Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2018: Martina Johansson - 2018-01-25, 20:18

Martina Johansson

Kandiderar till Riksdagslistan 2018.

Ålder: 32 somrar; ibland för gammal, ibland för ung, oftast lagom.
Bostadsort: Kalmar, även om de flesta hör landsortsskånskan
Favorit-[...]: Nej, världen är full av roliga saker och jag vägrar välja
Är: Gammaldags och revolutionär, lojal och upprorisk
Vill: Förstå, helst så mycket som möjligt

Vad behöver en riksdagsledamot för Piratpartiet ha för kvalitéer, för att kunna göra ett bra jobb? Länge var jag osäker på om jag skulle acceptera den (mycket smickrande) nomineringen. I nuläget är livet fullt av saker – från att få ordning i lägenheten till att agera i olika roller i tre olika ideella (icke-politiska) förtroendefunktioner – vilket gör att jag inte kan lova att lägga ner någon större energi på valkampanjen.

Är det erkännandet att skjuta mig själv i foten? Kanske, men en av Piratpartiets djupaste värderingar har alltid varit att vi är starkare om vi samarbetar. Jag vill att ni ska veta vem ni röstar på, så att riksdagslistan är ett beslut som vi tagit i egenskap av parti, vilket är hur jag skulle vilja representera oss. Med utbildning och erfarenhet inom HR-området finns det mycket som är självklart även om det är svårt, främst att balansera min egen övertygelse mot partiets vilja. Inom HR är vi ”arbetsgivarrepresentanter”; personal som alltid ska ha organisationens bästa för ögonen, men som alla är vi starkast när vi kämpar för vad vi själva tror på.

Min senaste synliga aktivitet inom partiet är som vice ordförande under vår eminente Mattias Bjärnemalm i Lund, för ett årtionde eller så sedan. Jag tror ännu mer nu att kultur går att göra lukrativ trots att den är fri, vilket vår tidsålder bevisat med bloggare, Youtube-stjärnor, Humble Bundles och diverse mer eller mindre tillgängliga film- och musikkanaler. Precis som mångkultur är det givande att blanda nytt och gammalt tänk. Jag tror att varje riksdagsledamot bör lyssna in främst sina partikamrater men också aktivt söka information utanför sin egen bubbla för att kunna ta genomtänkta beslut.

Jag tror inte att massövervakning och annan misstro mot allmänheten gör något bättre.
Jag tror att tillgång till kultur är något som gör oss alla till bättre människor.
Jag tror att Piratpartiet fortfarande har mycket att erbjuda Sverige.

Därför accepterar jag nomineringen till riksdagslistan och överlåter åt er att bedöma om jag är bäst lämpad för partiet.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Adis B. Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2018

Länk: #297887
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Martina Johansson - 2018-02-17, 15:00

Hej,
Nu är jag ute i elfte timmen men som politiker lär sådana situationer uppstå! Hur man tacklar dessa oväntade förfrågningar kan ge er en värdefull insikt i den vardan som kan komma att vänta er i en snar framtid. Dessutom måste ni sättas på prov lite

Det ska bli riktigt spännande läsning!

Mvh
Adis
Ansvarig för externkommunikation

Frågor:
Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?

Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?

Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?

Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är