Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-06, 09:02

Hej alla riksdagslistekandidater,

Vid midnatt efter lördag 7/12 startar omröstningen. Den kommer att ske i Pirate Web. Jag kommer därför under lördagen att lyfta in den presentation du gjort ovan, och den bild du lagt upp här, i Pirate Web.

Så som presentationen ser ut lördag förmiddag kommer den alltså att bli i själva omröstningsverktyget.

Eftersom vi kan komma att få frågor om våra kandidater från media, och media gärna publicerar bilder, är det bra om ni ser till att den bild ni laddar upp har hög upplösning, är fri att använda och att ni anger fotograf.

Vänliga hälsningar
/Henrik Brändén, partiledningen.

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #291141
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-06, 10:02

Hej Henrik. Jo, jag har en bild med högre upplösning och namn på fotograf. Då möjligheten att ändra sin presentation inte finns kvar sedan tiden att acceptera nominering gick ut (finns ingen länk), så undrar jag om man kan maila den bilden.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#3) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #291142
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-06, 10:29

Jag hade tydligen länken sparad och har nu ändrat min presentation.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Peter Johansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #291201
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-06, 12:56

Hej Kandidat!
Jag tvivlar inte på din lämplighet att sitta i riksdagen eller att utföra det riksdags politiska arbetet.
Däremot handlar min fråga om tid och något som störde mig oerhört i valet 2010. Detta var både hos kandidater med familj och högskolestudenter. (Skulle du vara intresserad av en längre förklaring så fråga i min tråd)

Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?

Peter Johansson
http://Pejj31.blogspot.com

Svara med citat
  (#5) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #291208
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-06, 14:08

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Johansson Visa inlägg
Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?
Jag kommer kunna kampanja minst lika mycket under valrörelserna nästa år som under valrörelserna 2009 och 2010.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#6) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291343
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-09, 17:47

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#7) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #291368
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-09, 18:05

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Hej Mikke!

Stat och kyrka skall vara skilda och religionsfrihet skall råda. Tveksamt till om politiska partier i och med det är rätt organisationer att styra svenska kyrkan. Det är dock en fråga för kyrkan och dess medlemmar. Personligen gick jag ur kyrkan för mer än fem år sedan.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#8) Gammal
Markus Lindholm Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #291462
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-11, 22:35

Jag undrar om du verkligen delar piratpartiets värdegrund?

Orsaken varför jag frågar är att du sagt att du sympatiserar med 'Ein Reich, Ein Volk'-tanken, samt att du använt ett rasistiskt tillmäle över en etnisk minoritet som du hoppades på att skulle försvinna.

Länk till dina kommentarer
http://falkvinge.net/2009/08/31/bra-...udstadsbladet/

Svara med citat
  (#9) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #291463
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-11, 23:36

Citat:
Ursprungligen postat av Markus Lindholm Visa inlägg
Jag undrar om du verkligen delar piratpartiets värdegrund?

Orsaken varför jag frågar är att du sagt att du sympatiserar med 'Ein Reich, Ein Volk'-tanken, samt att du använt ett rasistiskt tillmäle över en etnisk minoritet som du hoppades på att skulle försvinna.

Länk till dina kommentarer
http://falkvinge.net/2009/08/31/bra-...udstadsbladet/
Ja, där noterar jag en groda med drag av rasism i kommentar nummer sju som är ett svar till en Markus.

Jag delar partiets värdegrund och har som sagt deltagit i lokalvalen 2010 och 2011. Då partiet började breddas som ett naturligt steg efter det sämre valresultatet i riksdagsvalet 2010 så skrev jag också det förslaget till breddning som jag tog upp i min presentation. Det ligger inom minoritetspolitiken som jag anser ligga nära mig plus frågor kring vallagen.

Jag tycker att det är tråkigt att jag postade just det svaret till just den speciella frågan jag fick. Samtidigt så tycker jag att det är bra att du hittat detta så att det om det anses löst här och nu, också är det.

Jag hoppas att jag har förtroende att först och främst fullgöra detta primärvalet och att jag också hoppas jag får förtroende att även stå med på listan på den positionen jag isåfall hamnar på.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#10) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291466
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Henry Rouhivuori - 2013-12-12, 11:50

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg