Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-07, 20:15

Malin Ahnberg

Kandiderar till Styrelseledamot till och med 2015 (fyllnadsval).

Ålder: 21
Bostadsort: Uppsala

Jag hoppas på att få jobba vidare i partistyrelsen. Mina fokuspunkter under åren kommer vara först och främst valen sen ett gott samarbete mellan ledningen och styrelsen. Jag vill också se att Piratpartiet syns mera utåt och pratar om sin breddning.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
infallsvinkel, JPAnderson

(#2) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #287965
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-08, 10:54

Hej!

Jag ställer samma fråga till alla som kandiderar till styrelsen: varför kandiderar du till just styrelsen istället för någon annan enhet inom partiet?

Ha det bra och lycka till!

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
  (#3) Gammal
JonathanRL Inte uppkopplad

JonathanRLs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #289139
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-17, 20:54

Så. Här kommer lite frågor:

1: Partiet går i en riktning du inte alls stöjder, men som är demokratiskt valt. Hur agerar du?

2: Om du vore en maträtt, vad skulle du vara? Motivera ditt svar.

3: Du får veta i förtroende om orätt agerande av en partimedlem mot en annan medlem. Du har lovat att inte berätta, men du vet ändå att du måste agera på något sätt. Vad gör du?

4: Välj två TV-Serier du gillar att titta på. Motivera ditt svar.

5: Du får nys om en Skandal som kan skada partiet. Huruvida du uttalar dig eller inte avgör om Media får veta eller ej. Vad väljer du, öppenhet eller partiets rykte? Motivera ditt svar.

Jonathan Rieder Lundkvist
Kampanjgruppen (Foto & Film)
Fotograf
Jonathan.Lundkvist [at] Gmail.com
0701497019
  Skicka ett meddelande via MSN till JonathanRL  
  (#4) Gammal
malin.ahnberg Inte uppkopplad

malin.ahnbergs avatar

Reg.datum: Feb 2010

Länk: #289272
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-18, 11:51

Jag kandiderar till styrelsen för att jag tror att jag kommer göra mest nytta där. Jag gillar att arbeta i styrelser och jag håller gärna långa diskussioner för att komma fram till bästa möjliga lösning. Jag har rätt bra koll på vad som behöver göras och kommer göra mitt bästa för att genomföra det. Jag kommer i år fokusera mycket på samarbete mellan ledningen och PPstyrelse, samt PPstyrelse och UP. Om vi alla drar tillsammans åt samma håll så kan i vinna val!

Malin Ahnberg
Sammankallande Partistyrelsen

(#5) Gammal

malin.ahnbergs avatar

Länk: #289279
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-18, 12:08

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanRL Visa inlägg
Så. Här kommer lite frågor:

1: Partiet går i en riktning du inte alls stöjder, men som är demokratiskt valt. Hur agerar du?

2: Om du vore en maträtt, vad skulle du vara? Motivera ditt svar.

3: Du får veta i förtroende om orätt agerande av en partimedlem mot en annan medlem. Du har lovat att inte berätta, men du vet ändå att du måste agera på något sätt. Vad gör du?

4: Välj två TV-Serier du gillar att titta på. Motivera ditt svar.

5: Du får nys om en Skandal som kan skada partiet. Huruvida du uttalar dig eller inte avgör om Media får veta eller ej. Vad väljer du, öppenhet eller partiets rykte? Motivera ditt svar.

1. Det beror lite på vad det beslutet handlar om, men om det är demokratiskt val att medlemsmötet så tänker jag inte på något sätt sätta mig över mötet. Det har jag ingen rätt att göra. Om det är vad partiet tycker så får jag helt enkelt argumentera för den iden utåt precis som jag gör för frågor som jag brinner för. Det blir till att göra det bästa av situationen helt enkelt

2. Jag är lätt en Fugu sashimi, god men farlig ^^

3. Det beror återigen på situationen. Är det något som har hänt på ett evenemang som Piratpartiet är ansvariga för så borde det rapporteras. Men om den utsatta personen i fråga inte vill att man lyfter frågan så skulle jag uppmuntra hen att göra det. Men om det återkommande är ett nej så skulle jag inte gå över den personen. Är det någonting som hänt privat mellan två pirater så anser jag inte att det är min ensak alls. Så länge personerna i fråga inte låter det påverka deras eventuella samarbeten.

4. Bara två? :/
Nåja, jag har kollat mycket på the big bang theory och har börjat se Hannibal (serien), sleepy hollow och Sherlock är också bra ^^

5. Ja.. Om det är garanterat att media inte för reda på det om vi inte säger något så hade jag nog varit tyst. Om något har blivit så fel att det i media skulle beskrivas som en skandal så är det verkligen en konflikt vi bör försöka lösa internt. Inget blir bättre av att dra med media i en infekterad intern debatt.

Jag hoppas att det var svar nog på din frågor, om det är något mer så är det bara att peta på mig igen

Malin Ahnberg

(#6) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #289287
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-18, 12:14

Partistyrelsen har sitt nästa möte 7-8 december i stockhom och nya styrelsen har då samtidigt sitt konstituerande möte.

Dyker du upp ?

Har du en sådan familjesituation att du kan lämna dem under 6 helger varje år de närmsta 3 åren ?

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

(#7) Gammal

malin.ahnbergs avatar

Länk: #289295
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-18, 12:26

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Partistyrelsen har sitt nästa möte 7-8 december i stockhom och nya styrelsen har då samtidigt sitt konstituerande möte.

Dyker du upp ?

Har du en sådan familjesituation att du kan lämna dem under 6 helger varje år de närmsta 3 åren ?
Ja det gör jag
Vad gäller familjesituationen så är det inte så svårt att få ihop det eftersom jag är student och inte har varken barn eller är gift så det ska nog fungera. 6 helger är trots allt inte så mycket. Jag ställer dessutom upp till fyllnadsval inte till fulla 3 år eftersom jag inte kan garantera att jag kommer kunna vara med så länge

Malin Ahnberg

(#8) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #289819
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Ahnberg - 2013-10-26, 21:54

Vad får du för resultat i http://valpejl.se/? Vilka partier hamnar du närmast där? Posta gärna en printscreen på resultatet. Vilka politiker bedömmer sidan är mest lik dina val? Motivera gärna ditt resonemang i någon fråga som du får i valpejl.

Vad får du för resultat i http://www.politicalcompass.org/? En printscreen vore roligt här med. Och motiveringar i hur du resonerar i någon fråga också.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är