Piratpartiets mötesplattform

Visa resultat för omröstning: Hur vill mötet behandla revisionsberättelse för 2014?
att mötet bordlägger frågan om revisionsberättelsen för 2014 till vårmötet 2017 18 72.00%
att frågan gällande revisionsberättelsen 2014 avskrivs från dagordningen 7 28.00%
2 mötesdeltagare (7.41 procent) valde att markera sin närvaro utan att ta ställning i frågan genom att välja alternativet Avstår.
Antal röster: 27. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard 07b1. Bordlagt ärende: Revisionsberättelse för 2014 [avklarad] - 2016-10-23, 19:23

Bordlagt ärende: Revisionsberättelse för 2014

Frågan om revisionsberättelsen avseende 2014 har i brist på underlag bordlagts varje medlemsmöte sedan vårmötet 2015.
Inför detta höstmöte har inga dokument inkommit.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Jacob Hallén Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #296434
Standard Sv: 07b. Bordlagt ärende: Revisionsberättelse för 2014 - 2016-11-20, 17:59

Jag är en av de valda revisorerna för 2014. Den ekonomiska berättelse som finns i föregående punkt på dagordningen är inte konsistent mellan Balansrapporten och Resultatrapporten. Årets resultat ska vara det samma i båda fallen.

Det är ett minimikrav att de stämmer överens för att jag som revisor över huvud taget ska kunna ta ställning till redovisningen.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Andreas Bjärnemalm Inte uppkopplad

Andreas Bjärnemalms avatar

Reg.datum: Jan 2009

Länk: #296446
Standard Sv: 07b. Bordlagt ärende: Revisionsberättelse för 2014 - 2016-11-21, 21:59

Citat:
Ursprungligen postat av Jacob Hallén Visa inlägg
Jag är en av de valda revisorerna för 2014. Den ekonomiska berättelse som finns i föregående punkt på dagordningen är inte konsistent mellan Balansrapporten och Resultatrapporten. Årets resultat ska vara det samma i båda fallen.

Det är ett minimikrav att de stämmer överens för att jag som revisor över huvud taget ska kunna ta ställning till redovisningen.
Med hänsyn till att ena revisorn säger det vara omöjligt att avge en revisionsberättelse med den ekonomiska berättelse som styrelsen nu avgett för 2014 som underlag har jag yrkat om att mötet återremitterar den ekonomiska berättelsen till styrelsen för bearbetning och återpresentation till vårmötet. Därför föreslår jag att mötet ska bordlägga revisionsberättelsen till vårmötet.

Jag yrkar därför:
att mötet bordlägger frågan om revisionsberättelsen för 2014 till vårmötet 2017

För de som hellre ser att vi avslutar det hela lägger jag även följande yrkande:
att frågan gällande revisionsberättelsen 2014 avskrivs från dagordningen

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg