Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
overlord Inte uppkopplad

overlords avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 02:28

Citat:
adler (2006-Jan-05)Loggan ser ut som den frambankad i paint, alla placeholders får mig att rysa, förstasidan är lika illa... ja, sen ASP... som du sade. Om någon vill göra en omröstning om det, fine, men jag är övertygad om att det majoriteten inte något emot fix av dessa små detaljer.

Du har troligen rätt, loggan ser ut att vara frambakad i paint.

Och det är ju inte direkt en logga egentligen, bara ett namn i fonten Impact.

I en närliggande tråd så jobbar vi för fullt med en ny logga, efter den så blir det troligtvis en grafisk "overhaul", det ska typ bli någon updatering av sidan på måndag, så vi får se efter det.

ASP var nog ett litet snesteg, men det är nog lite för sent nu om man vill behålla forumet intakt.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #3397
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 13:37

Citat:
ASP var nog ett litet snesteg, men det är nog lite för sent nu om man vill behålla forumet intakt.

ASP.NET, inte ASP min vän. Dessutom är det en av de mer stabila plattformarna för webbutveckling som finns idag. Om man väljer att se det som ett snesteg bara för att det levereras av Microsoft, har man en rätt skev verklighetsuppfattning.

Kan vi droppa den där ASP-grejen nu?

/Mikael

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#3) Gammal
Valley Inte uppkopplad

Länk: #3504
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 19:04

Men du ....om du så brinner för saken...hjälp då till att förverkliga möjligheter att göra så istället för att gnälla... Högaktningsfullt!

Valley

Svara med citat
  (#4) Gammal
general Inte uppkopplad

Länk: #3506
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 19:15

jag håller fulständigt med (Valley)

för som det låter nu så är det som alla försöker bevisa att dom har störst i omklädnings rumt

istälet för att erbjuda dom som jobbar med sidan all hjälp dom kan få

dom ska ha mycket stort tack för det dom gör med sidan och all planering dom gör i brist på sömn bara för att få det här att gå runt

Svara med citat
  (#5) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #3512
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 19:45

Citat:
Om man väljer att se det som ett snesteg bara för att det levereras av Microsoft, har man en rätt skev verklighetsuppfattning.

Om man väljer att se det som ett snesteg för att det är ett proprietärt system med en licens som ytterst begränsar de rättigheter som piratpartiet menar skall vara självklara?

2. LICENSE GRANT.

Licensor grants Licensee a non-exclusive, non-transferable single Web Site, single installation license to use Product for personal or business purposes either the source code version of the product or the compiled assembly version, any copy must contain all of the original proprietary notices. This License does not entitle Licensee to receive from InstantASP hard-copy documentation, technical support, telephone assistance, or enhancements or updates to the Product unless a specific Product has been purchased by the Licensee that clearly states otherwise.

3. RESTRICTIONS.

Except as otherwise expressly permitted in this Agreement, or in another Licensor agreement to which Licensee is a party such as a distribution agreement, Licensee may not: (i) decompile, disassemble, reverse engineer, or otherwise attempt to derive the source code for the Product (except to the extent applicable laws specifically prohibit such restriction or source code is already available); (ii) redistribute, encumber, sell, rent, lease, sublicense, or otherwise transfer rights to the Product or Product source code; or (iii) publish any results of benchmark tests run on the Product to a third party without Licensor's prior written consent.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#6) Gammal
adler Inte uppkopplad

Länk: #3538
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 20:48

Citat:
Valley (2006-Jan-07)Men du ....om du så brinner för saken...hjälp då till att förverkliga möjligheter att göra så istället för att gnälla... Högaktningsfullt!

Valley

Det är menat som en uppmaning till de som har resurser/kontakter. Jag har ingetdera. Om du tolkar det som gnäll har du missförstått allt jag skrivit, jag vill att hemsidan ska vara bättre än den är nu, så att partiet inte framstår som en samling tekniskt inkompetenta mediahoror.

________________________<br>
..

Svara med citat
  (#7) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #3570
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 23:48

Citat:
Men du ....om du så brinner för saken...hjälp då till att förverkliga möjligheter att göra så istället för att gnälla...
Självklart hjälper jag gärna till. Det är inte meningen att gnälla - jag tycker bara det slösas energi på fel saker.

/Mikael

Mikael Börjesson

Svara med citat
  (#8) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #3571
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-07, 23:57

Citat:
Om man väljer att se det som ett snesteg för att det är ett proprietärt system med en licens som ytterst begränsar de rättigheter som piratpartiet menar skall vara självklara?
Licensen du citerar verkar höra till InstantForum.NET (alltså forummotorn), och har inte så mycket med att man valt ASP.NET eller att Microsoft gjort OS:et. Man kunde ju ha använt DotNetNuke, så hade man haft en Open Source-lösning byggd på ASP.NET och Windows.

Men det centrala måste väl vara att vi arbetar för att förändra lagarna, inte att bojkotta vissa företag som arbetar inom de lagar som finns just nu. Var och en använder väl de produkter som man tycker fungerar bra, eller?

/Mikael

Mikael Börjesson

Svara med citat
  (#9) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #3670
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-08, 14:18

Citat:
Men det centrala måste väl vara att vi arbetar för att förändra lagarna, inte att bojkotta vissa företag som arbetar inom de lagar som finns just nu. Var och en använder väl de produkter som man tycker fungerar bra, eller?

Personligen använder jag fria produkter när jag kan. Testa Ubuntu Linux någon gång om du inte sett ett fritt system på ett tag. Du kanske blir förvånad över hur bra de är nu för tiden.

Att "bojkotta" behöver inte vara centralt. Jag håller med om att arbetet med lagarna går före. Det kan dock skada detta arbete om vi framställer oss om hycklare. Lite som när MS använde FreeBSD på sina server, inte bra reklam för Windows som server.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Lenkki Inte uppkopplad

Länk: #3710
Standard RE: Byt ut allt!! Genast! - 2006-01-08, 16:41

Eller när man hittade "Soundforge cracked by Ph34r" eller vad det var i kommentaren till en ljudfil som låg på windows XP...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är