Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Reg.datum: Oct 2012
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-07, 01:30

Oh my dayz - Många frågor

1) När du är under tidspress inför en uppgift, hur agerar du? Hur hanterar du den uppgiften?
Jag dricker en shitload kaffe, och sen tar itu med det direkt och snabbt, om det resulterar med att uppgiften blir slarvigt gjort, så ägnar jag åt sista tiden jag har kvar till finputsa. Tidskrävande uppgifter brukar ge mig extra krut och engagemang.

2) I vilka situationer brukar du bli stressad?
Detaljarbeten som MÅSTE göras, jag jobbar alltid ifrån helheten och kan ofta bli detaljblind, det är oftast därför jag trivs bäst i grupparbeten.

3) Vad gör dig arg/upprörd och glad/uppspelt?

a ) Orättvisa som jag inte kan förmå att förändra.
b) Människor <3

4) Hur reagerar du om uppgiften du planerat att lösa, löses av någon annan och på ett helt annat sätt än du tänkt dig?
Jag blir fascinerad och nyfiken, för mig är det viktigt att lära sig av varandra.

5) Vilka roller brukar du få/ta i en grupp? Varierar det eller är det ungefär samma roll i alla grupper?
Jag brukar oftast få ta en central roll, jag är oftast den drivande personen. Men jag är flexibel, jag gillar att arbeta och vara i grupp, vilket gör att jag gärna anpassar mig till gruppens behov.

6) Beskriv en gång det var helt omöjligt för dig att samarbete med någon. Vad gjorde du för att lösa situationen? (Behöver såklart inte nämna några namn!)

Kommunikation! Ibland kan de bara bli så fel när man inte förstår varandra.
Speciellt när man träffar en ny person eller en ny grupp.
Jag har ingen special case, men jag har varit med när de varit väldigt jobbigt men inte omöjligt att fullgöra en uppgift för jag inte haft en fungerande kommunikation med den andra parten.

7) Vilka begränsningar brukar andra säga att du har? Håller du med dem?
Jag kör ofta på helheten och missar de små viktiga detaljerna.
Jag brinner för saker, kanske lite för mycket ibland. Ibland behöver jag bara vara lugn och luta mig tillbaks också bestämma mig för att det kommer bli bra oavsett om de jag som gör det eller Pelle.

8) Vilka styrkor anser du att du har som kommer gynna dig när du ska jobba i riksdagen?
Jag är väldigt diplomatisk och social person, och är samarbetsvillig oavsett vilka värderingar motparten har.

9) Beskriv din dröm-chef! Hur skulle hen vara och bete sig för att du skulle trivas på jobbet?
Visionären! En person med idéer, mål och som är drivande.

10) Om du skulle beskriva din dröm-kollega, hur skulle du beskriva hen?
Öppen, social, nyfiken, klok och samarbetsvillig - resten kan man lära sig av varandra.

11) När du får en helt ny uppgift, vad är det första du gör när du ska börja arbeta på den?

Googlar på det Nej men skämt åsido så researchar jag om uppgiften för att kunna ta itu med den.

12) Om det var du som helt själv bestämde vilken riksdagsgrupp som PP skulle ha, hur skulle du resonera när du satte ihop gruppen? Vilka egenskaper skulle du leta efter?
Svårt att säga, jag har väldigt höga tankar om pirater men jag tror att det är viktigt med personer som är öppna och som vill samarbeta med varandra.

13) Vad känner du att du behöver utveckla mer kring din personliga utveckling? Vad skulle du vilja jobba vidare på?

Lära mig nya saker, lära mig hantera saker och lära mig dela med mig av mina idéer.

Och bonusfråga: Vad (förutom politik) skulle vara ditt absoluta drömyrke?
Jag har inget absolut drömyrke, jag vill vara kreativ och inte fastna i ett hjulband

Titles are for schmucks......

Svara med citat
  (#2) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Länk: #291226
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-07, 01:32

Citat:
Ursprungligen postat av stradh Visa inlägg
Ser du något problem med att ställa upp på både EU-listan och Riksdagslistan?

Vilket ser du som mest prioriterat?
Om PP skulle göra ett sagolikt resultat och du först får ett mandat i EU-parlamentet, för att ett halvår senare även få ett mandat i Riksdagen, vilket av dessa skulle du välja att utnyttja och vilket skulle du låta tas över av en eventuell reserv?

Mvh

/Jan-Olof Flink
Nu tror jag inte att de kommer hända, men om det händer så får vi ta itu med det då =)

Svara med citat
  (#3) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Länk: #291227
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-07, 01:35

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Johansson Visa inlägg
Hej Kandidat!
Jag tvivlar inte på din lämplighet att sitta i riksdagen eller att utföra det riksdags politiska arbetet.
Däremot handlar min fråga om tid och något som störde mig oerhört i valet 2010. Detta var både hos kandidater med familj och högskolestudenter. (Skulle du vara intresserad av en längre förklaring så fråga i min tråd)

Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?

Jag har tidigare inte haft problem med ge tid till något jag gillar Kampanja är de mest roligaste som finns.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Länk: #291228
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-07, 01:39

Bilden jag har på min presentation är tagen av Martin Kalasho ,bilden är fri att använda om fotograf anges.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291333
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-09, 17:44

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#6) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Länk: #291388
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-09, 21:43

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Jag ställer mig positivt till religion, men jag är medveten om vilka begränsningar de kan tillföra individen i ett kollektiv, desamma gäller sub-kulturer.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

Svara med citat
  (#7) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291499
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-12, 12:12

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Länk: #291582
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-16, 08:25

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Historiska epoker är ingenting jag vill tillbaka till, då de tillhör en viss grupp av människor.

Men jag skulle vilja gå tillbaka till den dagen jag föddes, för att få se vad som faktiskt hände.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Christoffer Eldengrip

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291621
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-20, 09:55

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#10) Gammal
Deeqo Inte uppkopplad

Deeqos avatar

Länk: #291702
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Deeqo Hussein - 2013-12-20, 12:30

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Hej Anna!

Jag önskade jag kunde gett dig rolig historia om vad skulle kunnat ske, men dessvärre så tror jag att bara skulle gått och bryggt nytt kaffe. I bästa fall skulle de komma en rolig kollega in och vi skulle hunnit prata och skoja med varandra tills vi skulle vidare och arbetat.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg