Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-11, 20:29

Malin Karlsson

Kandiderar till Styrelseledamot till och med 2014 (fyllnadsval) och Styrelseledamot till och med 2015 (fyllnadsval).

Ålder: 24 år
Bostadsort: Karlstad

Jag må vara en "ny" pirat då jag bara varit medlem i ca 1½ år, men jag gick snabbt från att vara medlem till aktiv medlem. i Maj 2012 blev jag vald till ordförande för Ung Pirat Karlstad och i december 2012 till sekreterare för Piratpartiet Karlstad. Jag tar inte på mig mer än jag känner att jag klarar av, och jag är säker på att jag är en tillgång i Styrelsen. Jag är en doer som fungerar bra i grupp. Jag är initiativtagare istället för att vänta på att "någon annan" ska göra något. Jag har bestämt mig för att vara "någon annan" istället för att lita på att denna okända person gör något.

Utöver att vara aktiv på hemmaplan har jag deltagit på Ung Pirats introduktionsutbildning samt även Piratpartiets mediaträning. Jag har även varit med och värvat medlemmar på DreamHack Summer 2012 för Ung Pirat samt för Piratpartiet deltagit på Stockholm Pride 2013. Jag har ½ år kvar på lärarutbildningen, på grund av det brinner jag såklart för skolan, både elevernas rättigheter men även hur man ska underlätta för lärarna och ge dem en så bra arbetsmiljö som möjligt. Andra saker jag brinner för inom Piratpolitiken är mångfald och integritet.

Om ni har några frågor får ni gärna ställa dessa så ska jag besvara dem så fort jag hinner!

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Deeqo, infallsvinkel, infinite_emma, izzie, JPAnderson

(#2) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #288551
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-11, 21:04

Hej!

Jag ställer samma fråga till alla som kandiderar till styrelsen: varför kandiderar du till just styrelsen istället för någon annan enhet inom partiet?

Ha det bra och lycka till!

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
  (#3) Gammal
Svarttusch Inte uppkopplad

Svarttuschs avatar

Reg.datum: Mar 2012

Länk: #288553
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-11, 21:15

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Nordenfur Visa inlägg
Hej!

Jag ställer samma fråga till alla som kandiderar till styrelsen: varför kandiderar du till just styrelsen istället för någon annan enhet inom partiet?

Ha det bra och lycka till!
Hej Anton!

Att kandidera till styrelsen är något jag funderat på ett tag. Jag har "deltagit" på tre medlemsmöten, och två av dessa har jag tyckt att det saknats rätt mängd lämpliga kandidater. Så redan då började jag fundera över om jag kanske skulle platsa i styrelsen, vara en tillgång. Jag kom fram till att jag skulle vara det. Jag jobbar bra i grupp samtidigt som jag är ansvarstagande. Tar jag på mig att göra en uppgift så ser jag till att göra den. Därför är jag också noga med att inte ta på mig mer än jag klarar av, och det är därför jag ställer upp till fyllnadsvalen och inte det fullånga.

Självklart tror jag att jag skulle vara en tillgång för styrelsen, annars skulle jag inte ställa upp.

Malin Karlsson, ordförande UP Karlstad, Sekreterare PP Karlstad
Besök gärna min blogg
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Svarttusch  
  (#4) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Länk: #288557
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-11, 21:26

Tack för svaret.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
  (#5) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #288696
Standard Re: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-13, 12:20

Det sitter redan 2 pirater från värmland i styrelsen. behöver verkligen styrelsen 3 ? Borde det inte vara bättre att styrelsen är mera spridd runt om i landet ?

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

(#6) Gammal

Svarttuschs avatar

Länk: #288714
Standard Sv: Re: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-13, 15:30

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Det sitter redan 2 pirater från värmland i styrelsen. behöver verkligen styrelsen 3 ? Borde det inte vara bättre att styrelsen är mera spridd runt om i landet ?
Självklart är det bra med en geografiskt spridd styrelse, men ska jag inte kandidera av den anledningen menar du? Jag har svårt att se att min kompetens skulle ligga i vilket län jag kommer ifrån. Ja, det sitter redan två värmlänningar i styrelsen, fram till i somras satt det tre. Det var inte ett problem då, så varför blir det så när jag kandiderar? När det flera medlemsmöten varit för få som kandiderat för att man ska kunna göra ett bra urval, är det inte då bäst att alla som kan tänka sig sitta i styrelsen och tror sig göra ett bra jobb kandiderar och sen får mötet bestämma.

Adam Eltér, Deeqo, JPAnderson

Besök gärna min blogg
  (#7) Gammal
JonathanRL Inte uppkopplad

JonathanRLs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #289138
Standard Sv: Re: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-17, 20:53

Så. Här kommer lite frågor:

1: Partiet går i en riktning du inte alls stöjder, men som är demokratiskt valt. Hur agerar du?

