Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-07, 19:27

Mikael Iresten

Kandiderar till Vice mötesordförande kommande period.

Ålder: 25
Bostadsort: Göteborg
Tangentbordslayout: Qwerty

Att beskriva mig själv har aldrig varit min starka sida. Men jag tycker att valberedningen/Lars Johanssons text om mig på nomineringen beskriver mig ganska bra.
Citat:
Mikael är en medlem som visat upp stor kompetens inom föreningsadministration, bland annat som mötessekreterare på Ung Pirats kongress. Hans kunskaper inom stadgetolkning är goda och hans kopplingar till Västra Götaland, en i övrigt underrepresenterad region, är ett extra plus.
Under årens lopp har jag hunnit med en hel del mötesformalia och organisationsnörderi. Detta är även något som jag tycker är riktigt trevligt och kul!

Ställ gärna intressanta och relevanta frågor i kandidatutfrågningen så ska jag försöka att besvara dem!
Väl mött
Micke

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
izzie, Mikael Holm

(#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #287934
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-08, 09:21

Mötesplattformen är byggd i vBulletin. Har du tidigare haft kontakt med denna plattform?

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#3) Gammal
Mikael Iresten Inte uppkopplad

Mikael Irestens avatar

Reg.datum: Dec 2006

Länk: #287942
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-08, 09:34

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Mötesplattformen är byggd i vBulletin. Har du tidigare haft kontakt med denna plattform?
Tyvärr inte mer än ur ett användargränssnitt. Men det jag saknar i kunskap om den bakomliggande plattformen kompenserar jag med kunskapen och erfarenheten av mötesformalia.

agnesson
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Mikael Iresten  
  (#4) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #289823
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-26, 22:04

Vad vill du se för förbättringar till nästa möte?
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
  (#5) Gammal

Mikael Irestens avatar

Länk: #289840
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-27, 00:36

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Vad vill du se för förbättringar till nästa möte?
Konkreta förbättringar är svårt att sätta finger på när man inte varit med förut. Jag har inte 100% koll på hur man jobbat hittills, eller på vilket sätt. Sen finns dimensionen om det handlar om presidiets interna arbete eller arbetet externt i själva mötet. Men om det dyker upp något som jag tror kan förbättras får jag samtala med kollegorna i presidiet om uppfattningar och lösningar. Det är en av fördelarna med att vara flera personer i ett presidie.

Lite halvt diffust svar på en lite halvt diffus fråga.

Finns det något konkret som du anses behövs förbättras?
  (#6) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #289847
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-27, 02:36

Citat:
Ursprungligen postat av Mikael Iresten Visa inlägg
Konkreta förbättringar är svårt att sätta finger på när man inte varit med förut. Jag har inte 100% koll på hur man jobbat hittills, eller på vilket sätt. Sen finns dimensionen om det handlar om presidiets interna arbete eller arbetet externt i själva mötet. Men om det dyker upp något som jag tror kan förbättras får jag samtala med kollegorna i presidiet om uppfattningar och lösningar. Det är en av fördelarna med att vara flera personer i ett presidie.

Lite halvt diffust svar på en lite halvt diffus fråga.

Finns det något konkret som du anses behövs förbättras?
Jardå, det gör det. Istället för att skriva ner allt här så länkar jag till tråden Vad ska förbättras till nästa medlemsmöte? som jag skapade nu, som i sin tur länkar till liknande trådar från föregående medlemsmöten. Där kan du se många intressanta förslag, funderingar, problem och lösningsförslag som har lyfts genom åren. Saker som folk irriterar sig på under mötet brukar dyka upp i "Ordet är fritt" vanligtvis.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
  (#7) Gammal

Mikael Irestens avatar

Länk: #289863
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Mikael Iresten - 2013-10-27, 11:13

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Jardå, det gör det. Istället för att skriva ner allt här så länkar jag till tråden Vad ska förbättras till nästa medlemsmöte? som jag skapade nu, som i sin tur länkar till liknande trådar från föregående medlemsmöten. Där kan du se många intressanta förslag, funderingar, problem och lösningsförslag som har lyfts genom åren. Saker som folk irriterar sig på under mötet brukar dyka upp i "Ordet är fritt" vanligtvis.
"Folk" irriterar sig alltid på saker och kommer alltid att göra det. Men det är inte säkert att just det förslaget är det som behövs jobbas med för att lyfta mötet framåt. Men en tråd får att uppmärksamma idéer och förslag från medlemmarna för att föra mötet framåt är super!

Min plan är att till vårmötet 2014 bekanta mig med plattformen och hittills framarbetade metoder för genomförande av medlemsmötena, och innan dess kommer jag inte fokusera på att förändra något, och då av den självklara anledningen att jag inte vet hur det ser ut idag till 100%.

Tommten

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg