Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-09, 19:59

Tack för svaret.

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#2) Gammal
ironman_one Inte uppkopplad

Länk: #291415
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-10, 13:08

Hej

Jag tänkte förekomma och svara på frågorna som Emil Isberg ställer på sin blogg så de var mycket bra.

Vilka är dina tre viktigaste politiska frågor?

Mina tre viktigaste frågor är
Personlig integritet: Ingen skall kunna komma och avlyssna och kränka dig utan mycket tungt vägande skäl.
Demokratisk transparens: Medborgarna skall kunna ha insyn och kontroll på vad myndigheter gör.
Fri kunskap / Delad kultur. Ingen skall kunna förbjuda dig att tycka, tänka eller säga vad du vill

Vad anser du är viktigast i piratideologin?
Den personliga integritetn och i förängningen tron på att människan är god och rationell.

Varför blev du medlem i Piratpartiet?
Jag frågade några av mina vänner om de ville skriva på för att piratpartiet skulle kunna registrera sig som parti och blev mycket allvarligt varnad för att "sådant där kunde vara farligt att ägna sig åt". Då insåg jag att jag var tvungen att gå med och verka för att vår politik vad den än vara må inte skulle vara farligt att ägna sig åt.

Vilka är dina styrkor som förebild och ledare?
Förmåga att engagera, uthållighet, noggrannhet

Vad tycker du är din svaghet?
Jag är lat.

Hur skulle du beskriva dig med tre ord?
nyfiken, engagerad, piratpartist

Svara med citat
  (#3) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291489
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-12, 12:08

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #291535
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-12, 15:43

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
"Om jag var" är lite knepigt. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det skulle vara att vara en historisk epok eller händelse.

Däremot så skulle jag gärna ha levt i epoken kring det förra sekelskiftet(1900). All den förnyelse och samhällsutveckling som tog sin början där anser jag vara unikt. Alla upptäckter och uppfinningar. Tåg, flyg, radio.

Svara med citat
  (#5) Gammal
RikMatts Inte uppkopplad

RikMattss avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #291545
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-12, 21:46

Du är/har varit i eldistributionsbranschen(?).

Hur ser du på minutdebitering av el? För- och nackdelar. Går det ens att stoppa om man skulle vilja?

----------------------------------------------------------------
Jag blev och är Bengt Jonsson.

blogg: http://viktualiebrodern.wordpress.com

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #291552
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-13, 10:08

Citat:
Ursprungligen postat av RikMatts Visa inlägg
Du är/har varit i eldistributionsbranschen(?).

Hur ser du på minutdebitering av el? För- och nackdelar. Går det ens att stoppa om man skulle vilja?
Nej. Jag har aldrig varit i eldistributionsbranchen. Jag har en gång gjort ett konsultuppdrag för Vattenfall men hade inget med eldistributionen att göra.
Jag måste tyvärr erkänna att jag inte har en blekaste aning om för/nack-delarna med minutdebitering av el. Är det riskerna för att bli övervakad via elförbrukningen som du syftar på?

Svara med citat
  (#7) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291633
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-20, 09:59

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #291680
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-20, 10:44

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)
Jag är verkligen ingen kaffedrickare så exemplet passar verkligen inte in på mig. Jag dricker mer Te än kapten Picard. Låt mig modifiera frågan bara lite så så tror jag att jag kan ge ett bättre svar. "Du knalla in i serverrummet och inser att en mycket viktig komponent fattas. Vad gör du?"

Jag skriver den själv och släpper den opensource.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Göran Widham

Svara med citat
  (#9) Gammal
Göran Widham Inte uppkopplad

Göran Widhams avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #291686
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Jerker Montelius - 2013-12-20, 11:23

Citat:
Ursprungligen postat av ironman_one Visa inlägg
Jag är verkligen ingen kaffedrickare så exemplet passar verkligen inte in på mig. Jag dricker mer Te än kapten Picard. Låt mig modifiera frågan bara lite så så tror jag att jag kan ge ett bättre svar. "Du knalla in i serverrummet och inser att en mycket viktig komponent fattas. Vad gör du?"

Jag skriver den själv och släpper den opensource.
Tack för det garvet!

Styrelseledamot för Piratpartiet 2010 samt 2014-2016
Sammankallande i valberedningen för Piratpartiet 2013
Revisor för Piratpartiet 2011-2013
Bloggar på Sagor från Livbåten
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Göran Widham  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