Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Mötespresidium: Johan mlg Karlsson - 2013-10-05, 22:48

Johan mlg Karlsson

Kandiderar till Vice mötesordförande kommande period.

Ålder: 27
Bostadsort: Stockholm
Skostorlek, vänster: 43
Skostorlek, höger: 47
WTF?: Tappat bordsskiva på högerfoten

Jag har tidigare år varit vice mötesordförande och hjälpt till att utveckla mötesplattformen och mötena. Under valåret kommer jag dock inte ha tid att jobba med detta och har därför valt att tacka nej till valberedningens fråga om jag vill ställa upp igen.
Efter att ha diskuterat frågan med flera av mina kollegor i det sittande presidiet så har jag dock fått uppfattningen att det är bättre att sitta kvar ändå, om än bara som teknisk support.
Jag är själv klyven till om det är lämpligt att ställa upp till omval om man går in i rollen med ansatsen att man inte ska göra något mer än att vara en hjälpande hand ifall allting annat skiter sig. Dock har vi redan tidigare år haft problem att hitta tillräckligt många för att kunna ha ett fullsatt mötespresidium, så det kanske är lika bra att jag fyller en stol?
Det är upp till er medlemmar ifall ni vill rösta på mig med dessa premisser.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
AndersLindbäck, infinite_emma

(#2) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #289822
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Johan mlg Karlsson - 2013-10-26, 21:59

Upplever du att ni fick till några förbättringar i det här mötet jämfört med förra mötet?

Vad vill du se för förbättringar till nästa möte?
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
  (#3) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #289928
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Johan mlg Karlsson - 2013-10-28, 18:29

Hej,

nej, vi hann inte med några förbättringar till det här mötet. Jag har haft fullt upp med lokal verksamhet och inte haft tid med att förbereda så mycket som jag skulle önska inför det här mötet.

Nästa möte kommer det på sin höjd bli marginella förändringar. Delvis därför att jag är en mycket stark anhängare av sitt-ner-och-gunga-inte-båten-i-onödan-inför-valår-taktiken och dels för att jag helt enkelt kommer ha fullt upp med själva valet.

Som jag skriver i min presentation ovan så kommer jag inte göra speciellt mycket inför vårmötet och jag hade från början inte ens tänkt ställa upp (därför som jag inte var med i valberedningens förslag), men i och med att inte så många andra kommer ställa upp så ger jag ändå mötet möjligheten att välja mig istället för en tom stol. Även om jag inte kommer göra så mycket så kommer jag nog iaf vara lite bättre än ingen alls.

Det här är min signatur. Its my sig.

(#4) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #289929
Standard Sv: Kandidat, Mötespresidium: Johan mlg Karlsson - 2013-10-28, 18:34

Vad jag VILL se för förändringar till näst-nästa möte eller mötet efter det...

Delvis så vill jag få till en mycket bättre sortering mellan olika ämneskategorier på sakpolitiska ställningstaganden. (Så man kan tex gå in i "Skola" och se vad vi vill förändra angående skolan). Jag vill också att det ska vara mycket enklare att se vad vi tycker inom ett ämnesområde idag så att man man ställa det vi röstar om i relation till det.

Sedan funderar jag också på hur man kan involvera de lokala föreningarna och den lokala verksamheten i mötet. Jag ser ett ganska stort demokratiproblem i att mötet kan få lov att rösta om de lokala föreningarnas framtid (tex ändra deras stadga) medan de lokala föreningarna inte ens har yttranderätt. Jag vet inte riktigt vad man bör göra och hur mycket av det som faktiskt kräver förändringar i själva mötet och hur mycket som ska ändras i stadga och relation mellan Piratpartiet Riks och de lokala föreningarna, men det är iaf förändringar som är relaterade till mötet.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
EnRIz

Det här är min signatur. Its my sig.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg