Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Junijohan Inte uppkopplad

Junijohans avatar

Reg.datum: Nov 2013
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-06, 11:51

Hej,
Jag var kandidat till EU-parlamentet vid senaste valet så jag har en aning om hur mycket tid som går åt till resor, debatter och annnat.
Därför har jag en rätt tom kalender för augusti - september 2014:
1) Sons födelsedag 17/8
2) Svärdotters födelsedag 11/9
3) Brorsons föidelsedag 14/9 samt
4) Arthurs Dag 29/9.

Arbete, studier och övrig familje räknar jag med att jag lägger på hyllan i kampanjmånaderna....

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291348
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-09, 16:48

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#3) Gammal

Junijohans avatar

Länk: #291428
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-10, 19:09

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Jag försöker undgå fördommar, och principellt är det ju en personlig sag om man har lust till att tillhöra en religiös eller annnan fraktion så länge man inte skadar . Själv är jag inte medlem i någon religiös grupp. Heller inte någon politisk grupp - utöver Piratpartiet

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

Svara med citat
  (#4) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291480
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-12, 11:02

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#5) Gammal

Junijohans avatar

Länk: #291541
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-12, 18:20

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Tja, det var ju inte så lätt, men upplysningstiden ligger väl rätt nära till hands...

Motivering: " Upplysningens viktigaste idé var tron på människans förnuft. "Alla människor är kapabla att tänka själva", menade man. Därför ska man inte okritiskt tro på sådant som makthavare och andra auktoriteter hävdar. Man behöver inte ens tro på det som olika kyrkor lär ut och det som prästerna predikar. En annan viktig tanke under upplysningen var att samhället utvecklades bäst av jämlika människor i samverkan. Rationalismen präglade upplysningen (Descartes, Hobbes och Spinoza) "
[Valet är mitt eget, men motiveringen är saxad från Vikipedia - jag kan nog heller inte uttrycka det bättre.. , http://sv.wikipedia.org/wiki/Upplysningstiden ]

Min far - författaren C. B. Gaunitz - vill nog välja kampen för rösträtten, dels för han också var anhängare av jämställdhet och dels för den var aktuell i hans ungdom. Idag däremot är ju lika rösträtt för alla en självklarhet, men i hans ungdom var det fortfarande bara män som kunde rösta och den kommunala rösträtten var graduerad så de rika hade betydligt fler röster... http://pure.ltu.se/portal/en/publica...ba3624e3).html

Svara med citat
  (#6) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291641
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-20, 09:02

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#7) Gammal

Junijohans avatar

Länk: #291721
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-20, 20:55

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)
Jorå, jag dricker kaffe - men gärna också te. Jag skulle nog inte tänka på att brygga (eller koka om jag är nordpå) kaffe av egen drift.
Kommer jag däremot ut i fikarummet - oavsett om jag är okaffad eller ej - så skulle jag naturligtvis sätta på en kanna. Eller fylla upp med bönor i maskinen om det är en sådan apparat vi har. Det oavsett om jag är sugen på en kopp eller en påtår.

I praktiken så har jag valt att ha flera parallella (deltids)jobb - och vi har olika kaffevanor på alla dess jobb..... Så det är också något med att vara flexibel - också med kaffe.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Junijohans avatar

Länk: #291722
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Johan Gaunitz - 2013-12-20, 20:56

Citat:
Ursprungligen postat av Junijohan Visa inlägg
Jorå, jag dricker kaffe - men gärna också te. Jag skulle nog inte tänka på att brygga (eller koka om jag är nordpå) kaffe av egen drift.
Kommer jag däremot ut i fikarummet - oavsett om jag är okaffad eller ej - så skulle jag naturligtvis sätta på en kanna. Eller fylla upp med bönor i maskinen om det är en sådan apparat vi har. Det oavsett om jag är sugen på en kopp eller en påtår.

I praktiken så har jag valt att ha flera parallella (deltids)jobb - och vi har olika kaffevanor på alla dess jobb..... Så det är också något med att vara flexibel - också med kaffe.
Osså skall du naturligtvis tillönskas en [minst] lika god jul, nyår och trettonhelg...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är