Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Peter Johansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-06, 11:04

Hej Kandidat!
Jag tvivlar inte på din lämplighet att sitta i riksdagen eller att utföra det riksdags politiska arbetet.
Däremot handlar min fråga om tid och något som störde mig oerhört i valet 2010. Detta var både hos kandidater med familj och högskolestudenter. (Skulle du vara intresserad av en längre förklaring så fråga i min tråd)

Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?

Peter Johansson
http://Pejj31.blogspot.com

Svara med citat
  (#2) Gammal
SatorinVacano Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2012

Länk: #291257
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-08, 17:01

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
Hej alla riksdagslistekandidater,

Vid midnatt efter lördag 7/12 startar omröstningen. Den kommer att ske i Pirate Web. Jag kommer därför under lördagen att lyfta in den presentation du gjort ovan, och den bild du lagt upp här, i Pirate Web.

Så som presentationen ser ut lördag förmiddag kommer den alltså att bli i själva omröstningsverktyget.

Eftersom vi kan komma att få frågor om våra kandidater från media, och media gärna publicerar bilder, är det bra om ni ser till att den bild ni laddar upp har hög upplösning, är fri att använda och att ni anger fotograf.

Vänliga hälsningar
/Henrik Brändén, partiledningen.
Fotot är fritt att använda - tagit själv i somras med iPhonen.

Fredrik Almryd

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291321
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-09, 16:40

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #291401
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-10, 09:44

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Johansson Visa inlägg
Hej Kandidat!
Jag tvivlar inte på din lämplighet att sitta i riksdagen eller att utföra det riksdags politiska arbetet.
Däremot handlar min fråga om tid och något som störde mig oerhört i valet 2010. Detta var både hos kandidater med familj och högskolestudenter. (Skulle du vara intresserad av en längre förklaring så fråga i min tråd)

Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?
När det gäller frågan om tid som du ställer så är den befogad. Om Piratpartiet ska nå framgång i valet så måste alla kampanjar hårt och lägga otroligt mycket tid. Jag är en sådan person som när jag ger mig in i något så gör jag det till 200 %. Självklart kommer jag även ägna tid åt min familj vilket jag hoppas är en självklarhet för alla i samma situation. Alternativet är nog inget som vi vill kräva av våra representanter, tvärt om, det stärker oss och ger oss den energi vi behöver.

Det som jag kan känna är frustrerande är att vi alla har för kort om tid till valet. Vi är för ostrukturerade och har för mycket annat att lägga fokus på. Ska vi nå framgång måste vi redan nu börja. Börja med att synas och höras. Hitta fler som drar osv.
Om jag förstått rätt så är du Peter djupt engagerad i Helsingborg i PP. Jag skulle gärna vilja träffa dig där du kanske skulle kunna ge tips och råd på hur vi snabbt skulle kunna bygga upp en lokalavdelning för PP i Halland och dess städer.
Ska ner på ett möte i Helsingborg nu på torsdag den 12:e, finns det möjlighet att snabbfika?

/Fredrik

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #291402
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-10, 09:56

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Själv är jag inte troende även om jag är konfirmerad, betalar kyrkoskatt och gift i kyrkan. Kanske låter knäppt men jag har valt att göra detta för att jag värnar om traditionen. Hela vårt samhälle är byggt på traditioner - religiösa eller ej. Det kyrkan representerar är medmänsklighet för mig och att man bryr sig om och stöttar svaga. Det är ett fint engagemang som jag stödjer. Likaså skolavslutning i kyrkan som en fin ceremoni och tradition som även jag som icke troende uppskattar. Samtidigt respekterar jag folk med annan trosuppfattning.

Även om jag själv inte är troende så strider jag gärna för att alla ska ha rätt att ha en egen trosuppfattning. Samma sak med politik. Jag värnar om att man ska få rösta på det parti man vill och att alla partier måste få finnas även om jag inte sympatiserar med deras idéer eller värderingar.
Däremot när det leder till våld, förtryck eller påtvingade saker under religionens namn blir jag förbannad. Tror man på en Gud som bestraffar eller förbjuder de sina att göra vissa saker är man fel ute. Då är det viktigt att det finns lagar i samhället som skyddar. Jag tänker främst nu på tvångsgiftemål, könsstympning m.m i religionens tjänst.

Hoppas detta var svar på din fråga annars får du gärna ställa fler frågor.

/Fredrik

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Mikke

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #291403
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-10, 09:59

Jag vet inte om det är fler än jag som ibland tycker att det kan vara svårt att följa alla diskussioner i detta forumet.

Skulle vi inte kunna ta vissa saker i PPs FB-sida alt Google+?

/Fredrik

Svara med citat
  (#7) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291494
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-12, 11:11

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #291546
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-12, 21:18

Måste tyvärr vara lite tråkig där eftersom Anton Nordenfur slog huvudet på spiken - framtiden.

När det gäller politik så måste vi arbeta framåt, det finns så många av de etablerade partierna som ältar i vad som gjorts tidigare, vem som gjorde fel och slå sig för bröstet om vad man genomförde 1920 osv. Det är historia nu, men man får därför aldrig glömma historien. Helst inte nu när vi si Sveriges riksdag har ett parti med värdegrunder och retorik från 1930 talets Tyskland.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291637
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-20, 09:00

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
SatorinVacano

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #291751
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Fredrik Almryd - 2013-12-27, 09:26

Eftersom kafferasten är varje arbetsplats viktigaste stund för avkoppling och social verksamhet så är det viktigt att hålla grytan kokande. Om jag laddar den idag för andra så laddar någon annan den för mig en annan dag.
En behövlig energikick som inte ska underskattas.
Skulle jag även servera någon som har så mycket att göra att den inte har tid att ta sig sin kafferast ändå kan få en behövlig kaffekick/inspirationsboost.

Underskatta aldrig kraften i en kopp kaffe. Tänk vilka stora frågor som diskuterats och lösts med en kopp Java.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är