Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-09, 17:43

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#2) Gammal
izzie Inte uppkopplad

izzies avatar

Reg.datum: Apr 2010

Länk: #291350
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-09, 17:48

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Hej, och tack för din fråga.

Jag är icke troende. Varken döpt, konfirmerad eller har haft annat att göra med svenska kyrkan än vid de få tillfällen då jag vistats där vid bröllop, begravningar och dop. Jag har absolut ingenting emot att människor är troende och jag är öppen för att alla ska ha möjlighet att själva bestämma vad eller vem de tror på.

Mina föräldrar ville ge mig möjligheten att själv välja om jag ville tillhöra svenska kyrkan och jag kommer troligen spekulera på samma sätt den dagen jag får barn. Som tillägg kan jag poängtera att jag är ruskigt förtjust i att besöka kyrkor då akustiken och arkitekturen ofta tilltalar mig.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

--
Isabelle "Izzie" Danielsson
Evenemangsansvarig Partiledningen
  Skicka ett meddelande via Skype™ till izzie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
SatorinVacano Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2012

Länk: #291410
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-10, 12:26

Vilken/vilka frågor förutom fildelning och upphovsrätt tycker du ska PP:s viktigaste inför valet och som kan locka väljare?

Svara med citat
  (#4) Gammal
izzie Inte uppkopplad

izzies avatar

Länk: #291426
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-10, 17:56

Citat:
Ursprungligen postat av SatorinVacano Visa inlägg
Vilken/vilka frågor förutom fildelning och upphovsrätt tycker du ska PP:s viktigaste inför valet och som kan locka väljare?

Jag tror att det är svårt att i nuläget avgöra vilka frågor som kommer vara i fokus och relevanta för PP:s del att visa sig som starka inom.

De vanliga basfrågorna som exempelvis barn- och äldreomsorg samt frågor rörande boende och ekonomi överlag kommer troligtvis vara en del av de frågor som berör flest ute i stugorna. Men jag tror ändå att med tanke på senaste tidens skriverier och uppmärksamheten kring FRA, NSA och andra impopulära förkortningar så har vi en stor chans att visa oss starka i integritets frågor.

(Vilket också är mina hjärtefrågor).

--
Svara med citat
  (#5) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291481
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-12, 12:03

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#6) Gammal
izzie Inte uppkopplad

izzies avatar

Länk: #291556
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-13, 14:17

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!

Eftersom jag har ett stort intresse för allt som har med kunskap, information och lärdom att göra så säger jag boktryckarkonsten inträdelse som svar på din fråga. Det finns en mängd olika händelser och epoker historiskt sätt som varit viktiga för hur vi lever och lär idag. Jag skulle även kunna svara exempelvis grundandet av Wikileaks, men för att information som kommer från eller till Wikileaks skall kunna spridas vidare behövs tryckkonsten. Därav mitt val av händelse.

För mig är det viktigt med kommunikation, oavsett om den sker verbalt eller i skrift.

--
Svara med citat
  (#7) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291630
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-20, 09:58

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#8) Gammal
izzie Inte uppkopplad

izzies avatar

Länk: #291696
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Isabelle Izzie Danielsson - 2013-12-20, 12:02

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Jag har under hösten läst på kockutbildningen och det har betytt en hel del koffein för att vara alert under lunchrusningen på arbetsplatsen. Jag är vanligtvis en av de som behöver mycket koffein för att orka med tidiga mornar (Ja, jag är nattuggla). Därför har det fallit sig naturligt att jag är den som inhandlar kaffet, brygger det, håller upp det i termos och ser till att alla veta att det finns nybryggt kaffe till handa.

Så för att inte lägga för mycket vikt på en lång utläggning så skulle jag börja med att se om det fanns något kaffe kvar. Om inte - en promenad till närmaste butik för att råda bot på den saken. En arbetsplats utan kaffe kan lätt utvecklas till en katastrof ur många aspekter. När kaffet finns på plats skulle jag brygga nytt och ta med en kopp till min bordsgranne (om jag hade en sådan) på vägen tillbaka.

--
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen