Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ

Här hanterar vi nominerade till riksdagslistan 2014.

Skriv in din nomineringskod i rutan för att hantera din nominering.
Nomineringskod:

Kandideringar till Riksdagslistan 2014

Henry Rouhivuori (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Aktivist både på Internet och lokalt i Sjuhärad. Hjälper till att hålla uppe partiets närvaro på Google+.

Emil Isberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag ställer upp som kandidat, för att med min bakgrund, erfarenhet och engagemang är jag en bra representant för Piratpartiet och kommer vara det i riksdagen.

Anders S Lindbäck (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Vetgirig lång och intelligent civilingenjör och ekonom med smak för earl grey te. Sammankallande partistyrelsen. Starkt engagerad i kampen för integritet, yttrandefrihet och rättvisa.

Johan Gaunitz (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Som generell filosofisk huvudprincip går jag in för paretooptimalitet och jämlikhet.

Malin Karlsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Brinner för integritet, mångfald och skola. Sekreterare i PP Karlstad, Ordförande i UP Karlstad samt nyinvald i partistyrelsen.

Anton Nordenfur (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

21-årig författare från Linköping, sitter i partistyrelsen och som innovationspolitisk talesperson.

Henrik Brändén (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Frilansande vetenskapsskribent, integritetsvän, piratpartist.

Elin Andersson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Level 21 Piratefeminist Neutral Good
Main quest: Krossa patriarkatet
Current side quest: Vice förbundsordförande i Ung Pirat

Jimmie Karlsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Ung pirat som har varit aktiv ett par år, sitter andra året i Ung Pirats förbundsstyrelse och brinner för integritetspolitik.

Deeqo Hussein (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

En journaliststuderande Piratpartist som kämpar för mänskliga rättigheter! Mera nätkärlek åt folket!

C Magnus Berglund (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Trevlig värmlänning, kreativ och allmänbildad, och kör färdtjänst. Deltagit framgångsrikt i valen 2009 och 2010 och levererade värmländska rösterna. Många personkryss trots att jag inte kampanjande.

Peter Johansson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Peter Johansson 35 år Helsingborg
Ordförande PiratPartiet Skåne
Ordförande PiratPartiet Helsingborg

Fredrik Johansson Jägerbrink (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Nybliven aktiv piratpartist som vill engagera sig mer i politik. Är även ordförande för Ung Pirat Örnsköldsvik

Michael Andersson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Piratpartist ifrån Landskrona som vill satsa på en effektiv samhäll/industriutveckling som inte kränker den personliga integriteten & befolkningens privatliv.

Christoffer Eldengrip (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Social och utåtriktad pirat med bred erfarenhet och kontaktnät.

Nathalie Ylitalo (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Aktiv medlem som vill ge några år av sitt liv för att förändra världen.
Beredd att lägga mina yrken och väldigt mycket av mitt sociala liv till att arbeta med politik.
Foto: Joakim Årbro

Torbjörn Wester (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Rättspolitisk talesperson. Polisanmält IT-minister Anna-Karin Hatt. Ledamot partistyrelsen. Stolt ordförande för Piratpartiet Norrköping. Brinner för vår utåtriktade verksamhet;PP ska synas och höras!

Anna Troberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag heter Anna Troberg och är Piratpartiets partiledare. Före detta bokförlagschef som brinner för kultur, integritet och mångfald. När jag tvekar, så frågar jag mig alltid vad Xena skulle ha gjort.

Nicholas Miles (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Ledamot i UPs FS och chef för UPs organisationsutvecklingsgrupp. Tidigare kandiderat för partiet i kommunalval och suttit i UUs kårfullmäktige för Piratstudenterna.

Jan Lindgren (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Civilingenjör, avgående partisekreterare och nybliven ledamot i styrelsen. Är lugn, glad och trevlig och har vana av torgarbete och media. Tror jag är en bra representant på listan och i riksdagen.

Ola Nyström (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag heter Ola Nyström och är IT-ansvarig inom partiet. Jag ställer upp till riksdagsval för att jag tror att mina erfarenheter är till fördel för partiet.

Göran Widham (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Arbetar med kommunikation. Föreningserfarenhet från en mängd olika organisationer. Piratpartist sen 2009 - bloggare, aktivist, nybliven styrelseledamot, fd revisor och valberedare.

Fredrik Almryd (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

En 42-åring marknadsförare som tidigare arbetat som TV-fotograf och reporter. Mycket social och har lätt för att nätverka. Stor portion humor och inte rädd för att prata inför stora grupper. Gift.

Gustav Nipe (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Förbundsordförande Ung Pirat, bor i Uppsala men kommer från Malmö.

Fredrik Holmbom (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Pirat sedan FRA-debatten. Brinner för integritetsfrågorna, mineralpolitik och transportpolitik.

David Midhage (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Mer kommer!

Isabelle Izzie Danielsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

26årig värmländska från Dalarna med en förkärlek till journalistik, rättvisa och Piratpolitik. Sitter som evenemangsansvarig för Partiledningen samt valberedning för Ung Pirat Riks, Väst & Karlstad.

Tomas Kronvall (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

-

JP Anderson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Värmlänning, tvåbarnsfar och fullblodspirat!
Hjärtefrågor; rätten till fritt utbyte av kultur, integritet & rättssäkerhet och likabehandlande i samhället.

Amelia Andersdotter (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag är ledamot i Europaparlamentet för Piratpartiet för närvarande. Det är min målsättning att Piratpartiet ska komma in i en regeringskoalition och verka för fred på internet.

Jan-Olof Flink (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

41-årig 3-barnsfar bosatt i sundsvall.Jobbar som informationssäkerhetsansvarig på ett statligt verk.
Aktiv Pirat sedan "FRA-bråket", främst inriktad på integritetsfrågor.

Simon Lindgren (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Mitt namn är Simon Lindgren. Jag har varit aktiv i Piratpartiet val kampanjen 2010 och medlem sedan 2008.

Mårten Fjällström (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag är bra på att kampanja och gillar att övertyga folk att rösta på oss. Att kunna övertyga folk att kryssa på mig personligen underlättar processen att få dem att rösta på partiet.

Bengt Jonsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Inga illusioner. Ompröva, ompröva, ompröva.

Magnus Jonsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Magnus som brinner för frågor som gör att man får leva sitt liv som man vill, så länge det inte skadar någon annan.

Erik Hultin (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag vill arbeta för att en gång för alla stoppa alla de integritetskränkande lagar som stiftas. Erfarenhet från arbete i annat parti och motstånd mot bl.a. FRA.

Troed Sångberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Piratpartist sedan 2009, nätaktivist från tiden innan Internet. Föreläser om disruptiva teknikskiften där Piratpartiet enligt mig är det enda parti som sätter människan i centrum. Styrelseledamot.

Marit "Leffe" Deldén (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Är andra vice partiledare och partiledarassistent. Började sitt engagemang 2009 i Östergötland där hon delade ut valsedlar och mycket har hänt sen dess. Brinner för utbildningspolitiska frågor.

Viktor Alakörkkö (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

20 årig Umeå Pirat som gillar infrastrukturella frågor!
Tillförordnad Kommunledare och Ordförande i Ung Pirat Umeå.

Jacob Hallén (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

IT-företagare från Göteborg. Stabil, erfaren och strategisk.

Martin Holmberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jobbar med material hantering.
Jobbar aktivt inom IF metall med studier och arbetsrätt.
Egen företagare och familj sambo barn och en till på väg.

Jerker Montelius (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag heter Jerker Montelius och är 43 år. Jag är civilingenjör i teknisk datavetenskap och arbetar med utveckling inom opensource. Jag har varit med i PP sedan valet 2006.

Rick Falkvinge (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Partiets grundare, förste partiledare, och sedan tre år tillbaka, kringresande evangelist för medborgarrätt och det rätta i att dela kultur och kunskap.

Mikael Nordfeldth (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Att beskriva sig själv i text ger inte ett fullgott intryck och den som inte redan känner till mig skulle inte bilda sig en bra nog uppfattning efter par paragrafer i alla fall. Men kortfattat arbetar

Karolina Andersdotter (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Frihet, jämlikhet, syskonskap - även på internet. Dagens informationsflöden skapar bättre möjligheter för demokrati, men används för det sämre. Piratpartiet ska ändra på det!

Egil Möller (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

"Gammal" pirat som bryr sig om mänskliga rättigheter, frihet, rätten att vara annorlunda, att inte passa in, att bryta mot normer, miljön och vetenskap och filosofi som metod.

Mikael O. Bonnier (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag är en fysiker (fil. mag.) från Lund men har mest jobbat som programutvecklare & lärare på olika nivåer från lågstadie till universitet. Är även aktiv i Hemvärnet & i CoderDojo samt läxhjälpare.

Nils Agnesson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Som kandidat hoppas jag att jag kan tillföra en trygg och stabil grund i en riksdagsgrupp. Tidigare arbetat som förbundssekreterare i ungdomsförbundet och idag för en av våra parlamentariker.

Mattias Lennartsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Har varit pirat sedan 2006 och aktiv sedan EU-valet 2009. Bor just nu i Västerås, men har studerat vid Linköpings universitet.

Erik Einarsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

22-årig Örebropirat musiklärarstudent med intresse för utbildnings-, och kulturpolitik. Pysslar med musik, teknik och videospel av olika slag.

Nadia EL-Imam (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Teknolog och designer från Stockholm, uppvuxen i ett tiotal länder. Tror att man bättre lär känna varandra genom att bygga saker tillsammans än att jag lägger upp mycket snack här. <3

Can Tegmen (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Mitt namn är Can Tegmen, själv är jag politiskt aktiv i Stockholm Stad för PP och det är jag stolt över.
Jag är inte bekymrad över mitt liv så mycket, familj & vänner betyder mycket för mig.

Marcus Schmidt (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Tre ord: Intresse. Välvilja. Förståelse. Följt av en retorisk käftsmäll i magen, så att budskapet fastnar ordentligt.

Ola Andersson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Just nu deltar jag i konferens för lokalavdelningar där vi inleder ett samarbete *för att vinna så många lokala val som möjligt. Vi är på plats i Bryssel. Blir bra det här! Lärorikt, spännande och sti

Mikael Holm (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Ordförande, Piratpartiet i Uppsala. Förbundssekreterare, Ung Pirat.

Mattias Bjärnemalm (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Partiveteran med bakgrund i ledning, styrelse, valberedning samt Ung Pirat. Jobbar som kontorschef åt Amelia Andersdotter i Europaparlamentet.

Nicolas Sahlqvist (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Jag är 36 år och arbetar innom IT branchen. Jag har varit valkretsledare sen 2010 och numera kassör i Piratpartiet Göteborg. Jag vill vara en resurs som kan sätta käppar i övervakningsmaskineriet.

Andreas Falathar Larsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Styrelsemedlem och gammal i gården, stor erfarenhet av partiets frågor ur många olika synvinklar

Lars Johansson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Aktiv inom partiet sedan 2006, främst intresserad av frågor om immaterialrätt och kunskap. Egenföretagare, fotograf, jurist, mångsysslare. Läs gärna hela min kandidatförklaring!

Erik Lönroth (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Ordförande Stockholms län. 35 år. Doer.

Niklas Dahl (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Placeholder, klockan är några minuter före sista tid.

Esther Victoria Westberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

Varit aktiv pirat i fyra år på diverse olika poster, både inom partiet och ungdomsförbundet. Ser fram emot en spännande valrörelse! Idag läser jag tekniskt basår och siktar mot astrofysik.

Adam Eltér (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2014

19-åring från Halmstad. Pirat sedan 2008, blev invald i PPs valberedning under höstmötet och är ordförande för UP Västra distriktet. Brinner för patentfrågor, integritet, HBTQ och skolpolitik.

Nedan visas alla nomineringar till Riksdagslistan 2014 , oavsett om den nominerade svarat eller inte

Nomineringar till Riksdagslistan 2014        [dölj...]
Namn Motivering till nominering Har accepterat?
Anna Troberg

Nominerad av: Johan mlg Karlsson
Anna for president! Eller stadsminister i alla fall... Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

C Magnus Berglund

Nominerad av: xpndr
Magnus är en hedersknyffel Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Can Tegmen

Nominerad av: Deeqo
Can Tegmen är aktiv pirat samt ledamot i lokalavdelningen Stockholms stad.

Förutom att han är aktiv pirat är han särskilt insatt i arbetspolitik, han har också varit engagerad i fackliga organisationer - Antivåldsprojekt STHLM,LO utbildning om främlingsfientligheter.

Can Tegmen är en utåt riktad individ med rötter från Turkiet, 30 år gammal för närvarande jobbar som busschaufför.
Han är ambitiöst och kompetent människa, som jag anser bör vara med på vår riksdagslista!
Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Anders S Lindbäck

Nominerad av: AndersLindbäck

Emil Isberg

Nominerad av: Emil Isberg

Henry Rouhivuori

Nominerad av: Henry Rouhivuori

Jimmie Karlsson

Nominerad av: Svarttusch
Jimmie är en driven Pirat som lägger mycket av sin fritid på piratrörelsen. Han sitter som ledamot i Ung Pirats förbundsstyrelse, som kassör i Ung Pirat Karlstad och även kassör i Piratpartiet Karlstad. Han är en do-er som motiverar andra till att antingen börja eller fortsätta projekt. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Johan Gaunitz

Nominerad av: Junijohan

Niklas Dahl

Nominerad av: Anton Nordenfur
Niklas har länge visat sig mycket kapabel till både jobbet som kampanjare och jobbet som riksdagsledamot. Han är otroligt bra på att argumentera, förklara, och kompromissa, och skulle vara en stark resurs som riksdagskandidat. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Elin Andersson

Elin har under en relativt kort tid av aktivitet gjort otroligt mycket för piratrörelsen. Hon är helt fantastisk både som kampanjare och i att diskutera vår politik, har i sin roll som introduktionsansvarig för Ung Pirat visat sig bra på att hantera nya aktivister, och är helt enkelt en otrolig resurs vad gäller att presentera vår politik. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Henrik Bränden

Henrik har som medlem i partistyrelsen och nu som vice partiledare verkligen visat sig kapabel till stort politiskt arbete. Han har mycket erfarenhet i politik och är bra på att arbeta fram ideer, diskutera, och kompromissa. Han vore en mycket bra resurs både i kampanjarbetet och i riksdagen. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

David Midhage

Nominerad av: Christoffer Eldengrip
David är en framträdande pirat som inte flyr för farorna. En bra pirat för kommande riksdagsval som kommer inspirera många att rösta på oss och även göra ett gott arbete efter valet. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Michael Andersson

Michael en driven och coollugn person som kommer göra ett utmärkt jobb för partiet Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Adam Elter

Adam en ung pirat som har visat ett stort intresse för politik och organisationsbyggnad, gott ledarskap och en återhållsamhet som partiets doers kan behöva. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Deeqo Hussein

Deeqo en frontfigur från Mölndal som vet hur man gör för att synas i mediebruset. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Paula Roth

Paula Roth ett självklart val. Hon har visat stort engagemang och vilja att föra rörelsen framåt. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Isabelle danielsson

Behöver nog ingen närmare presentation. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Alex Rodallec

Jag känner mig ärad att få nominera Alex Rodallec.

Alex jobbar som Researcher på SVT, och har varit chefredaktör för kulturtidningen Receptacle Mag när han bodde i USA. Han har studerat i både USA och England och har kandidat examen i English Literature & Creative Writing.

Han har har hjälpt till med kampanjarbeten och samarbeten med andra organisationer för piratrörelsen i Göteborg. En person med en fet kontaktbok helt enkelt. Han är social och väldigt utåtriktad, a people's man!
Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Irena Cienkowska

Irena är en otroligt drivande och intelligent person som platsar utmärkt på riksdagslistan. Nekat nominering till Riksdagslistan 2014

Troed Sångberg

Troed har kommit in i Piratpartiet ordentligt på väldigt kort tid, men har gjort otroligt bra ifrån sig i partistyrelsen och i diskussioner inom partiet. Han är otroligt bra på att diskutera, debattera, kritisera där det behövs och försköna där det kan. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Erik Einarsson

Erik har länge varit mycket aktiv i piratrörelsen, och jag är glad att ha fått se hans utveckling från ganska n00b pirat till en otroligt duktig debattör och aktivist, som nu sitter i Ung Pirats förbundsstyrelse och är partiets talesperson i utbildningspolitik. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Nicholas Miles

Nicholas är en otroligt kapabel debattör som har den något unika förmågan att leda lugna, sakliga diskussioner som stödjer våra sakfrågor. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Jan Lindgren

Jan Lindgren har verkligen visat sina talanger i Piratpartiet under en väldigt lång period, på senare tid speciellt som partisekreterare (som nu kandiderar till partistyrelsen). Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Amelia Andersdotter

Amelia känner nog alla vid det här laget, som Piratpartiets andra europaparlamentariker sedan 2011 och som nu brottas om första och andra plats i EU-listan. Jag hoppas förstås få in henne i EU-parlamentet igen, men ser gärna att hon även står med på riksdagslistan. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Christian Engström

Christian känner nog alla vid det här laget, som en av Piratpartiets europaparlamentariker sedan 2009 och som nu brottas om första och andra plats i EU-listan. Jag hoppas förstås få in honom i EU-parlamentet igen, men ser gärna att han även står med på riksdagslistan. Nekat nominering till Riksdagslistan 2014

Leffe Delden

Leffe har länge gjort väldigt bra ifrån sig. Hon var en av de som drog in mig ordentligt i piratrörelsen runt valet 2010, och sedan dess har hon gjort otroligt mycket, i partistyrelsen och nu i partiledningen och annorstädes. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Malin Ahnberg

Malin har varit aktiv pirat länge, och alltid gjort bra ifrån sig. Hon var häftigt aktiv i förra valrörelsen, och jag hoppas och tror att hon kommer att göra minst lika bra ifrån sig denna gång. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Gun Svensson

Gun är en fantastisk bloggare och aktivist, och var ett av de starkaste namnen 2010. Jag hoppas hon också kommer att hjälpa partiet lika väl 2014. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Malin Karlsson

Malin är väldigt klyftig och drivande, och är en av de pirater som jag väntar mig att se som allra mest aktiva i valrörelsen 2014. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Simon Lindgren

Simon är en trevlig kille som ställde upp för partiet i lokalvalen 2010 västerås/västmnaland och nu är redo att även stå på riksdagslistan. Ordförande för UP's östra distrikt. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Henrik Bränden

Henrik är en trevlig kille som gick med i partiet 2010 och nu är redo att även stå på riksdagslistan. Vice Partiledare Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Mattias Bjärnemalm

Mab är en trevlig kille som länge varit medlem i partiet och jobbar som kontoschef hos Amelia i Bryssel. Partistyrelseledamot Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Deeqo Hussein

Nominerad av: Tegmen
Deeqo är en som siktar mot mål. Hängiven och dedikerad till Piratrörelsen, har varit aktiv sedan hon blev medlem för ett år sen.
Utöver piratpartist är hon studerande, som läser blandning av journalistik och administration.
Hon är engagerad ideellt inom många organisation bland annat Göteborgs rättighetscenters mot diskriminering och för mänskliga rättigheter.
Deeqo är 22 år gammal, och har sina rötter i Somalia, hon kan prata somaliska, engelska, svenska flytande och läsa, skriva och prata arabiska.

Christoffer Eldengrip

Nominerad av: UN4SALE
En mångårig pirat som gjort mycket under sin tid i partiet, därmed införskaffat sig ett stort nätverk inom piratrörelsen. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Gustav Nipe

Nominerad av: Nicholas Miles
Förbundsordförande för Ung Pirat och en av de som varit aktiv i PP sedan allra längst tillbaka. Skicklig talare, god samarbetsförmåga, medievan, driven, och engagerad. En doer. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Anton Nordenfur

Anton sitter i partistyrelsen, är innovationspolitisk talesperson och har tidigare varit ordförande för Ung Pirats östra distrikt. Han har god föreningsvana, är väldigt bra på att samarbeta med andra i partiet, har en förträfflig radioröst, och är insatt även i partiets breddade politik. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Lucas Persson

Lucas har suttit i Ung Pirats förbundsstyrelse i flera år nu och är UPs kampanjchef. Han har god erfarenhet av att propagera för piratfrågorna gentemot väljare, är föreningsvan, karismatisk, och har erfarenhet av att hantera media. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Mikael Holm

