Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Marit "Leffe" Deldén - 2013-12-20, 10:32

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)
Men jag dricker ju inte kaffe! Så jag skulle antagligen inte ens märka att kannan är tom.

Men jag förstår, även utan påpekandet, att det inte var riktigt det du var ute efter.

Diskmaskinen funkar också som exempel. Diskmaskinen är full, vad gör du. Jag skulle först störa mig lite på att diskmaskinen är full utan att någon har fixat med den men såklart skulle jag lägga i diskmedel och sätta igång den. Skulle det stå disk överallt och diskmaskinen var tom skulle jag sätta i disken och fixa det. Men det som gör mig allra mest nipprig när det gäller diskmaskiner på arbetsplatser så är det när diskmaskinen är full av ren disk och ingen tömmer den utan ställer smutsig disk överallt... då tömmer jag den och fyller och diskar. Det är lite lustigt men när jag känner det där kollektiva ansvaret gör jag det direkt för att det gör lite ont i mig om ingen gör det, medan hemma är det inte lika viktigt. Men det är för att när man jobbar med andra måste man ta hänsyn och hjälpa till med saker, även det jobbiga och tråkiga.

Men tillbaka till kaffekannan. Skulle jag faktiskt märka att kaffet var slut och det inte fanns någon i närheten som jag förstod skulle göra det eftersom de dricker kaffe och skulle fixa det i alla fall så är jag den som skulle kunna fylla på kaffe för att vara snäll mot de som vill ha kaffe på rasten. Om jag kunde lista ut hur man gör (som sagt inte så mycket erfarenhet med kaffemaskiner). Skulle jag inte lista ut hur det går till så skulle jag fråga någon som kunde.

På samma sätt så hoppas jag att andra inser att det finns de som vill dricka Thé på kafferasten och därför sätter på vattenkokaren eller liknande om de kommer först in i fikarummet

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar