtera att partiet och sidan är 2 (är det 3 nu?) dagar gamla. Likt en intet ont anande nyckelpiga på väg över en liten bäck fick sidan ett fullkomligt niagarafall av besökare ock uppmärksamhet över sig och var så att säga inte riktigt beredd. Ett ungdomligt språk tycker jag bara är föredömligt, men man skall samtidigt ge ett seriöst intryck. Med andra ord kan man göra vissa justeringar på sidan, men man skall absolut inte försöka ge intryck av att vara något alldagligt stelt men välformulerat parti. För det är vi inte, vi är radikala och vill ha stora förändringar.

[hr]

/Tobbe

PM för OneSwarm-nyckel

Svara med citat
  (#8) Gammal
skeptikern Inte uppkopplad

Länk: #2120
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-04, 11:13

Citat:
Ichtys (2006-Jan-04)Jo, jag tycker att man återigen kan poängtera att partiet och sidan är 2 (är det 3 nu?) dagar gamla. Likt en intet ont anande nyckelpiga på väg över en liten bäck fick sidan ett fullkomligt niagarafall av besökare ock uppmärksamhet över sig och var så att säga inte riktigt beredd. Ett ungdomligt språk tycker jag bara är föredömligt, men man skall samtidigt ge ett seriöst intryck. Med andra ord kan man göra vissa justeringar på sidan, men man skall absolut inte försöka ge intryck av att vara något alldagligt stelt men välformulerat parti. För det är vi inte, vi är radikala och vill ha stora förändringar.

Inget ont om bönder men...

...det är helt okej att prata med bönder på bönders vis, förutsatt att man bara vänder sig till bönder. Om ändamålet med denna hemsida var att göra ett gott intryck på mig som väljare (som funderar på att inte rösta alls i år) så har ni misslyckats. Vuxna människor, det vill säga merparten av de som har rösträtt, är inte intresserade av den ungdomliga formen. Den står bara i vägen för budskapet.

Ett paket som slås in med ett omslagspapper som inte signalerar värdet på innehållet blir nästan alltid öppnad av fel person. Gör om.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Nattmusan Inte uppkopplad

Nattmusans avatar

Länk: #2160
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-04, 12:59

Säga vad man vill om ordvalen, men jag tycker det är härligt skönt att se politiker snacka klarspråk. Är särskillt förtjust i Rickards "Det är inget självändamål att komma in i riksdagen och sitta där och fisa i fyra år.".

<br>
-------<br>
Vem behöver privatliv när man har piratliv?
  Skicka ett meddelande via ICQ till Nattmusan  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Viddo Inte uppkopplad

Viddos avatar

Länk: #2168
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-04, 13:11

Nog för att man skippar "fikonspråket" (vilket jag är helt för) men att verka helt oseriösa (oavsett om man hävdar något annat) ger inget bra intryck.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Växla språk Greyman Tortuga - EJ godkända krav 1 2010-02-06 22:49
Välja språk för felstavningskontroll drhex Forumgruppen/teknisk support 1 2009-04-17 20:16
Upphovsrättens ideologiska språk John Nilsson PP i media 0 2007-02-09 20:11
Åtgärder vid dålig täckning Magnus Kindblom Övrig piratpolitik 4 2006-09-08 11:53
Fler språk? Danielzzz Förslag till partiet (STÄNGD) 0 2006-03-04 20:49