Mikael är förbundssekreterare och IT-chef i Ung Pirat samt mötespresidial i Piratpartiet. Han har mycket god föreningskompetens och en imponerande arbetsetik. Han är orädd för att säga vad han tycker men visar alltid kompromissvilja och har ett till synes aldrig sinande tålamod. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Nils Agnesson

Nils har suttit i alla Ung Pirats förbundsstyrelser fram till och med 2011. Han var även förbundssekreterare i två år och är känd för att ha gjort förbundet slim fucking fit. Han har ett väldigt starkt driv för partiets värderingar och står alltid för sina åsikter, han har mycket god föreningskompetens och är en bra talare. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Klara Ellström

Klara har tidigare suttit i Ung Pirats förbundsstyrelse och har i flera år representerat Piratstudenterna i Uppsala Studentkår, där hon även varit kårordförande. Hon har alltså vana av att jobba med både pirater och representanter för andra politiska organisationer. Hon är föreningsvan, kompetent, och skicklig i förhandlingar. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Carl Johan Rehbinder

Nominerad av: sannalautiainen
Carl Johan Rehbinder är en samhällsdebattör och en av grundarna till partiet Liberaldemokraterna år 2010.
Han är djupt engagerad i piratpolitik och är också en mediavan person som PP har nytta av inför valet.
Han är grym på debattera och är en engagerad individ, en person vi behöver!
Nekat nominering till Riksdagslistan 2014

Peter Johansson

Nominerad av: Peter Johansson

Fredrik Johansson Jägerbrink

Nominerad av: fredde93

Nathalie Ylitalo

Nominerad av: Humlan
Nathalie är en engagerad och hårt arbetande pirat med många år inom rörelsen bakom sig.

Hennes idérikedom och entusiasm är en starkt bidragande orsak till de framgångar PP har i Norrbotten.

Mattias Lennartsson

Mattias är en trevlig kille som ställde upp för partiet i valet 2010 och var med på lokala listorna till västmanland västerås. idag styrelseordförande för Piratpartiet Västerås. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Ola Andersson

Nominerad av: CMagnusB
Ola Andersson är en person som tänker ett varv till. Hans livserfarenhet gör att han har ett för Piratpartiet unikt perspektiv på vår politik. Hans ser på vår politik i formatet hur det skall presenteras. Ett exempel är hur han redan har gjort om motionstexter till att vara valslogans med logga osv.
Framför allt så har han en talang för att med enkla medel föra ut vår politik så som t ex video, vilket kan vara nödvändigt när vi väl sitter i Riksdagen, men desto viktigare, något som vi behöver för att ta sig _in_ i Riksdagen.

Torbjörn Wester

Nominerad av: Gustav Nipe
Nominerar Torbjörn till riksdagslistan.

Torbjörn är en driftig pirat med stor passion, en given kandidat från östergötland. Torbjörn sitter idag i partistyrelsen och har känsla för det politiska hantverket.

Tidigare i somras gjorde Torbjörn en polisanmälan av IT-ministern: http://www.aftonbladet.se/debatt/article17262242.ab

Här kan ni läsa hans blogg: http://infallsvinkel.se/

Magnus Jacobsson

Nominerad av: Magnus Jacobsson

JP Andersson

Nominerad av: infallsvinkel
JP är en pirat man kan lita på, med starkt engagemang för partiet och en social förmåga som gör att man trivs i hans sällskap. Viktigast är att han har god politisk känsla och integritet. JP är ledamot av partistyrelsen. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Göran Widham

Nominerad av: infinite_emma
Skulle vilja nominera Göran Widham, som är en "Långtidare" inom partiet och är duktig på att diskutera och pedagogiskt lyfta PPs hjärtefrågor. Tycker att han skulle vara en tillgång vid en eventuell valframgång. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Fredrik Holmbom

Nominerad av: LoveMee
Min bästa kollega, styrelseledamot och en riktig kämpe i förra valet. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Staffan Betnér

Staffan klev in som aktiv i piratrörelsen via Ung Pirat 2009 och har sedan dess varit en stark röst för frihetsidealen hos PP. Bland pirater, både nya, gamla, och före detta, har han ett legendariskt kontaktnät och med en mångårig föreningserfarenhet bakom sig är både van vid partipolitisk formalia och samarbete med andra pirater. Med en orädd vilja att stå för de principer som en gång gjorde honom till pirat skulle ha tillföra riksdagslistan en ideologisk glöd och ett politiskt driv som alla småpartier måste ha för att sticka ut. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Tomas Kronvall

Föreningsvan pirat med eftertänksam och diplomatisk attityd. Har varit aktiv i både Ung Pirat och Piratpartiet många år. Påläst, taktfull, och lätt att jobba med. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Damien Marchese

Damien var trafikpolitisk talesperson för PP Stockholm innan han flyttade till Malmö. Allmänbildad, snabbtänkt, intelligent, karismatisk, och med stor social kompetens skulle han på riksdagslistan både ha lätt för att samarbeta med andra pirater och göra ett gott intryck på väljare. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Ola Nyström

Nominerad av: Ola Nyström

Fredrik Almryd

Nominerad av: SatorinVacano

Egil Moeller

Egil Moeller ordförande för PP Göteborg

Han har varit eldsjälarna bakom PP Göteborg en av de med mest aktivaste lokalavdelningarna i PP.

Egil är en person som tar för sig i politiska diskussioner, han väl insatt i vårt partipolitik. En person som har ett stort kontaktnät i PP. Han har varit aktiv under valår tidigare bland annat fick han mycket media utrymme när han skulle leverera valsedlar till svenskar som bor i Norge.

Nicolas Sahlqvist

Nicolas Sahlqvist är en veteran som har varit med länge, som har erfarenheter vi behöver till vår riksdagslista.

Nicolas är dagsläget kassör i PP Göteborg och PP Västra götaland.

Han har också varit kassör i PP international, och har varit aktiv i PP Holland under den tiden han bodde där.

Han är aktivist som bedriver piratpartiets hjärtefrågor, och utöver det är han frihets och mänskliga rättighetskämpe.

Nicolas är föreningsvan och har erfarenhet från våra syster partier, han är en aktivist som söker sig till väljare för att sprida vår piratideologi.

Jacob Hallén

Jacob Hallén har varit drivfiguren i PP Göteborg och PP Västra Götaland under valåret 2009- 2010.

Och innan Piratpartiet grundades så har Jacob varit aktiv i kampen mot patent på mjukvara.

Han har många års erfarenhet av styrelsearbete i företag och föreningsliv.

Jacob Hallén har blivit invald som revisor för Piratpartiet, han har ett ganska utbrett förtroende hos piratpartister.

Stefan Flod

Stefan Flod var förbundsordförande för Ung Pirat mellan 2007-2011. Sedan han lämnade posten har han hållit en lite lägre profil och enligt rykten ägnat sig åt studier. Nu har han dock börjat dyka upp i kommentarsfält och piratdiskussioner igen. Stefan har ett brett förtroende i partiet, starkt kontaktnät, enastående kunskap i piratfrågor och förmåga att företräda partiet externt. Hans erfarenhet och förmågor vore en starkt tillgång inför riksdagsvalet. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Rick Falkvinge

Som partiets grundare och första partiledare är Rick Falkvinge utan tvekan en av de pirater som är mest kända för allmänheten i Sverige. Behöver ingen vidare introduktion. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Andreas Larsson

Andreas har lång erfarenhet i partiet och sitter i partistyrelsen. Hans engagemang för Piratpartiet råder det ingen tvekan om. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Marit Deldén

Marit Deldén är vice partiledare och assistent åt Anna Troberg. Tidigare har Marit varit sammankallande i partistyrelsen. Hon har gjort sig känd under lång tid som en pirat med starkt engagemang, stark integritet och stor känsla för människor. Dessutom är hon en hejare på att hålla reda på administrativa grejer. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Erik Lönroth

Erik är ett känt namn för alla pirater. Hans otroliga energi och förmåga att få saker och ting att hända går inte någon förbi. Vi behöver Erik på riksdagslistan! Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Mårten Fjällström

Mårten Fjällström är en trotjänare i partiet, med lång erfarenhet och stor administrativ förmåga. Mårten står på plats 20 på vår EU-lista och det är en glädje för mig att nominera honom till riksdagslistan också. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Göran Widham

Göran Widham är nyvald ledamot i partistyrelsen och har tidigare bland annat varit revisor för partiet och lett valberedningen. Göran har stor erfarenhet av media och har bl.a. lett kurser i mediahantering. Ett starkt namn till vår riksdagslista! Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Johan Karlsson

Johan "mlg" Karlsson har varit en enastående klippa för Piratpartiet under väldigt lång tid. Förutom att han sitter i mötespresidiet är han också sekreterare för Piratpartiet Stockholm (landstinget). En starkt engagerad pirat, utan vars bistånd partiet skulle haft avsevärt svårare att exempelvis genomföra medlemsmöten eller distribuera valsedlar. Nekat nominering till Riksdagslistan 2014

Björne Pettersson

Piratpartiets starke man i Sala/Västmanland Nekat nominering till Riksdagslistan 2014

Albert Veli

Pirat och västmanlänning. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Johanna Julen

Pirat från Västerås. Tidigare styrelseledamot i piratpartiet. Nybliven mamma som idag kanske inte tänker sig ha tid för partiet men som vore en tillgång i valrörelsen. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Jan-Olof Flink

Nominerad av: stradh

Rick Falkvinge

Nominerad av: ironman_one
Partiets grundare och intellektuella ledare. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Christian Engström

Piratpartiets lysande stjärna i EU parlamentet som ger os credd även utanför piratkretsar. Nekat nominering till Riksdagslistan 2014

Henrik Alexandersson

Lysande bloggare i Bryssel och EUparlamentet. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Bengt Jonsson

Nominerad av: SM5POR
En av partiets ihärdiga och tålmodiga bloggare, som varit med i flera år. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Jonathan Rieder Lundkvist

Jonathan är en fantastisk pirat som - synnerligen ofta med kameran i hand - verkar för partiets och våra idéers framgång. Han förtjänar verkligen erkännandet att bli nominerad till riksdagslistan, och jag lämnar avgörandet om han vill ställa upp eller inte till honom. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Lars Johansson

Nominerad av: Mab
Lars Johansson har funnits i partiet sedan 2006 och gjort en hel del i partiet, nu senast i valberedningen. Han har även varit aktiv under våra tidigare valrörelser och vet vad det skulle innebära att vara en kandidat för partiet. Han är väl insatt i våra frågor och med tanke på hans vältalighet och charm är jag övertygad om att han skulle vara en utmärkt kandidat på riksdagslistan. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Magnus Jonsson

Nominerad av: magnus985

Erik Hultin

Nominerad av: Erik Hultin

Mattias Bjärnemalm

Nominerad av: Kristofer Pettersson
Mattias är väldigt kunnig om hur vårt samhälle fungerar rent tekniskt och hur systemet kan utnyttjas och förbättras. Han är oerhört fokuserad och tänker alltid efter innan han pratar. Genom sitt fantastiska arbete med ung pirat och för MEP Amelia A så har han visat på en enormt värdefull kompetens för Piratpartiet. Jag har inte svårt att se att Sverige blir ett bättre land med Mattias som en regeringsminister. Framförallt är Mattias en man som styrs av ett samvete och han är principfast. Mattias är en människa som det är lätt att lita på och han levererar när det behövs! Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Victoria Westberg

Nominerad av: Henrik Brändén
Victoria har varit aktiv i partiet och Ung Pirat länge, och bland annat suttit i UPs förbundsstyrelse. Hon kombinerar ett snabbt intellekt med eftertänksamhet och förmågan att få saker gjorda med en strävan att lyssna och lära. Hon är mycket bra på att formulera sig och förklara vår politik, och jag är övertygad om att hon skulle vara en stor tillgång för partiets riksdagsgrupp. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Martin Holmberg

Martin är en pirat från Skaraborg. Han gjorde ett viktigt arbete under förra valrörelsen. Med Martin på riksdagslistan kommer vi få se mycket aktivitet i Skaraborg. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Mikael Nordefeldth

Mikael är ett driven pirat från Umeå. Mikael lever som han lär och arbetar hårt för att världen ska använda mer öppen mjukvara.

Jag vill gärna se Mikael på riksdagslistan, det skulle vara en bra representant från västerbotten.

Kan rekommendera hans blogg.

Stella Papasotiriou

Stella har tidigare arbetat på jagvillhabostad.nu och jobbar idag som bostadsansvarig på Uppsala studentkår.

Bostadssituationen i tillväxtregionerna i Sverige är fruktansvärd och kräver krafttag. Jag tror att med Stella på riksdagslistan kommer vi att få spjutspetskompetens angående hur vi ska adressera bristen på bostäder.

Jerker Montelius

Nominerad av: RikMatts
Eftertänksam. Klok. Kunnig. Så har jag uppfattat honom på Parleyn. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Viktor Alakörkkö

Nominerad av: Mr.w00t

Jacob Hallén

Nominerad av: Jacob Hallén

Gabriel Eriksson

Gabriel har tagit plats i den ekonomiska debatten men både kunskap och hjärta. Han har också startat upp Piratstudenter i Karlstad. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Simon Nordgren

Simon har startat upp Piratstudenter i Karlstad. Han är också något vi behöver mer av i partiet då han har hjärtat på rätt ställe. Sen kan jag inte låta bli att se det som en fördel att han har läst på folkhögskola innan han började på Karlstads Universitet för studier i bl a statskunskap. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2014

Karolina Andersdotter

Nominerad av: Henrik Brändén
Karolina har varit med i piratrörelsen länge, och bland annat varit aktiv i Ung Pirat och Piratstudenter i Uppsala. Hon är kunnig, vetgirig och brinner för våra frågor, inte minst kring bibliotekens roll för informationens befriande. Att hon är mycket välorganiserad visas av att hon med glans klarat den ansvarsfulla posten som förste kurator (motsvarande VD) för Västmanlands-Dalarnas nation i Uppsala. Jag är övertygad om att Karolina är en person som skulle kunna ha stor betydelse för att Piratpartiet efter sitt inträde i riksdagen kan sätta avtryck i politiken. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2014

Nadia El-Imam

Nominerad av: TeirdeZ
Jag tycker att Piratpartiet behöver fler företrädare som kan skapa en tydlig vision för vad piratrörelsen vill och peka på vilka möjligheter internet och digitaliseringen ger oss att utveckla samhället tillsammans. Nadia El-Imam skulle vara en utmärkt sådan företrädare och därför nominerar jag henne härmed till partiets riksdagslista.
Nadia har varit med och startat upp och driver organisationen Edgeryders (http://edgeryders.eu). Den har utvecklats från att vara ett projekt hos Europarådet till ett världsomspännande community och en tankesmedja och distribuerat labb för social innovation som en ny form av demokratiskt deltagande. Se exempelvis: http://www.scribd.com/doc/140762798/The-Baltic-Edge-pre-print-draft-Excerpts
Hon har en gedigen erfarenhet av projektledning och av att föreläsa och entusiasmera. Bland annat föreläste hon i somras på Ung Pirats sommarkollo PLASK, och söker man på nätet kan man även finna ett par av hennes framföranden online. Här är ett exempel från TEDxULg: http://www.youtube.com/watch?v=I5ffVJRLAdk
Nadia har en bakgrund somt sträcker sig från tekniksektorn till kultursektorn och hon har ett brett kontaktnät i Sverige och utomlands. Hon har inte synts så mycket i partipolitiska sammanhang förrut, men det är uppenbart för dem som följt hennes arbete att hon jobbar enligt och för samma värderingar som ligger till grund för Piratpartiet. Med Nadia som kandidat för oss i riksdagsvalet kommer vi kunna knyta till oss andra aktörer och opinionsbildare än de partiet normalt har kontakt med. Hon är driftig. Hon är cool.

Allt det ovanstående gör Nadia till en utomordentlig kandidat för Piratpartiet att lyfta fram i riksdagsvalet 2014. Jag hoppas att mina partikamrater ska hålla med mig.

Marcus Schmidt

Nominerad av: Sargoth

Mikael O. Bonnier

Nominerad av: m4u

(#2) Gammal
L_Holmgren Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2009

Länk: #290023
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-03, 10:23

Var är tjejerna?

Lars Holmgren
  Skicka ett meddelande via MSN till L_Holmgren Skicka ett meddelande via Skype™ till L_Holmgren  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #290024
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-03, 11:49

Citat:
Ursprungligen postat av L_Holmgren Visa inlägg
Var är tjejerna?
Du är välkommen att nominera dem. Jag tycker inte riktigt det är snyggt att andra inte nominerar de man vill, om man inte nominerar några själv.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Anton Nordenfurs avatar

Länk: #290049
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-03, 17:01

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Nordenfur Visa inlägg
Du är välkommen att nominera dem. Jag tycker inte riktigt det är snyggt att andra inte nominerar de man vill, om man inte nominerar några själv.
Du är välkommen att nominera dem. Jag tycker inte riktigt det är snyggt att kritisera att andra inte nominerar de man vill, om man inte nominerar några själv.*

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Carl Johan Rehbinder Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2009

Länk: #290121
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-03, 20:01

Citat:
Ursprungligen postat av L_Holmgren Visa inlägg
Var är tjejerna?
Ja du, jag räknar till 11 stycken av presumtivt honkön på listan.
Några fler yttre företräden som önskas?

Svara med citat
  (#6) Gammal

Anton Nordenfurs avatar

Länk: #290125
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-03, 21:52

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Johan Rehbinder Visa inlägg
Ja du, jag räknar till 11 stycken av presumtivt honkön på listan.
Några fler yttre företräden som önskas?
Fast to be fair var det bara en nominerad kvinna när kommentaren skrevs.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Revisor 2018-nutid

Svara med citat
  (#7) Gammal
Emil Isberg Inte uppkopplad

Emil Isbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #290212
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-06, 12:23

Jag är lite orolig över att bara de som nominerat sig själva har accepterat nomineringen. Kan det finnas något tekniskt problem som hindrar accepterandet? Har de som nominerats ens fått kännedom om nomineringen?

Kan de som nominerat andra kontakta dem och se om de fått nomineringsinformationen/-koden?
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mikael Holm Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #290215
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-06, 13:06

Citat:
Ursprungligen postat av Emil Isberg Visa inlägg
Jag är lite orolig över att bara de som nominerat sig själva har accepterat nomineringen. Kan det finnas något tekniskt problem som hindrar accepterandet? Har de som nominerats ens fått kännedom om nomineringen?

Kan de som nominerat andra kontakta dem och se om de fått nomineringsinformationen/-koden?
De som nominerar sig själva får sin kod direkt och kan omgående tacka ja.

De som blir nominerade av andra får sin kod via email. Det skickas inte ut automatiskt utan manuellt. Det hanteras i Riksdagslistans fall av partiledningen.

Tidigare har det ytterst sällan varit flera nomineringsförfaranden samtidigt så den del som hanterat mailutskicken har varit samma stilmall (en fil som i detta fall innehåller texten i mailet). Därför fanns det tidigare inget sätt att hantera flera nomineringsförfaranden samtidigt. Johan Karlsson har nu fixat den delen så det kan gå ut mail till både de som nominerats till Ung Pirats förbundskongress och Piratpartiets riksdagslista. Det som återstår är att hitta lite tid för att fixa klart det sista så Henrik Brändén kan börja skicka ut mailen till er som nominerats.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Emil Isberg, Henrik Brändén, Jan Lindgren

Mikael Holm
--

Svara med citat
  (#9) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #290678
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-11-18, 09:29

Jag vill tacka för min nominering, men samtidigt så måste jag tacka nej. För att stå på riksdagslistan så krävs det att man är beredd på att lägga hela våren, sommaren och hösten på att kampanja för sig, och det är tyvärr något jag inte har tid för.
Delvis så kommer jag högst troligt stå relativt högt upp på landstingslistan i Stockholm, delvis så kommer jag ha fullt upp med att hantera Piratshoppen och mina övriga uppdrag i Piratpartiet såsom tex medlemsmötespresidial och valsedelsgeneral.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010

Länk: #291049
Standard Sv: Lista över nominerade - 2013-12-02, 10:59

Klara Ellström har haft tekniska problem med att komma åt att svara på sin nominering. Hon har dock i mail meddelat mig att hon beslutat avböja nominering.

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer