Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2018: Henry Rouhivuori - 2017-12-30, 09:44

Henry Rouhivuori

Kandiderar till Riksdagslistan 2018.

Ålder: 50
Bostadsort: Borås
Dricker: Te
Intressen: Linux, Exoplaneter, Science Fiction på film, Musik gärna elektroniskt

Jag heter Henry Rouhivuori, född i Borås och tillbaka i Borås sedan länge. Medlem i partiet sedan januari 2006. Har varit med om både stiltje, uppgång och nedgång. Vad ligger på lut inför valet i år?

Partiets principprogram utgör en modern variant av traditionell kamp för medborgerliga rättigheter. Den utbredda massövervakningen är både kränkande och systemfel då alla blir tekniskt belagda med misstanke. Det klassiskt rena mjölet bedöms av staten som helt styr hur rent det klassas, utan individens vetskap. Detta är något som partiet jobbar på och behöver jobba på, på alla nivåer. Sveriges riksdag är landets lagstiftare och där behöver Piratpartiet komma in och rent konkret vända utvecklingen.

Jag har idag ansvar för att det ekonomiska arbetet inom partiet rullar på, det sedan 2015. Detta har varit utvecklande för mig personligen och är idag väl förberedd för att axla en kandidatur samt ett inval till riksdagen. Min samlade erfarenhet, tidigare lokala kandidaturer för partiet samt kunskaper inom ekonomi och administration kommer till användning inom partigruppen och partiets arbete i riksdagen.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Adis B. Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2018

Länk: #297907
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Henry Rouhivuori - 2018-02-17, 15:08

Hej,
Nu är jag ute i elfte timmen men som politiker lär sådana situationer uppstå! Hur man tacklar dessa oväntade förfrågningar kan ge er en värdefull insikt i den vardan som kan komma att vänta er i en snar framtid. Dessutom måste ni sättas på prov lite

Det ska bli riktigt spännande läsning!

Mvh
Adis
Ansvarig för externkommunikation

Frågor:
Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?

Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?

Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?

Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #297913
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Henry Rouhivuori - 2018-02-17, 16:50

Citat:
Ursprungligen postat av Adis B. Visa inlägg
Hej,
Nu är jag ute i elfte timmen men som politiker lär sådana situationer uppstå! Hur man tacklar dessa oväntade förfrågningar kan ge er en värdefull insikt i den vardan som kan komma att vänta er i en snar framtid. Dessutom måste ni sättas på prov lite
Javisst blir det såklart situationer att hantera i riksdagshuset, men också utanför.

Citat:
Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?
Genom omvärldsbevakning genom de kontakter med medborgare som politiker har, men också genom ett stort nätverk som man bygger upp. Viktiga saker som behöver uppmärksamhet tas upp så att de inte går onoterade förbi.

Citat:
Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?
Har alltid varit lite åt det administrativa hållet. Må det gälla i tidigare yrkesroller, som i fritiden. Uppdraget som ekonomiansvarig innebär att noggrannt hantera information, bevaka deadlines och sammanfatta och rapportera relevant information. Intresse för nätverkande och följa samhället via media och social media är saker som jag har till vardags. Detta och givetvis annat har jag med mig till riksdagsarbetet.

Citat:
Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?
I det bästa samhället så borde det inte finnas saker där folk i onödan måste lägga ner tid och pengar till att lösa. Det kan gälla kommunikationen med myndigheter som har extensiv byråkrati eller med företag som har marknadsföring långt in i gråzonen. Nog en mycket stor uppgift, men om chansen fanns så.

Citat:
Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?
Jag skulle tagit en fika med Karin Boye och diskuterat kring science fiction. För att science fiction är en stor genre i dag som tar tillvara på forskningen inom området. Vilket gör det än mer spännande.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Adis B. Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2018

Länk: #297931
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Henry Rouhivuori - 2018-02-18, 16:32

Tack för ditt svar Henry! Roligt twist med Karin Boye - vem gillar inte sci-fi!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är