2: Om du vore en maträtt, vad skulle du vara? Motivera ditt svar.

3: Du får veta i förtroende om orätt agerande av en partimedlem mot en annan medlem. Du har lovat att inte berätta, men du vet ändå att du måste agera på något sätt. Vad gör du?

4: Välj två TV-Serier du gillar att titta på. Motivera ditt svar.

5: Du får nys om en Skandal som kan skada partiet. Huruvida du uttalar dig eller inte avgör om Media får veta eller ej. Vad väljer du, öppenhet eller partiets rykte? Motivera ditt svar.

Jonathan Rieder Lundkvist
Kampanjgruppen (Foto & Film)
Fotograf
Jonathan.Lundkvist [at] Gmail.com
0701497019
  Skicka ett meddelande via MSN till JonathanRL  
  (#8) Gammal

Svarttuschs avatar

Länk: #289152
Standard Sv: Re: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-17, 21:34

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanRL Visa inlägg
Så. Här kommer lite frågor:

1: Partiet går i en riktning du inte alls stöjder, men som är demokratiskt valt. Hur agerar du?

2: Om du vore en maträtt, vad skulle du vara? Motivera ditt svar.

3: Du får veta i förtroende om orätt agerande av en partimedlem mot en annan medlem. Du har lovat att inte berätta, men du vet ändå att du måste agera på något sätt. Vad gör du?

4: Välj två TV-Serier du gillar att titta på. Motivera ditt svar.

5: Du får nys om en Skandal som kan skada partiet. Huruvida du uttalar dig eller inte avgör om Media får veta eller ej. Vad väljer du, öppenhet eller partiets rykte? Motivera ditt svar.
Tack för dina frågor, jag ska försöka besvara dem så gott det går

1. Så länge jag är demokratiskt vald kommer jag stödja partiet utåt. Internt skulle jag försöka påverka, men i media och dylikt kommer jag stödja partiet.

2. Oj en svår fråga. Jag skulle nog säga Lasagne, jag har flera olika lager.

3. Jag vet inte om jag skulle lovat att inte berätta vid ett sånt tillfälle. Men med risk för att svika ett förtroende skulle jag agera på det sätt som är bäst då. Om personen kan välja att vara kränkande mot en medlem kan det betyda att hen kränker fler medlemmar och det kan vara direkt skadligt för partiet.

4. Jag brukar se på Top Gear och Greys Anatomy. Top Gear för att det är både roligt och spännande. Jag har inget körkort så det är ganska lustigt att jag ser på ett bilprogram, men det är mest personerna i programmet jag gillar tror jag Greys Anatomy gillar jag dels för att jag gillar karaktärerna samt att jag gillar att det oftast är ett avslut på varje avsnitt. Jag ogillar "to be continued" för jag missar ofta avsnitt.

5. Det är en otroligt svår fråga. Självklart gillar jag transparens, men det är en knivig sits. Jag skulle nog välja att rådfråga PL eller någon annan uppsatt. Jag vet att det inte är ett bra svar, men det är också svårt att veta nu hur jag skulle agera i den situationen.

Deeqo

Besök gärna min blogg
  (#9) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #289821
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-26, 21:55

Vad får du för resultat i http://valpejl.se/? Vilka partier hamnar du närmast där? Posta gärna en printscreen på resultatet. Vilka politiker bedömmer sidan är mest lik dina val? Motivera gärna ditt resonemang i någon fråga som du får i valpejl.

Vad får du för resultat i http://www.politicalcompass.org/? En printscreen vore roligt här med. Och motiveringar i hur du resonerar i någon fråga också.

(#10) Gammal

Svarttuschs avatar

Länk: #289860
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Malin Karlsson - 2013-10-27, 10:25

I valpejl hamnar jag ganska i mitten måste jag säga I storleksordning är det: MP, V, C, KD, S, FP, M, SD. Politikern jag hamnar närmst är Bodil Ceballos (mp).

Jag tippar att jag hamnar nära MP för att jag bland annat tycker att vi bör satsa på höghastighetståg, men samtidigt håller jag inte med om att bensinskatten bör höjas. Bensinskatten bör tvärtom sänkas för i nuläget håller vi långsamt på att döda vår landsbygd. Här i Värmland drar man in ett flertal tågstationer för att det ska gå några minuter snabbare att pendla till Örebro, detta tillsammans med högt bensinpris gör att allt fler tvingas flytta in till städerna och det är otroligt synd.

Jag återkommer senare med mitt resultat i political compass

Deeqo, Tommten

Besök gärna min blogg

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen