Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Samarbete och Aktivitet - 2006-01-30, 13:40

Det är viktigt att alla Valkretsledare och riksledare, håller en stadig kontakt och ett flöde som funkar.

Enligt mig så bör vi hålla nära kontakt, så vi kan hålla så stadiga samarbeten som möjligt.

Vi kan väl börja med att presentera oss alla lite lätt här!

Hej!

Nino Protic heter jag, är en 18årig pirat, kommer från staden Ljungby i småland. Driver egna företag, är då fullaktiv Arrangör av fester och festivaler. Pluggar just nu till Systemtekniker, Programmerare och nätverkstekniker på JohnBauers IT linje. Kommer sedan att studera vidare på Chalmers eller KTH, om betygen tillåter det. Är aktiv vad de gäller PP, och driver Smålands Valkrets.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #10251
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-02-19, 21:44

Jag kan väl presentera mig själv här också:

Jag heter Tor Skude och jag är 23 år gammal. Jag läser mitt femte år på Linköpings universitet och hoppas på att ha en civilingenjörsexamen i datateknik tillsammans med en kandidatexamen i ekonomi inom de närmaste åren.

Jag drev mitt eget lilla importföretag fram till årsskiftet, men jag väljer att prioritera andra saker och kommer att avveckla verksamheten under våren.

Jag är mycket intresserad av musik, det var det som förde in mig i fildelarsvängen med napster och mp3-filer någon gång på högstadiet (ca 1998). Jag producerar dock väldigt lite ny musik själv, utan föredrar att framföra andras verk. Jag sjunger andra bas i Röda Arméns Gosskör, en av sveriges mera udda musikaliska grupperingar. Kören är inget politiskt organ, utan handlar om parodi och underhållning.

Jag är som det står i min signatur aktiv i Östergötlands valkrets. Jag är också deltagare i den mentorsgrupp som hjälper nya valkretsar att bygga upp och underhålla en organisation.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#3) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #11257
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-08, 12:35

Jag tror verkligen inte att alla valkretsledare har tillgång till dessa trådar. Skall fråga rickard, sen bjuda in alla valkretsledare hit.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #11749
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-13, 21:23

Citat:
nino (2006-Mar-08)Jag tror verkligen inte att alla valkretsledare har tillgång till dessa trådar. Skall fråga rickard, sen bjuda in alla valkretsledare hit.
Hm. Nej, så är det nog inte. Good point, det har varit eftersatt. Som jänkarna säger, thanks for the heads-up. Fixar imorgon.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Länk: #12020
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-15, 18:54

Hej!

Gustav Nipe heter jag, är 17år , bor i malmö. Jag går andra året på gymnasiet och läser samhälle/ekonomi.

Försöker organisera oss här nere i malmö, tyvärr har intresset här i Sveriges TREDJE STÖRSTA stad varit dåligt och hoppas på bättring!

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#6) Gammal
Freeman Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #12064
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-16, 00:09

Tjena!

Jag heter Martin Friman och kommer från Eskilstuna, Södermanland. Är 24 år gammal och har arbetat med bredbandsinstallationer av olika slag med de större operatörerna i Sverige. Jag har också varit Internetsupport på Tele2 och spenderar numera tiden till att plugga upp mina gymnasiebetyg för att söka in på KTH, Nätverk & Säkerhet.

Har sedan länge varit intresserad av frågorna runt upphovsrätten och att skydda den personliga integriteten. Ett annat stort intresse är människor och kommunikation "over all", så att säga.

Jag har alltid många bollar i luften med festorganisering, webbprojekt och snart eventuellt eget företag. Tyvärr kommer ju partiet inte i första hand men jag känner ett kall, eller en skyldighet att styra upp Södermanland och jag hoppas att jag kommer göra ett bra jobb.

Ni kan nå mig via ICQ, MSN, IRC eller mail nästan när som helst.

Svara med citat
  (#7) Gammal
cortex Inte uppkopplad

cortexs avatar

Länk: #12126
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-16, 13:38

Joakim Lundborg, 23 år. Pluggar magisterkurs i kognitionsvetenskap (typ hur tänkandet fungerar med tvärvetenskapligt perspektiv), sista terminen. Organisationsansvarig för stockholm tillsammans med Jan Lindgren.

Jag arbetar med många andra föreningar och projekt: Filosofiska Föreningen vid SU, datorföreningen Sigma (också SU), Globalisering Underifrån, Praxis (globaliseringsfrågor, aktivism, prekariseringen av arbetslivet), Planka.nu (bygger wap/sms-stöd). Hostar dessutom ett tiotal projekt som jag tycker är bra på mina servrar.

Vidare kallar jag mig fri mjukvariaktivist och frikodare. Har lite spelprojekt och sånt på g (http://revo.olydiga.net).

Användbara skillz är: föredragshållare, asm/C/C++/PHP/Ruby/Python/Prolog/Scheme, mötesteknik, universitetssvängen på SU, hosta/bygga www/wap/mail/, gentoo/debian, har bra webservrar, filosofi

Kan nås på jabber/irc/mail mest hela dagarna:

c0rtex@efnet

jabber: joakim.lundborg@gmail.com / cortex@myjabber.net

--<br>
Joakim Lundborg, Vice Valkretsledare Stockholm
  Skicka ett meddelande via ICQ till cortex  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Frezie Inte uppkopplad

Frezies avatar

Länk: #12265
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-17, 13:19

Oj, vad liten jag känner mig =)

Geir Selland heter jag. Är 18 år och går sista terminen på gymnasiet. Fotografisk linje på en IT-baserad friskola. Jobbar "heltid" som frilansande fotograf, samt datorsupport. Jag driver sedan 2 år sedan en egen firma som inriktar sig på att sälja tjänster (inga sexuella =)) såsom hyra ut fotografer, göra hemsidor/grafiska profiler, mm.

Är ledare för valkrets nr 17

<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
__________________________________________________<br>
<br>
Definera, Specificera eller Exemplifiera
  Skicka ett meddelande via MSN till Frezie  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #12507
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-18, 23:21

Tjipp! Björn Odlund var namnet, organisatör för valkrets 19 (västra götaland södra) som har sitt huvudsäte i Borås (tänk: 8 soltimmar per år) där jag och de flesta av medlemmarna bor.

Kan väl beskriva läget som krypande, vi startar så smått nu, men det känns som att vi måste göra saker på vårt sätt, efter de resurser/förmågor vi har. Man kan lätt bli lite avundsjuk i hur långt andra valkretsar kommit och hur många engagerade viljor det finns där. Men, men, skam den som ger sig, det här skall nog ta sig (som gubben sa när det brann i byxorna)!

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#10) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #12748
Standard RE: Samarbete och Aktivitet - 2006-03-20, 17:26

Hej allihopa.

Jag heter Mårten Fjällström och är kontaktperson för Uppsala läns pirater (valkrets 3). Är 28 år gammal och överliggare vid universitetet. Läst teknisk fysik, historia och en hel del annat. Numera har jag betalt som amanuens vid Centrum för miljö och utvecklingsstudier.

Freakish talents: Kan dra historiska paralleller om nästan allt / kan punktera andras historiska paralleller nästan oavsett vad det gäller.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aktivitet? Sebastian Hedberg Hudiksvall 2 2009-08-28 11:35
Aktivitet 29/5? Kata 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 16 2009-05-28 20:09
1 Maj - aktivitet? DanielN Stockholm 5 2009-04-27 20:07
Möte / aktivitet? sandos Fram till valet 2006 i Västmanlands län 3 2006-08-03 21:14
Aktivitet? Hexagon 26. Västernorrlands län 2 2006-07-23 15:08