Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Emil Isberg Inte uppkopplad

Emil Isbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-10, 03:38

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Jag är övervägande positiv till religion i den mån den utförs i samhället och där utövarna är en del i samhället.
Jag tycker visserligen att många troende, liksom många Apple-användare, har begränsat sitt sätt att se på världen. De har valt en sanning och bryr sig inte om världens möjlighet att överraska.

Jag skrev en bloggpost för något år sedan om vad bibeln egentligen säger om homosexualitet.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291496
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-12, 12:12

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#3) Gammal

Emil Isbergs avatar

Länk: #291578
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-16, 02:08

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Spännande fråga. Tyvärr gillar jag inte att jämföra mig med historiska händelser eller personer så jag har inget förslag alls.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291622
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-20, 09:55

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#5) Gammal

Emil Isbergs avatar

Länk: #291718
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-20, 17:39

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"
* Förnekelse - Kannan är alltid full, även om den saknar kaffe så innehåller den ju luft, eller som jag brukar kalla det luftkaffe.
* Ilska - Men för-i-h****te, den som tog sista kaffet kunde ju ha visat vanlig medmänsklighet och bryggt nytt kaffe
* "Om"-tanke - Om jag bara hade gått hit tidigare, om bara någon annan fått förhinder, om bara företaget hade installerat en kaffemaskin, om bara ... listan kan göras lång
* Acceptans - Insikten att ovanstående faser egentligen inte löser något som helst problem och att situationen är som den är, och det är då man ställer sig och brygger nytt kaffe

Ovanstående var en anpassning av sorgearbetets faser och faktiskt inte hur jag arbetar. Jag ser hellre möjligheter i vardagen än problem och skulle jag hamna i sådan situation skulle jag nog ta tillfället i akt att diska ur kaffebryggaren, för oftast så står den både för länge med kaffe och går direkt till att brygga nytt kaffe. Man ska inte stressa med kaffehämtandet (eller för den delen vattenhämtandet, tehämtandet eller pauser i allmänhet) utan låta det vara en reflektionspaus i arbetsdagen.

God Jul, Happy Hanukkah, Solstice Greetings, Merry Christmas, samt Joyous Kwanzaa
Svara med citat
  (#6) Gammal

Emil Isbergs avatar

Länk: #291720
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-20, 18:10

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
livet, universum och allting
Jag försökte hålla mig, men: 42

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Göran Widham, Jan Lindgren
Svara med citat
  (#7) Gammal

Emil Isbergs avatar

Länk: #291747
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-22, 13:21

2010 fick jag en fråga om hur många invandrare Sverige kan ta emot.
Igår fick jag en "Du får min röst om du jobbar för att minska invandringen".

Jag svarade med att det är nog ingen medlem i Piratpartiet som kan tänka sig att jobba för att minska invandringen, och att jag själv fokuserar på sådant som har evidens som underlag. Samt att jag alltså kommer jobba för att förbättra migrationen och inte godtyckligt "minska" invandringen.

Nils Agnesson hjälpte till genom att citera från vårt program om mångfald och tolerans: "Piratpartiet har en vision om en värld utan gränser, där människor tillåts röra sig fritt, där ingen tvingas fly, men alla tillåts flytta."

2010 svarade jag på frågan om hur många invandrare som kan tas emot, och jag har inte ändrat uppfattning i frågan.
Citat:
Hur många invandrare kan Sverige ta emot?

Det korrekta svaret på frågan är att Sverige kan ta emot alla flyktingar, om vi vill. Det handlar kortsiktigt om pengar, för det kostar att integrera en person i ett samhälle, men långsiktigt får man tillbaka investeringen med råge. Det handlar också om kulturpåverkan, för integrering (till skillnad från assimilering) innebär att man behöver ta lika stor hänsyn till den integrerades bakgrund och kultur som den personen behöver anpassa sig till samhället.

Det går inte att vid gränsen avgöra vilka som kommer att vid något läge vara oönskade, om man inte är fördomsfull. Redan idag försöker vi sortera ut vilka som verkligen ska få stanna i Sverige och det skapar väldigt stor oro bland invandrarna under ofta rätt lång tid. Jag har heller inte hittat någon, av de som hävdar att vi behöver minska på mängden invandrare som vi tar emot, som också tycker att vi ska utvisa deras kompisar som har invandrarbakgrund.
Svara med citat
  (#8) Gammal

Emil Isbergs avatar

Länk: #291752
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Emil Isberg - 2013-12-27, 19:06

"Gilla" gärna min Facebook-sida
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är