Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
fredde93 Inte uppkopplad

fredde93s avatar

Reg.datum: Oct 2012
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-26, 23:56

Jag skriver svaren under respektive fråga.

1) När du är under tidspress inför en uppgift, hur agerar du? Hur hanterar du den uppgiften?

Försöker inte bli stressad av tidspressen. Försöker att hantera uppgiften på det bästa sättet jag kan, men ändå behålla lugnet och inte bli stressad.

2) I vilka situationer brukar du bli stressad?

När det blir kort om tid till att slutföra en uppgift eller om jag är sen. För jag gillar inte att vara sen.

3) Vad gör dig arg/upprörd och glad/uppspelt?

Jag brukar inte bli arg. Glad blir jag när jag lyckats bra med något.

4) Hur reagerar du om uppgiften du planerat att lösa, löses av någon annan och på ett helt annat sätt än du tänkt dig?

Då blir jag nog glad för den som har löst uppgiften. Sen att personen har löst uppgiften på ett sätt som jag inte hade tänkt på, kan ju vara både bättre och sämre.

5) Vilka roller brukar du få/ta i en grupp? Varierar det eller är det ungefär samma roll i alla grupper?

Oftast brukar det vara jag som tar ledarrollen. Sen brukar det varierar mellan olika grupper, men oftast är det jag som tar på mig ledarrollen.

6) Beskriv en gång det var helt omöjligt för dig att samarbete med någon. Vad gjorde du för att lösa situationen? (Behöver såklart inte nämna några namn!)

Jag brukar inte har svårt att samarbeta med personer. Men jag kan inte komma på någon gång det har varit omöjligt att samarbeta med någon. Det brukar alltid gå att kompromissa ihop något.

7) Vilka begränsningar brukar andra säga att du har? Håller du med dem?

Jag har hört att del säger att jag kan vara lite slarvig med vissa saker ibland. Det håller jag med dom om, att jag har en tendens att vara lite slarvig ibland.

8) Vilka styrkor anser du att du har som kommer gynna dig när du ska jobba i riksdagen?

Jag är väldigt drivande ifall det är något jag brinner väldigt mycket för.

9) Beskriv din dröm-chef! Hur skulle hen vara och bete sig för att du skulle trivas på jobbet?

Det ska vara en chef som är trevlig mot sina anställda. För att vara trevlig kommer man långt på.

10) Om du skulle beskriva din dröm-kollega, hur skulle du beskriva hen?

Ärlig och pålitlig och att man kan umgås utanför jobbet.

11) När du får en helt ny uppgift, vad är det första du gör när du ska börja arbeta på den?

Börja planera upp hur jag ska gå till väga med uppgiften. Sen dela upp huvudmålet i delmål, för då är det lättare att jobba med en uppgift om man delar upp i delmål.

12) Om det var du som helt själv bestämde vilken riksdagsgrupp som PP skulle ha, hur skulle du resonera när du satte ihop gruppen? Vilka egenskaper skulle du leta efter?

Har inget riktigt bra svar på denna frågan. Tyvärr

13) Vad känner du att du behöver utveckla mer kring din personliga utveckling? Vad skulle du vilja jobba vidare på?

Att vara mer social med folk och öppen med folk.

Och bonusfråga: Vad (förutom politik) skulle vara ditt absoluta drömyrke?
Det skulle vara astronaut, om jag måste välja ett.

Fredrik Johansson Jägerbrink
Ordförande Piratpartiet Kalmar län, Ung Pirat Kalmar och Ung Pirat Örnsköldsvik
  Skicka ett meddelande via Skype™ till fredde93  
Svara med citat
  (#2) Gammal
m4u Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #290925
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-11-29, 18:05

Vad tycker du om dessa förslag och påståenden i partiprogrammet?

"Alla som vistas i landet ska ha samma rätt till sjukvård, oavsett om man har papper och uppehållstillstånd eller ej."
(http://politik.piratpartiet.se/migration/)

"Det är också bra för oss, eftersom vi behöver välutbildade människor i landet."
(http://politik.piratpartiet.se/gaststudenter/)

Är de helt oproblematiska eller leder de till orimliga konsekvenser?

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010

Länk: #291121
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-06, 09:03

Hej alla riksdagslistekandidater,

Vid midnatt efter lördag 7/12 startar omröstningen. Den kommer att ske i Pirate Web. Jag kommer därför under lördagen att lyfta in den presentation du gjort ovan, och den bild du lagt upp här, i Pirate Web.

Så som presentationen ser ut lördag förmiddag kommer den alltså att bli i själva omröstningsverktyget.

Eftersom vi kan komma att få frågor om våra kandidater från media, och media gärna publicerar bilder, är det bra om ni ser till att den bild ni laddar upp har hög upplösning, är fri att använda och att ni anger fotograf.

Vänliga hälsningar
/Henrik Brändén, partiledningen.

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

Svara med citat
  (#4) Gammal
Peter Johansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #291179
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-06, 12:33

Hej Kandidat!
Jag tvivlar inte på din lämplighet att sitta i riksdagen eller att utföra det riksdags politiska arbetet.
Däremot handlar min fråga om tid och något som störde mig oerhört i valet 2010. Detta var både hos kandidater med familj och högskolestudenter. (Skulle du vara intresserad av en längre förklaring så fråga i min tråd)

Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?

Peter Johansson
http://Pejj31.blogspot.com

Svara med citat
  (#5) Gammal
fredde93 Inte uppkopplad

fredde93s avatar

Länk: #291186
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-06, 12:40

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Johansson Visa inlägg
Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?
Vid den tiden kommer jag har avslutat mina studier och förhoppningsvis startat upp ett eget företag och vara igång med det. Så jag lär nog ha mycket tid över för att kampanja i augusti - september 2014.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291352
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-09, 17:49

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#7) Gammal
fredde93 Inte uppkopplad

fredde93s avatar

Länk: #291386
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-09, 21:00

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Är inte troende och jag tycker religion är överskattat. Så jag vill inte uttala mig om religion.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291390
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-09, 22:11

Tack ändå för det korta svaret

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#9) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291498
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-12, 12:12

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291664
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Johansson Jägerbrink - 2013-12-20, 10:09

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