Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 14:26

Jag (och åtminstonde några till i Uppsalaområdet som jag pratat med) tycker att inloggningskravet på att nå dom lokala forumen borde tas bort!

Andledningen är att vi ofta hänvisar till saker vi har skrivit i forumet på vår mailinglista och det oftast resulterar att man inte komma fram och kan läsa texten i forumet på direkten efter att ha klickat på en länk.

Jag ser inga fördelar med att kräva inloggning för att nå dom lokala forumen. Bara en väldigt stor praktisk nackdel att dom inte går att länka till när vi diskuterar i mail eller på msn!

mvh

//Erik - PPs mailinglist administratör i Uppsala

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#2) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #9967
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 18:56

trodde själv att man som "oreggad" kunde se, men ej röra(skriva) och jag håller fullständigt med dig. Finns ingen anledning i ett forum att man inte ska kunna läsa utan att regga sig.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #9968
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 18:59

Det finns i och för sig andra vägar runt problemet. Skriv in den text ni refererar till på e-postlistan. Dessutom är det väl inte någon värst stor grej att regga sig på forumet? Ju fler av partiets medlemmar som finns med här, desto bättre.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Adrian Larsson Inte uppkopplad

Adrian Larssons avatar

Länk: #9974
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 19:49

Citat:
Tor Skude (2006-Feb-15)Det finns i och för sig andra vägar runt problemet. Skriv in den text ni refererar till på e-postlistan. Dessutom är det väl inte någon värst stor grej att regga sig på forumet? Ju fler av partiets medlemmar som finns med här, desto bättre.

Men det kan ju ge en väldigt sjev bild av hur många som är registrerade på "riktigt" och som bara är reggade för att kunna läsa från e-post listan. :/

Human Knowledge Belongs To The World Open Source!

Svara med citat
  (#5) Gammal

Tor Skudes avatar

Länk: #9976
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 20:00

Gör det något? Bättre att de bara är registrerade för att kunna följa länkar på e-postlistan (och i alla fall har möjlighet att skriva egna inlägg och läsa trådar i lokalavdelningen) än att de inte är registrerade alls.

Nu pratar vi alltså om registrering i forumet. Jag antar att alla som är med på e-postlistan är medlemmar i partiet.

Svara med citat
  (#6) Gammal
coccozz Inte uppkopplad

Länk: #9980
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 20:43

Tor, jag hoppas du inser vilken bild det ger av oss när vi går till media och säger, TITTA, VI HAR 2000 MEDLEMMAR, och det visar sig att de var _tvingade_ att registrera sig för att kunna ta del i information, och i själva verket inte speciellt intresserade...

Jag har uppfattat dig som en vettig person efter vad jag läst i forumet, men nu tror jag att du har tänkt lite fel . Eller så har jag missförstått vad du menade. Det är också möjligt...

---

Nu skall vi i Valkrets #19 börja bygga en organisation. För mer information, besök vår egna forumavdelning.</P><P>(<A href="https://www.piratpartiet.se/forum/Forum38-1.aspx">https://www.piratpartiet.se/forum/Forum38-1.aspx</A>)</P><P>Pirat bosatt i Västra Götaland Södra.

Svara med citat
  (#7) Gammal

Tor Skudes avatar

Länk: #9989
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 21:55

Du läste inte andra stycket i mitt förra svar? Jag antar alltså att alla som är med på mailinglistan redan är medlemmar i partiet, men inte i forumet.

Svara med citat
  (#8) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Länk: #9996
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-15, 23:15

Citat:
Tor Skude (2006-Feb-15)Det finns i och för sig andra vägar runt problemet. Skriv in den text ni refererar till på e-postlistan. Dessutom är det väl inte någon värst stor grej att regga sig på forumet? Ju fler av partiets medlemmar som finns med här, desto bättre.

näe, så enkelt är det inte tyvärr. man måste logga in också. vartända gång.

först när man klickar på länken kommer man till en sida där det bara står "error, blabla bla. sidan kan vara borttagen eller så saknar du behörighet" nånting. senn vet inte användaren i fråga att den ska logga in om den inte gjort det förut utan kan få för sig att sidan är borttagen

senn när man väl loggat in så kommer man inte till sidan som länkades till, utan (iaf jag, och väldigt många andra som också använder webmail) måste ta upp ett nyttt webläsarfönster och logga in på sin e-mail igen för att kolla upp adressen man skulle till.

sen kan man klippa och klistra in adressen man skulle till. det går, men det är mycket omständigare, och många missar att sidan äns finns när det inte framgår om man inte är inloggad

det hade helt enkelt varit mycket lättare om man bara hade behövt göra en klickning och på direkten komma åt forum medelandet som refererades till

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#9) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #10006
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 06:24

Eftersom jag själv har "remember me" boxen ikryssad har jag aldrig det problemet (finns som val när man loggar in). Kanske en rekommendation som man kan föreslå tills vidare, i alla fall? Att checka "remember me" boxen, menar jag, när man loggar in.

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #10015
Standard RE: Släpp in alla i forumet! - 2006-02-16, 08:41

Emma, det är iofs en grej för oss som plöjer här ofta och är medlemmar, men frågan gäller för utomstående och att de ska kunna läsa det som är "öppet" i ett forum.

För att sedan kommentera i ett forum krävs registrering - brukar normalt vara så. Sen att vi har dolda trådar för bara medlemmar är ju en annan sak och brukar också vara normalt. Så forumet kan ändras så att man som gäst kan läsa och det känns mer riktigt än som det är idag.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Släpp datan loss - den är vår SimonRosenqvist PP i media 0 2009-09-11 17:28
kanske inte gemensamma åsikter i alla frågor, men en gemenskap som gäller alla! Gästskriverier (på svenska) (STÄNGD) 0 2009-06-05 18:39
"Släpp privat fildelning fri" tycker Centern Staffan Lindberg PP i media 6 2008-08-19 13:18
Släpp filerna fria nilst2006 PP i media 11 2006-09-24 13:45
Släpp allt SVTs material fritt! Bara då har vi riktig "public service" krabban Övrig piratpolitik 19 2006-08-02 14:22