Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mattias Bjärnemalm - 2013-12-12, 11:06

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #291530
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mattias Bjärnemalm - 2013-12-12, 12:19

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Jag förstår inte frågan. Om du förklarar vad du vill ha ut av frågan ska jag göra mitt yttersta för att ge dig ett tillfredsställande svar.

(bör dock tillägga att jag är skeptisk till kandidater som ställer frågor till andra kandidater i samma val, men du är varken den ende eller ens den förste att göra detta, så jag antar att jag får leva med att det utvecklats en sådan praxis i partiet)

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
SatorinVacano

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291647
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mattias Bjärnemalm - 2013-12-20, 09:04

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#4) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #291732
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mattias Bjärnemalm - 2013-12-21, 10:39

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"
Det här var en svår fråga att svara på eftersom du avkräver ett svar utifrån en hypotetisk situation utan att ge särskilt mycket information om omständigheterna kring situationen. .

Men rent konkret finns det för mig två olika angreppssätt på problemet som jag skulle kunna tänka mig att jag väljer. Antingen ignorerar jag problemet eller så löser jag problemet. Vilken av strategierna jag väljer beror på förutsättningar som inte framgår av din frågeställning.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291749
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mattias Bjärnemalm - 2013-12-23, 11:06

Citat:
Ursprungligen postat av Mab Visa inlägg
Jag förstår inte frågan. Om du förklarar vad du vill ha ut av frågan ska jag göra mitt yttersta för att ge dig ett tillfredsställande svar.

(bör dock tillägga att jag är skeptisk till kandidater som ställer frågor till andra kandidater i samma val, men du är varken den ende eller ens den förste att göra detta, så jag antar att jag får leva med att det utvecklats en sådan praxis i partiet)
Om du anser att det är direkt osunt med frågor från andra kandidater så får du givetvis avstå att svara på frågan. Jag gjorde antagandet att det var tanken att vi skulle ställa frågor till varandra. Men helt klart är där en poäng kanske bättre rutiner och information inför kommande val så kan detta beteende avhjälpas. Svaret jag söker är mer av en bildlig liknelser mellan en själv och något historiskt. Man får välja helt fritt och är mer hur man besvarar frågan än vad man svarar som jag tittar på. Annas fråga om vad man gör när kaffet var slut ger ungefär ett liknande berättande svar. Men jag har redan gjort mina val nu så för min del så behöver inte frågan besvaras.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg