Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2018: Kristofer Älvring - 2018-01-21, 21:23

Kristofer Älvring

Kandiderar till Riksdagslistan 2018.

Ålder: 43
Bostadsort: Vilhelmina

-

Svara med citat
  (#2) Gammal
Jacob Hallén Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #297850
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Kristofer Älvring - 2018-02-09, 02:13

Det vore rätt trevligt med en lite mer omfattande presentation, så att de röstande kan bilda sig en uppfattning om dig som kandidat.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Kristofer Pettersson Inte uppkopplad

Kristofer Petterssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #297873
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Kristofer Älvring - 2018-02-15, 15:19

Citat:
Ursprungligen postat av Jacob Hallén Visa inlägg
Det vore rätt trevligt med en lite mer omfattande presentation, så att de röstande kan bilda sig en uppfattning om dig som kandidat.
Jag har visst fått en kod för att ändra min presentation men jag förstår inte riktigt hur jag ska använda den ännu.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Jens Ingloff Inte uppkopplad

Jens Ingloffs avatar

Reg.datum: May 2016

Länk: #297874
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Kristofer Älvring - 2018-02-15, 15:28

Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer Pettersson Visa inlägg
Jag har visst fått en kod för att ändra min presentation men jag förstår inte riktigt hur jag ska använda den ännu.
Går det inte att uppdatera presentationen, så duger kompletterande information i svar mycket bra. :-)

Svara med citat
  (#5) Gammal
Kristofer Pettersson Inte uppkopplad

Kristofer Petterssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #297875
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Kristofer Älvring - 2018-02-15, 15:34

Jag har varit medlem i Piratpartiet i över tio år och är nästan dagligen engagerad i politiska diskussionsgrupper främst på Facebook rörande samhället digitalisering, ekonomiska effekter av hyperautomatisering, upphovsrätt och jämlikhet.

Jag anser att Piratpartiet vilar på främst tre grundpelare: Värnandet av 1) fri och tillgänglig kunskap 2) fördomsfri, tillgänglig och uttrycksfull kultur samt 3) värnandet av människor förmåga att upprätthålla en personlig integritet i informationssamhället.

Några medel för att nå ett samhälle som sätter de här värdena främst tänker jag mig är:
1) Universitet som producerar för allmänheten, tex via open access men även krav på körbar kod och upprepningsbara experiment.
2) rätt till olika grader av anonymitet när vi kommunicerar över det gemensamma nätet.
3) Rätt till att ha inflytande över de koder som definierar vår identitet i samhället. Specifik rätt till sjukdomsjournaler och alla sorters koder som klassificerar mjuka värden rörande vår person. (vissa undantag medges människor som medvetet agerar på offentlig arena eller en öppen gemensam marknad). Inflytande kan innebära rätt att omnämnas, rätt till behandling av begäran av rättelse av uppgifter i en databas mm.
4) rätt att få kryptera och bryta kryptering
5) rätt att få manipulera produkter som du äger förbehållslöst.
6) inskränkning av den kommersiella upphovsrättens varaktighet och räckvidd
7) inskränkning av patents varaktighet och räckvidd
8) säkerställandet av en digital allmänning för all sorts information som en motvikt till åsikten att alla information måste ägas eller bli ägd.
9) Kontinuerlig utbyggnad av den digitala infrastrukturen för att alltid ökar bandbredd och redundans.
10) En fortsatt statlig strategisk forskningsinsats för att bygga generell artificiell intelligens

Svara med citat
  (#6) Gammal
Adis B. Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2018

Länk: #297883
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2018: Kristofer Älvring - 2018-02-17, 14:58

Hej,
Nu är jag ute i elfte timmen men som politiker lär sådana situationer uppstå! Hur man tacklar dessa oväntade förfrågningar kan ge er en värdefull insikt i den vardan som kan komma att vänta er i en snar framtid. Dessutom måste ni sättas på prov lite

Det ska bli riktigt spännande läsning!

Mvh
Adis
Ansvarig för externkommunikation

Frågor:
Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?

Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?

Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?

Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är