Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Nicholas Miles Inte uppkopplad

Nicholas Miless avatar

Reg.datum: Jun 2008
Standard Re: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-10, 13:23

Citat:
Jag kan inte tänka mig att rösta på ett parti om Anton Nordenfur finns med på listan
Betyder det att alla som inte vill se dig på Piratpartiets riksdagslista borde rösta på Anton Nordenfur?

Chef för Ung Pirats Organisationsutvecklingsgrupp, Ledamot i Ung Pirats förbundsstyrelse

Svara med citat
  (#2) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #291458
Standard Sv: Re: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-11, 12:59

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholas Miles Visa inlägg
Betyder det att alla som inte vill se dig på Piratpartiets riksdagslista borde rösta på Anton Nordenfur?
Det står: min kandidatur står kvar. Om jag kommer in på listan tillsammans med Anton Nordenfur så kommer jag stå kvar på listan. Om Anton Nordenfur finns på listan så kommer jag dock bedriva en effektiv motkampanj mot honom och alla andra antidemokrater i Piratpartiet.

Svara med citat
  (#3) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291459
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-11, 13:27

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
För min del så får folk ha vilken religion och tro på vad de vill, ty jag är för religionsfrihet och alla andra mänskliga rättigheter enligt FN (d.v.s. UDHR). Jag tycker dock inte man får störa andra när man utövar sin religion, alltså bör t.ex. nyetablering av klockringningar och böneutrop miljöprövas som vilka andra lika höga oljud som helst.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

Svara med citat
  (#4) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291469
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-12, 11:52

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#5) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291553
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-13, 10:21

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Dackeupproret/Dackefejden. Jag håller på Nils Dacke. Vi skulle ha segrat om vi inte ingått vapenvila vid Kolmården utan i stället fortsatt rakt mot Stockholm. Mycket i världen hade varit bättre om vi vunnit. Bl.a. skulle privat fildelning varit laglig, FRA hade inte funnits, många fler sjukdomar skulle varit kurerbara, miljö och hälsa hade varit bättre, och svenska skulle ha varit ett världsspråk p.g.a. att andra folk frivilligt skulle anslutit sig till revolutionen och lärt sig svenska för att kunna läsa om filosofin bakom Dackefejden.

Svara med citat
  (#6) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291586
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-19, 00:42

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
Vårmötet 2014 sammanfaller i tiden med valrörelsen till EU-parlamentet. Jag hoppas de flesta av partiets medlemmar tycker det finns viktigare saker att göra under de veckorna än att riva upp ställningstaganden som med stor majoritet tagits av tidigare medlemsmöten.
Vi måste nog anpassa vår politik i sista minuten så att inte våra potentiella väljare avskräcks från att rösta på oss för att de då får ett dåligt liv. Senast idag står det i DN att arbetskraftsinvandringen främst sker inom IT-sektorn. Alla inom IT-sektorn har inte jobb och det är svårare för anhängare av öppen källkod att få jobb och därmed göra karriär med Piratpartiets nuvarande politik.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291618
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-20, 09:54

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#8) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291717
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mikael O. Bonnier - 2013-12-20, 17:16

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"
Sätter på en kanna nytt kaffe och doserar enligt konstens alla regler och återkommer när jag tror det är klart, ty man vill ju gärna ha eftermälet: Han gjorde i alla fall gott kaffe. Detta förutsätter att man har tid att göra det just då.

God Jul!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg