Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-10, 03:37

Fredrik Johansson Jägerbrink

Kandiderar till Riksdagslistan 2014.

Ålder: 20
Bostadsort: Örnsköldsvik

Jag blev medlem i Piratpartiet och i Ung Pirat i oktober 2012. Men jag har alltid haft ett stort intresse i politik, men särskilt i fildelnings frågor. Jag kandiderar för jag vill engagera mej mer i politik och särskilt piratpolitik.
Har nyligen varit med och startat Ung Pirat Örnsköldsvik.
Är även ordförande för Ung Pirat Örnsköldsvik.
Kandiderar även till UPK14

Jag studerar till naturguide på Umeå universitet. Kommer ursprungligen från Kalmar.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #290469
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-10, 11:38

Hej!

Har du några åsikter som skiljer sig betydligt från partiets? Vilka är de av dessa som betyder mest för dig?

Är det några sådana åsikter som skiljer sig så pass att du skulle kunna tänka dig bryta mot partilinjen i denna fråga?

Skulle du kunna berätta lite mer om din bakgrund? Vad studerar du / arbetar du med till exempel?

glhf,
Anton

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#3) Gammal
fredde93 Inte uppkopplad

fredde93s avatar

Reg.datum: Oct 2012

Länk: #290683
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-19, 00:22

Hej

Nej, jag kan inte komma på någon åsikt som går i mot partiets.

Men jag har lite åsikter, som jag inte vet hur partiet står i dom frågorna. Det är bland annat anskaffning av alkoholmonopolet.

Kommer ursprungligen från Kalmar. Pluggar till naturguide på Umeå universitet.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till fredde93  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #290685
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-19, 09:31

Tack för att du svarade!

Citat:
Ursprungligen postat av fredde93 Visa inlägg
Men jag har lite åsikter, som jag inte vet hur partiet står i dom frågorna. Det är bland annat anskaffning av alkoholmonopolet.
Partiet står inte för avskaffning av alkoholmonopolet. Du kan hitta en bra sammanfattning av vår politik på http://piratpartiet.se/partiprogram

Är det några sådana åsikter som skiljer sig så pass att du skulle kunna tänka dig bryta mot partilinjen i denna fråga?

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#5) Gammal
fredde93 Inte uppkopplad

fredde93s avatar

Länk: #290686
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-19, 12:02

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Nordenfur Visa inlägg
När det gäller avskaffandet av alkoholmonopolet, då skulle jag kunna tänka mig att bryta mot partilinjen.

Men inte i några andra frågor skulle jag inte göra det.
Svara med citat
  (#6) Gammal
SatorinVacano Inte uppkopplad

Länk: #290693
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-21, 14:29

Är du för eller emot ett avskaffande av Systembolagets monopol?

Svara med citat
  (#7) Gammal
fredde93 Inte uppkopplad

fredde93s avatar

Länk: #290695
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-21, 17:20

Citat:
Ursprungligen postat av SatorinVacano Visa inlägg
Är du för eller emot ett avskaffande av Systembolagets monopol?
Jag är för ett avskaffande av systembolagets monopol.
Svara med citat
  (#8) Gammal
SatorinVacano Inte uppkopplad

Länk: #290704
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-23, 15:55

Bra att veta då har vi samma åsikt i frågan.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Michael Ståhl Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2013

Länk: #290733
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-26, 10:01

Hej!

Några frågor om partiets möjligen mest uppmärksammade sätllningstaganden.

Vad är din inställning till partiets ställningstagande kring fildelning? För/emot, och framförallt varför?

Samt är vår politik kring fildelning något du skulle kunna tänka dig att förhandla bort för att få igenom andra delar av partiets politik? I vilken grad då isf?

Mvh
Michael

Svara med citat
  (#10) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #290792
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-26, 20:55

Här kommer en drös med frågor som har med samarbete, stress, konflikter och styrkor/begränsningar att göra:

1) När du är under tidspress inför en uppgift, hur agerar du? Hur hanterar du den uppgiften?

2) I vilka situationer brukar du bli stressad?

3) Vad gör dig arg/upprörd och glad/uppspelt?

4) Hur reagerar du om uppgiften du planerat att lösa, löses av någon annan och på ett helt annat sätt än du tänkt dig?

5) Vilka roller brukar du få/ta i en grupp? Varierar det eller är det ungefär samma roll i alla grupper?

6) Beskriv en gång det var helt omöjligt för dig att samarbete med någon. Vad gjorde du för att lösa situationen? (Behöver såklart inte nämna några namn!)

7) Vilka begränsningar brukar andra säga att du har? Håller du med dem?

8) Vilka styrkor anser du att du har som kommer gynna dig när du ska jobba i riksdagen?

9) Beskriv din dröm-chef! Hur skulle hen vara och bete sig för att du skulle trivas på jobbet?

10) Om du skulle beskriva din dröm-kollega, hur skulle du beskriva hen?

11) När du får en helt ny uppgift, vad är det första du gör när du ska börja arbeta på den?

12) Om det var du som helt själv bestämde vilken riksdagsgrupp som PP skulle ha, hur skulle du resonera när du satte ihop gruppen? Vilka egenskaper skulle du leta efter?

13) Vad känner du att du behöver utveckla mer kring din personliga utveckling? Vad skulle du vilja jobba vidare på?

Och bonusfråga: Vad (förutom politik) skulle vara ditt absoluta drömyrke?

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar