Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-09, 04:51

Citat:
Ursprungligen postat av stradh Visa inlägg
Ser du något problem med att ställa upp på både EU-listan och Riksdagslistan?

Vilket ser du som mest prioriterat?
Om PP skulle göra ett sagolikt resultat och du först får ett mandat i EU-parlamentet, för att ett halvår senare även få ett mandat i Riksdagen, vilket av dessa skulle du välja att utnyttja och vilket skulle du låta tas över av en eventuell reserv?

Mvh

/Jan-Olof Flink
Jag är mer bekväm med rollen i Bryssel, mest för att jag vet bättre vilka krav den ställer på mig och vilka krav jag kan ställa på andra kring mig. Så jag skulle alltid prioritera Europaparlamentet.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#2) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Länk: #291271
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-09, 04:56

Jag skrev något liknande ett svar på det nedanstående en gång. Sen försvann det av någon anledning..

Citat:
Ursprungligen postat av Leffelini Visa inlägg
Här kommer en drös med frågor som har med samarbete, stress, konflikter och styrkor/begränsningar att göra:

1) När du är under tidspress inför en uppgift, hur agerar du? Hur hanterar du den uppgiften?

2) I vilka situationer brukar du bli stressad?

3) Vad gör dig arg/upprörd och glad/uppspelt?

4) Hur reagerar du om uppgiften du planerat att lösa, löses av någon annan och på ett helt annat sätt än du tänkt dig?

5) Vilka roller brukar du få/ta i en grupp? Varierar det eller är det ungefär samma roll i alla grupper?

6) Beskriv en gång det var helt omöjligt för dig att samarbete med någon. Vad gjorde du för att lösa situationen? (Behöver såklart inte nämna några namn!)

7) Vilka begränsningar brukar andra säga att du har? Håller du med dem?

8) Vilka styrkor anser du att du har som kommer gynna dig när du ska jobba i riksdagen?

9) Beskriv din dröm-chef! Hur skulle hen vara och bete sig för att du skulle trivas på jobbet?

10) Om du skulle beskriva din dröm-kollega, hur skulle du beskriva hen?

11) När du får en helt ny uppgift, vad är det första du gör när du ska börja arbeta på den?

12) Om det var du som helt själv bestämde vilken riksdagsgrupp som PP skulle ha, hur skulle du resonera när du satte ihop gruppen? Vilka egenskaper skulle du leta efter?

13) Vad känner du att du behöver utveckla mer kring din personliga utveckling? Vad skulle du vilja jobba vidare på?

Och bonusfråga: Vad (förutom politik) skulle vara ditt absoluta drömyrke?

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291313
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-09, 16:38

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#4) Gammal
SatorinVacano Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2012

Länk: #291414
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-10, 11:31

Vilken/vilka frågor förutom fildelning och upphovsrätt tycker du ska PP:s viktigaste inför valet och som kan locka väljare?

Svara med citat
  (#5) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291490
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-12, 11:08

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#6) Gammal
RikMatts Inte uppkopplad

RikMattss avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #291544
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-12, 20:43

Jag blev glad över din och C Magnus B:s insändare i NWT om "rätten att reparera" Volvobilar.

Har du någon idé om hur man skulle kunna formulera en sakpolitik för PP om det? Oskäliga avtalsvillkor för att garantin skall gälla kanske?

Frågade C Magnus Berglund samma fråga.

----------------------------------------------------------------
Jag blev och är Bengt Jonsson.

blogg: http://viktualiebrodern.wordpress.com

Svara med citat
  (#7) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #291638
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-20, 09:01

Hej!

Tack för att du ställer upp som kandidat till Piratpartiets riksdagslista. :-)

Jag hade tänkt ställa en massa frågor, men sedan beslutade jag mig för att bara ställa en enda, eftersom den ger en inblick i en persons syn på livet, universum och allting:

"Du knallar in i fikarummet för att hämta en uppfriskande kopp kaffe. Väl där inser du att kannan är tom. Vad gör du?"

(Frågan är filosofisk, så försök inte komma undan med svar av typen: "Jag dricker inte kaffe" eller "Vi har ett modernt kontor med en hyrd kaffemaskin, så jag ringer uthyrningsfirman.")

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig jul!
:-)

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

Svara med citat
  (#8) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Länk: #291708
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-20, 12:45

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?
Personligen har jag inga gudar, hur man nu ska ställa sig till det. Men jag accepterar och respekterar att andra har det, så länge de inte håller min brist på gud emot mig (eller andras gudar emot dem).

Svara med citat
  (#9) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Länk: #291709
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-20, 12:52

Citat:
Ursprungligen postat av SatorinVacano Visa inlägg
Vilken/vilka frågor förutom fildelning och upphovsrätt tycker du ska PP:s viktigaste inför valet och som kan locka väljare?
Jag ser det som att Piratpartiets uppdrag är att diskutera internet i samhället - inte bara fildelning, även om fildelning naturligtvis är en fantastisk konsekvens av internet i samhället, utan också andra delar som integritet, automatiska system, vad betyder alla dessa apparater som omgärdar oss varje dag och som gör saker åt oss som vi inte förstår och som vi ofta inte ens kan förstå?

Piratpartiet har ett rättsfilosofiskt uppdrag: hur hanterar man egentligen ett verktyg som internet när saker går fel. Hur ska vi göra för att komma överens?

Näthatsdebatten är ett typexempel på detta, men också till exempel routing av trafik - är den god, är den ond, vem styr?

Vi vill ha en nätfredsagenda som bygger på fred via handel, också på internet. Det gör att vi behöver hindra stridspittarna i Folkpartiet från att dogmatiskt sprida rysskräck i befolkningen när det är onödigt. Vi behöver också fildelning för att det är bästa sättet att hitta turkrysk italo som kan lyssnas på av svenska och amerikansker i Belgien. Internet är på alla sätt bättre än Star Trek!

Vi gillar internet.

Det är något jag hoppas få fram i valkampanjen.

Svara med citat
  (#10) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Länk: #291710
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Amelia Andersdotter - 2013-12-20, 12:59

Citat:
Ursprungligen postat av RikMatts Visa inlägg
Jag blev glad över din och C Magnus B:s insändare i NWT om "rätten att reparera" Volvobilar.

Har du någon idé om hur man skulle kunna formulera en sakpolitik för PP om det? Oskäliga avtalsvillkor för att garantin skall gälla kanske?

Frågade C Magnus Berglund samma fråga.
Sverige är ett av de länder där vi har sämst möjligheter i Europa att få fristående reparationer av bilder eftersom vi inte implementerat en del av en EU-lag som kallas "repair-clause" i syfte att skydda Volvo och SAAB (som nu är ägda i utlandet och därför inte behöver statsstöd i Sverige men okej).

Jag tror inte man behöver formulera mer sakpolitik än vi redan har. Det räcker med fri konkurrens, och ett annat förslag jag såg som var väldigt bra är att DRM inte ska användas för att begränsa kunders möjligheter att söka hjälp från tredje part eller installera reservdelar från tredje part under några omständigheter. Jag tror vi redan har sakpolitik som täcker upp de här sakerna, och definitivt har vi rätt principer.

Jag har redan rekommenderat väldigt liknande skrivningar för kommissionens upphovsrättskonsultation: DRM ska inte omdefiniera lagliga rättigheter, varken för upphovsrätt eller för patenträtt.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är