Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Erik Hultin Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2013
Standard Sv: Re: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-02, 11:40

Citat:
Ursprungligen postat av Gismya Visa inlägg
Hur känner du inför att så nyligt efter att ha bytt parti ställa upp för det nya partiets riksdagslista? Känns det problematiskt eller har du några andra tankar kring det?
Hej,

Jag har redan under lång, lång tid sympatiserat med PP. Jag hade lite svårt för den vågmästarroll som partiet sökte tidigare, men den saken är utspelad. Får jag förtroende att stå på PP:s riksdagslista så gör jag det med stolthet. Politiken behöver få klart för sig att man inte kan kompromissa med vissa principer, och det behövs nu. Våra barns och vår framtida tillvaro står på spel, och jag är inte beredd att stillasittande acceptera argument som leder till att vi skulle vara tacksamma över att vara ifria men "säkra".

Svara med citat
  (#2) Gammal

Länk: #291065
Standard Sv: Re: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-04, 13:10

Jag fick idag lösa en fråga som plötsligt dök upp. Tydligen så har jag röstats in ändå på riksdagslistan för C, men jag har meddelat att mitt namn obönhörligen ska strykas därifrån. Jag har även fått kvitterat att så kommer att ske.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Emil Isberg

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010

Länk: #291083
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-06, 08:54

Hej alla riksdagslistekandidater,

Vid midnatt efter lördag 7/12 startar omröstningen. Den kommer att ske i Pirate Web. Jag kommer därför under lördagen att lyfta in den presentation du gjort ovan, och den bild du lagt upp här, i Pirate Web.

Så som presentationen ser ut lördag förmiddag kommer den alltså att bli i själva omröstningsverktyget.

Eftersom vi kan komma att få frågor om våra kandidater från media, och media gärna publicerar bilder, är det bra om ni ser till att den bild ni laddar upp har hög upplösning, är fri att använda och att ni anger fotograf.

Vänliga hälsningar
/Henrik Brändén, partiledningen.

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

Svara med citat
  (#4) Gammal
Peter Johansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #291150
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-06, 12:03

Hej Kandidat!
Jag tvivlar inte på din lämplighet att sitta i riksdagen eller att utföra det riksdags politiska arbetet.
Däremot handlar min fråga om tid och något som störde mig oerhört i valet 2010. Detta var både hos kandidater med familj och högskolestudenter. (Skulle du vara intresserad av en längre förklaring så fråga i min tråd)

Min fråga är följande hur mycket tid kan du reellt lägga ner på att kampanja och dyl augusti – september 2014 med tanke på familj, arbete, studier osv.?

Peter Johansson
http://Pejj31.blogspot.com

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #291198
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-06, 12:53

Hej Peter,

Efter att ha kört två fulladdade valrörelser för mitt tidigare parti så kan jag lugnt säga att det tar mycket mer tid än många tror. Det handlar om att vara ute och på språng under närapå heltid. Åtminstone om man aspirerar på att lyckas med sitt måt.

Jag har en mycket tolerant familj i det fallet, och dessutom så jobbar jag i ett företag som jag äger. Det företaget ligger i en bransch där mitt arbete under juli. augusti och stora delar av september består i föreberedelser och planering inför sådant som kommer senare under hösten. Den tiden som krävs har jag och/eller kan ta mig tack vare att jag styr själv över arbetet.

Sociala media är otroligt viktiga, men vill man verkligen nå i mål så MÅSTE man befinna sig ute på gator och torg för direkta möten med väljare. Där går det åt enorma mängder med arbete, liksom olika varianter på uppsökande verksamhet och möte på företag, skolor o.s.v. Tidskrävande, men de är nyckeln till framgång.

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #291264
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-08, 22:44

Jag tar hemskt gärna emot fler frågor om vad det nu än kan gälla.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Mikke Inte uppkopplad

Mikkes avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #291316
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-09, 17:39

Hej!
Hur ställer du dej till religion och troende?

Behåll din integritet! - Ge oss din röst! PIRATPARTIET!
/When this baby hits 88 miles per hour you are gonna see some serious shit!/

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #291365
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-09, 17:54

Hej,

Jag ser det som två olika frågor, och svarar i två delar. :-)

1. Religionsfrihet ska råda och man får vara hur troende/utövande man vill, så länge det inte inkräktar alltför mycket på tillvaron för de som inte delar samma tro alt. inte är troende alls.

2. Alla former av religion ska hållas så långt som möjligt ifrån lagstiftning. Den senare ska alltid bygga på verifierbara fakta och analyser.

Mikke

Svara med citat
  (#9) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #291511
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-12, 12:14

Om du var en historisk epok eller händelse vilken skulle då vara? Motivera gärna!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #291569
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Erik Hultin - 2013-12-14, 13:16

Det var nog den hittills svåraste frågan hittills. :-) Jag har funderat och klurat för att hitta något riktigt bra, och hoppas att jag inte missat något uppenbart.

Ögonblicket då Neil Armstrong tog det första steget på månen. Det var ett ögonblick som hela världen följde, det var inte militärt, det var en kvittens på mängder av teknologiska genombrott och slutligen så skedde det (såvitt vi fortfarande vet) i fullständig transparens. Det var ett ögonblick av pionjäranda och mod som på något vis blev hela mänsklighetens ögonblick tack vara transparensen. Där och då spelade det ingen roll att det råkade vara just USA som stod bakom bedriften, förutom möjligen för amerikanerna själva. En icke-militär bedrift som just då nästan helt överskuggade allvaret i det kalla kriget.

Christoffer Eldengrip

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer