Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard @piratpartiet.se mail - 2006-01-23, 01:13

tjoho! jag kom på en sak som ev. skulle kunna hjälpa piratpartiet att synas utåt, ifall man gjorde så man kunde omdirigera användare@piratpartiet.se till sin mail o.s.v. skulle adressen piratpartiet dyka upp på fler ställen, och fler skulle se det och dras till sidan. adressen kan ju användas även på msn och annat. jag tycker dock inte piratpartiet borde hosta någon webtjänst för mail utan bara ha vidareridigering så man kan få sin adress att se ut att vara @piratpartiet.se adress.

jag har inte riktigt uppfattning om hur svårt detta är att genomföra, om det är för svårt och för mycket jobb är det självklart inte värt det, men om det inte är allt för mycket jobb så är det nog en bra sak att göra för att som sagt: synas.

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#2) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Länk: #6654
Standard RE: @piratpartiet.se mail - 2006-01-23, 06:03

Ett problem är ju att då kan man felaktigt få för sig att svaren från den addressen kan komma från piratpartiet, och vara officiella åsiktet, trots att det inte behöver vara så.

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Rheo Inte uppkopplad

Länk: #6669
Standard RE: @piratpartiet.se mail - 2006-01-23, 08:28

Detta är någonting som bör ges till ledningen för varje valdistrikt, men inte till varje medlem. Används Piratpartiets domän för utskick av privata mail som enligt förslaget så ger den ett mycket oseriöst intryck. Jag skulle själv inte vilja få "XXX vill prata med dig"-mail från MSN-fjortisar, skickade under Piratpartiets namn. (För övrigt har jag filtrerat MSN-reklam för att hamna direkt i papperskorgen på Gmail)

Svara med citat
  (#4) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Länk: #8598
Standard RE: @piratpartiet.se mail - 2006-02-07, 12:16

Det ligger lite i det, men man får också se till dom enorma fördelarna också. Tänk vad snabbt kunskap om piratpartiet skulle spridas om folk på t.ex. msn började ha användare@piratpartiet.se som sina adresser?

att folk uttrycker åsikter som inte är exakt piratpartiets officiela, men som uttrycks av en piratpartist kommer ju att hända ändå. det är problematiskt men inte så mycket att göra åt. t.ex. om någon vet att person X är med i piratpartiet och person X uttrycker sig om något i en upphovsrättskritisk fråga är det säkert ändå många som förväxlar det med piratpartiets officiela åsikt. detta problem har man i alla partier, men då man ändå inte kommer undan problemet i vilket fall tycker jag inte man ska låta det gå ut över att hindra ett aldeles utmärkt sätt att snabbt och väldigt effektivt marknadsföra sig.

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#5) Gammal
Christian Björklund Inte uppkopplad

Christian Björklunds avatar

Länk: #8601
Standard RE: @piratpartiet.se mail - 2006-02-07, 13:15

Jo, så kan det vara, men då är det bättre om alla som har MSN anger exempelvis "Jag stödjer www.piratpartiet.se" (Ett exempel) som personligt meddelande. Då syns det mycket bättre, och det sprids snabbt...

Mvh
Christian Björklund

_______________________________________________<BR>F.D Ordförande Skaraborg <BR><STRONG>Tel:</STRONG> 0762-976973<BR><STRONG>E-post:</STRONG> <A href="mailto:info@vadsbodata.se">info@vadsbodata.se</A>
  Skicka ett meddelande via MSN till Christian Björklund  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
mail.piratpartiet| smtp | thunderbird 3* vilka inställningar? of_darkness Forumgruppen/teknisk support 11 2010-06-07 22:41
pp mail Tommy Florstedt Forumgruppen/teknisk support 8 2007-10-03 15:52
Hur fixa passord för mail.piratpartiet.se Urban Sundström Meta-diskussioner för valkretsar (STÄNGD) 1 2007-02-06 22:39
Mina mail från piratpartiet ser ut som gustafsd Forumgruppen/teknisk support 10 2006-07-21 12:45
Hur fixa passord för mail.piratpartiet.se Urban Sundström Forumgruppen/teknisk support 3 2006-06-14 03:26