Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-12, 15:30

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Kambrium

Cambrian: Something is going to happen.
Earth: What is going to happen?
Cambrian: Something wonderful.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Christoffer Eldengrip

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#2) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291643
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-20, 09:03

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#3) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #291681
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-20, 09:55

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"
Om detta händer så har den personen som har kaffet idag inte satt på kaffe, denne har kanske varit upptagen i jobb eller helt enkelt glömt av att det är dennes tur idag. Det sistnämnda sker dock inte alltför ofta eftersom kaffet är en ren rutingrej.

Nåväl, då vi har kafferast två ggr per dag så sätter jag på kaffet denna gången och under tiden den gör sig färdig går jag och säger till kaffepersonen att jag satt på kaffet.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #291728
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-20, 22:28

Jag hittade ett gammalt brev till Piratpartiet. Vilken är din kommentar?

Subject: Antisemiter i Piratpartiet
Date: Sun, 29 Oct 2006 20:41:07 +0100
From: Mikael Bonnier <mikaelb@df.lth.se>
To: info@piratpartiet.se

Hej,
det finns en person som heter Henry Rouhivuori som är medlem i Piratpartiet (troligen i Västra Götalands län). Han brukar under signaturerna HR och Henry m.fl. i forum på Internet hylla nazismen, speciellt för judeutrotningen. Är detta i enlighet med Piratpartiets ideologi? (Han har slagit på ej arkivering så man ser bara dessa inlägg i nntp-läsaren.) Jag har funderat på att gå med i Piratpartiet, men tvekar. Jag tycker det är obehagligt eftersom hans antisemitism kan drabba mig. Jag är inte jude men trots detta är jag drabbad av antisemitism eftersom många tror att jag är jude p.g.a. mitt efternamn. Dessutom, om man hyllar en del av nazismen är det då inte också troligt att man hyllar andra delar? Visserligen säger ni att ni inte uttalar er om andra frågor än piratfrågorna, men kan ni inte i ert partiprogram slå fast att FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna gäller, ty då kan sådana som Henry Rouhivuori knappast vara medlemmar i Piratpartiet utan att fullständigt och offentligt ta avstånd från sin tidigare politik.

Hoppas på besked!

Mvh,
// Mikael Bonnier

Svara med citat
  (#5) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #291729
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-20, 23:12

Citat:
Ursprungligen postat av m4u Visa inlägg
Jag hittade ett gammalt brev till Piratpartiet. Vilken är din kommentar?
Du är nu medlem och kandiderar om en plats på valsedeln, så någon antisemitism har du inte drabbats av och lär nog inte göra det heller. Då du adresserar mig personligen med den här typen frågor så kan jag inte låta bli att undra varför du postar detta samtidigt du lovat kampanja negativt i valrörelsen mot andra kandidater som du påstår vara antidemokrater då dessa stödjer medlemsbeslut om gäststudenters arbetstillstånd och papperslösas sjukvård. Jag stödjer också de beslutspunkterna.

Mikael om du inte vill rösta på valsedeln på valdagen om jag och andra som stödjer de två punkterna hamnar på den, så är du fri att göra så. Det som är olämpligt är om du som kandidat kampanjar mot andra kandidater eller avser göra det. Då följer du inte de regler som är satta för våra riksdagskandidater.

Michael Anderson

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#6) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291731
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-21, 09:02

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Du är nu medlem och kandiderar om en plats på valsedeln, så någon antisemitism har du inte drabbats av och lär nog inte göra det heller. Då du adresserar mig personligen med den här typen frågor så kan jag inte låta bli att undra varför du postar detta samtidigt du lovat kampanja negativt i valrörelsen mot andra kandidater som du påstår vara antidemokrater då dessa stödjer medlemsbeslut om gäststudenters arbetstillstånd och papperslösas sjukvård. Jag stödjer också de beslutspunkterna.

Mikael om du inte vill rösta på valsedeln på valdagen om jag och andra som stödjer de två punkterna hamnar på den, så är du fri att göra så. Det som är olämpligt är om du som kandidat kampanjar mot andra kandidater eller avser göra det. Då följer du inte de regler som är satta för våra riksdagskandidater.
Jag har ju aldrig träffat dig så jag vet ej hur du skulle behandla mig, dessutom vet du ju nu om att jag ej är jude.

De är antidemokrater om de uppmanar mig att dra tillbaka min kandidatur med de skäl som de angav, inte p.g.a. andra åsikter de har.

Du ljuger alltså eftersom du anger fel skäl till varför jag anser de är antidemokrater.

Jag ser också att du tar fram två halmgubbar.

Att gäststudenter inom vissa yrken som bara gått kort kurs på 1 hp i syfte att få arbetstillstånd konkurrerar ut lagligt bosatta i Sverige som har gått hela utbildningar med studiemedel. Det leder till att de blir felsysselsatta eller ofta helt arbetslösa och därmed lever på bidrag i stället för lön samt.

Förslaget handlar inte enbart om papperslösa utan även utlänningar med papper, t.ex. turister, skulle få kraftigt subventionerad sjukvård och detta leder troligen till orimligt höga kostnader och att de boende inte får sjukvård i tid.

Det finns uppenbarligen personer som enbart hatar judar men som inte är främlingsfientliga för övrigt. Jag anser alltså att det verkar som om du är rasist och dessutom ohederlig.

Svara med citat
  (#7) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291733
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-21, 12:09

Jag tycker du borde vara öppen med ditt förflutna som allmän stalkare och som hatbloggare i forum.

När jag t.ex. haft en diskussion med dig på Internet så har jag samtidigt blivit utsatt för omfattande identitetsstölder och anmäld som medlem i diverse extrema sajter och e-postlistor. Jag kan inte se hur det kan ha varit någon annan än dig som låg bakom detta.

Du skulle t.ex. skriva ett blogginlägg där du tar upp alla dina rasistiska inlägg och all stalkningsverksamhet och anger varför du tar avstånd från dessa inlägg och handlingar idag.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010

Länk: #291734
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-21, 13:47

Här har i ett par inlägg allvarliga anklagelser riktats utan tillstymmelse till bevis. Det är OK att man ställer en fråga om hur det förhåller sig med en misstanke man har, eller om ett rykte man hört är sant. Men om man går vidare och påstår att saker har hänt måste man ha någon slags bevis för det. Annars blir det bara skitkastning. Skärpning!

Michael Anderson

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

Svara med citat
  (#9) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291735
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-21, 14:39

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
Här har i ett par inlägg allvarliga anklagelser riktats utan tillstymmelse till bevis. Det är OK att man ställer en fråga om hur det förhåller sig med en misstanke man har, eller om ett rykte man hört är sant. Men om man går vidare och påstår att saker har hänt måste man ha någon slags bevis för det. Annars blir det bara skitkastning. Skärpning!
Ni får lita på mig i kraft av att jag har högskoleexamen i matematik och magisterexamen i fysik. Viss information har försvunnit men går kanske att leta upp.

-------- Original Message --------
Subject: Re: Förintelseindustrin
Date: Sat, 17 Feb 2007 00:48:11 +0100
From: Mikael O. Bonnier <mikaelb@df.lth.se>
Newsgroups: swnet.politik
References: <1171105213.400157.85920@m58g2000cwm.googlegroups.com> <eqkbuo$tbj$1@news.lth.se> <1171266902.073989.178160@q2g2000cwa.googlegroups.com> <eqqdl2$epg$1@news.lth.se> <1171351081.317861.225740@v33g2000cwv.googlegroups.com> <eqs79e$top$1@news.lth.se> <burhrzc5gxsd.dlg@usenetfeed.net> <er4iov$5qf$1@news.lth.se> <1171640884.158113.59810@t69g2000cwt.googlegroups.com> <er4lmv$6ik$1@news.lth.se> <1171643779.466654.180860@v33g2000cwv.googlegroups.com> <er4o7v$75m$1@news.lth.se> <45d5e976$1@bredband.sytes.net>

Henry skrev:
> "Mikael O. Bonnier" <mikaelb@df.lth.se> skrev i meddelandet
> er4o7v$75m$1@news.lth.se :
>
>>Du försvarar t.o.m. Henry med
>>hans antisemitiskt grundade Israel-hat.
>
>
> Hon har troligen inte försvarat mina åsikter om Israel.
> Du straffar mig för att jag har, enligt dig, fel åsikter.
> Tja, du sysslar ju med historierevisionism så varför inte gå hela vägen!
> ---> Judeonazi <---

Dina åsikter om Förintelsen är historierevisionism i ordets ursprungliga
betydelse. Jag anser inte att det finns några fakta som tyder på att de
allierade var lika goda kålsupare som axelmakterna under 2:a
världskriget. Då är man en henryhistorierevisionist.

Se dina gamla trevliga inlägg från Internets barndom:
http://mailgate.supereva.com/se/se.h.../msg01117.html

Och mitt svar:
http://mailgate.supereva.com/se/se.h.../msg01147.html

Fortfarande en klockren klassiker, om jag får säga det själv. Vissa
känner kanske inte till Henry Rouhivuori's (numera ledamot i
Piratpartiet) tidigare yttranden.

Svara med citat
  (#10) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Länk: #291736
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-21, 15:14

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
Lugn, bevisen finns.

-------- Original Message --------
Subject: Re: Förintelsen skärskådad: 16 fr
Date: Sat, 13 Mar 2004 12:36:01 +0100
From: Mikael Bonnier <mikaelb@df.lth.se>
Reply-To: mikaelb@df.lth.se
Newsgroups: swnet.diverse,se.vetenskap.diverse,se.humaniora.historia,se.politik.diverse,swnet.politik
References: <748f6132.0403120523.4fadafac@posting.google.com> <c2sf1n01uuv@drn.newsguy.com> <prh350190t5eflfntdooij6hnb0o6h0pv1@4ax.com>

Henry Rouhivuori wrote:
> stefan.silfverberg@telia.com kirjoitti tähän aikaan; 12 Mar 2004 05:47:35 -0800, viestissä <c2sf1n01uuv@drn.newsguy.com>:
>
>>In article <748f6132.0403120523.4fadafac@posting.google.com>, George B. says...
>>
>>"Utrotningstroende", är det ett nytt namn på nazist?
>
>
> Nä, men på sionistsvin.
> Det skulle också kunna vara benämning på klarsynta
> personer som tror på utrotning som verktyg för att befria
> världen från skadedjur, en grupp till vilken judarna hör.

Du, Henry Rouhivuori, påstår att judarna är skadedjur. Det exakt samma
retorik som nazisterna använde. Om detta inte är hets mot folkgrupp,
vad är det då? Hur definierar du folkgruppen judar? Du kallar dem
som vill utrota folkgrupper, enligt dig benämnda skadedjur, för
klarsynta - ett tecken på att du anser att de tänker rätt.
Vilka fler folkgrupper anser du vara skadedjur?

Nazisterna behandlade psykiskt sjuka illa, samt troligen stod även
vindögda på deras dödslista. Ligger det i ditt intresse att hjälpa
nazisterna tillbaka till makten? Vi är faktiskt alla människor med
mänskliga rättigheter. Vill du avskaffa "De mänskliga rättigheterna"
(http://www.un.org/Overview/rights.html)? Om, ja, hur går detta ihop
med ditt försvar för välfärdsstaten?

--
// Mikael Bonnier, Lund, Sweden

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet: