Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Malin Karlsson - 2013-12-09, 16:46

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#2) Gammal
Svarttusch Inte uppkopplad

Svarttuschs avatar

Reg.datum: Mar 2012

Länk: #291377
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Malin Karlsson - 2013-12-09, 18:42

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Jag är väldigt positivt inställd till religion, då jag själv är troende kristen. Jag vill dock påpeka att jag är inte en person som försöker få andra att tro som jag. Så länge jag får tro vad jag vill och fortfarande få respekt så är jag nöjd. Jag tycker det är väldigt intressant att diskutera med andra om hur de tror, varför de inte tror osv. Inte för att påverka utan för att jag är intresserad. Jag är intresserad av andra människors erfarenheter och trosuppfattningar, på samma sätt som jag finner det intressant att lyssna på andra människors livsöden. Jag är väl införstådd med att alla inte är som mig, och istället för att se olikheter försöker jag fokusera på likheter.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

Malin Karlsson, ordförande UP Karlstad, Sekreterare PP Karlstad
Besök gärna min blogg
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Svarttusch  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291506
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Malin Karlsson - 2013-12-12, 11:14

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Svarttuschs avatar

Länk: #291567
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Malin Karlsson - 2013-12-14, 08:20

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg
Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
Hej och tack för din fråga! Svaret har dröjt lite för jag har varit tvungen att fundera länge. Mina historiakunskaper är inte de bästa för tillfället

Jag gillar verkligen stenåldern, jag kan se mig själv "passa" i en stenålders familj. Jag gillar det faktum att de tog vad de hade och gjorde verktyg av det för att överleva. Det är annorlunda jämfört med idag när man blir halvt hjälplös för att strömmen försvinner en halvtimme. Jag är en person som gärna vill se lösningar istället för problem, och det är så jag tänker mig att de gjorde på stenåldern.

Sen en del av historian som jag gillar som inte är en händelse eller epok är hur man tidigare i Sverige tog hand om hela sin familj. T. ex bönderna som ibland hade både farmor och mormor boende hemma hos sig. Idag när allt handlar om "sköt dig själv och skit i andra" önskar jag vi kunde vara lite mer så!

Besök gärna min blogg
Svara med citat
  (#5) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291629
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Malin Karlsson - 2013-12-20, 08:57

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#6) Gammal

Svarttuschs avatar

Länk: #291676
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Malin Karlsson - 2013-12-20, 09:16

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Troberg Visa inlägg
Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)
Nu förutsätter jag att arbetsplatsen inte har någon "regel" om vem som ska koka kaffe eller liknande. Jag förutsätter dessutom att jag har ett hum om hur många som vill ha kaffe inom den närmsta timmen.

Det är otroligt tråkigt att komma till en tom kaffekanna. Är jag på arbetet kommer jag dessutom vilja ha en kopp kaffe och kommer inte kunna sluta tänka på det. Jag lär dessutom inte vara ensam om den känslan, därför sätter jag helt enkelt på en ny kanna kaffe så att det räcker till mig och de kollegor som kan tänkas vara kaffesugna. Det är för mig lika "självklart" som att jag skulle diska även den där smörkniven som ligger i disken på arbetet samtidigt som jag diskar min kaffekopp. Jag är inte bra på att hålla ordning hemma, men på arbetsplatser samt hos andra vill jag gärna dra mitt strå till stacken.

Den som tog sista koppen kaffe innan mig kanske inte hade tid att sätta på nytt? Den som lägger en enda smörkniv i slasken kanske fick ett samtal och tvingades stressa till sina barns skola för att barnet ramlat eller blivit sjukt?

Skulle det däremot vara så att jag ALLTID möttes av en tom kanna och fick sätta på kaffe till mina 10+ kollegor flera gånger om dagen skulle jag lyfta frågan om att kanske ha ett system? Den som lämnar mindre än en halv kopp kaffe i kannan får göra nytt (för att hindra folk från att lämna lite på botten och säga att de inte tog det sista) eller att man kan en varsin dag och "rast" att fixa kaffe på. Nu är mina erfarenheter lite färgade för att jag "bara" jobbat inom skola och inom vården. Där hade alla rast ungefär samtidigt. Därför var det väldigt logiskt att först till fikarummet gjorde kaffe till alla som vill ha. Det är så det bör vara på en arbetsplats tycker jag

Besök gärna min blogg
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar