Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 18:56

Snicksnack!

Tidigare möten har det varit fritt att kommentera i pollarna, men intresset har varit lågt. Nu när det fanns intresse, då skall det raderas inlägg!

Varför får vi inte göra kommentarer i pollarna?

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#2) Gammal
fno Inte uppkopplad

fnos avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #175609
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 19:23

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-24)Varför får vi inte göra kommentarer i pollarna?
En rimlig anledning är att det gör det svårare att se relevanta inlägg som har med själva voteringen att göra, och inte sakfrågan.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #175630
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 19:59

Problemet är väl att inlägg som handlar om att folk försöker förstå sakfrågan också raderas.

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #175641
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 20:25

Citat:
Leffelini (2009-Oct-24)Problemet är väl att inlägg som handlar om att folk försöker förstå sakfrågan också raderas.

Har det verkligen hänt? Belägg? Är det inte så att följande inlägg förklarar frågan, så det tas bort för att medlemmar lättare ska få en översikt?

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Länk: #175647
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 20:39

Citat:
Hanna Dönsberg (2009-Oct-24)
Citat:
Leffelini (2009-Oct-24)Problemet är väl att inlägg som handlar om att folk försöker förstå sakfrågan också raderas.

Har det verkligen hänt? Belägg? Är det inte så att följande inlägg förklarar frågan, så det tas bort för att medlemmar lättare ska få en översikt?

Det är svårt att visa belägg eftersom en hel del av mina inlägg är borttagna, men jag vet exempelvis att jag frågade i tråden om styrelsens ansvarsfrihet om det blev alternativet "bordlägg" om vi sedan skulle få votera om datum när nästa möte ska äga rum. Det svarades på frågan också i tråden, men nu är alla de inläggen borta.

I en annan tråd bad jag om att få hela texten som det voteras om citerad men det inlägget togs också bort. Om det ansågs inte höra till trådarna så ber jag om ursäkt, men jag frågar för att jag vill veta inte för att vara jobbig.

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#6) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #175650
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 20:53

Citat:
Leffelini (2009-Oct-24)Det är svårt att visa belägg eftersom en hel del av mina inlägg är borttagna, men jag vet exempelvis att jag frågade i tråden om styrelsens ansvarsfrihet om det blev alternativet "bordlägg" om vi sedan skulle få votera om datum när nästa möte ska äga rum. Det svarades på frågan också i tråden, men nu är alla de inläggen borta.

I en annan tråd bad jag om att få hela texten som det voteras om citerad men det inlägget togs också bort. Om det ansågs inte höra till trådarna så ber jag om ursäkt, men jag frågar för att jag vill veta inte för att vara jobbig.
Man skall naturligtvis tillåta kommentarer i pollarna. Det är fel att radera inlägg. Något att tänka på när vi väljer mötespresidium nästa gång.

Ordningsfrågorna har blivit mer ignorerade nu med Andreas Bjärnemalm som ordförande än det skulle blivit om t.ex jag hade varit ordförande trots en viss syrlig kommentar från dåvarande signaturen "muterad" att jag inte bör tillhöra mötespresidiet om jag ignorerar ordningsfrågor. Som alla som läser min Facebook har sett så är jag mycket glad att jag slipper passa forumet.... trots all tid i veckan så inträffar det saker som hindrar mig från att komma åt forumet.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#7) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Länk: #175652
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 20:55

Citat:
[b]Leffelini (2009-Oct-24)

Ja moderatorerna har varit aggressiva att ta bort inlägg.

Men ofta har de samtidigt sett till att svaret på frågorna som ställts lagts till i inlägget.

Så även om jag själv har fått några inlägg bortsorterade så inser jag varför de har blivit det.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #175656
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 21:06

Sedan tycker jag också att vi bör ha viss förståelse för att dom kommer in här och är mer eller mindre oförberedda på att sköta mötet.

Till nästa mötet bör vi ha skrivit en handbok till hjälp för precidiet som beskriver både grundläggande saker att tänka på om hur voteringar ska skötas ("glöm inte att lägga till alternativet "avstå") och forumtekniska ("hur man gör för att se till att forumet sorterar trådarna i rätt ordning").

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#9) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #175660
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 21:14

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-24)
Citat:
Leffelini (2009-Oct-24)Det är svårt att visa belägg eftersom en hel del av mina inlägg är borttagna, men jag vet exempelvis att jag frågade i tråden om styrelsens ansvarsfrihet om det blev alternativet "bordlägg" om vi sedan skulle få votera om datum när nästa möte ska äga rum. Det svarades på frågan också i tråden, men nu är alla de inläggen borta.

Man skall naturligtvis tillåta kommentarer i pollarna. Det är fel att radera inlägg. Något att tänka på när vi väljer mötespresidium nästa gång.

Ordningsfrågorna har blivit mer ignorerade nu med Andreas Bjärnemalm som ordförande än det skulle blivit om t.ex jag hade varit ordförande trots en viss syrlig kommentar från dåvarande signaturen "muterad" att jag inte bör tillhöra mötespresidiet om jag ignorerar ordningsfrågor. Som alla som läser min Facebook har sett så är jag mycket glad att jag slipper passa forumet.... trots all tid i veckan så inträffar det saker som hindrar mig från att komma åt forumet.

Problemet är forumet:/ all väsentlig info bör ligga för sig och inte som en post i tråden som nu, då kunde man ha diskussionen i tråden utan att det blir otydligt.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#10) Gammal

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #175666
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 21:25

Citat:
of_darkness (2009-Oct-24)Problemet är forumet:/ all väsentlig info bör ligga för sig och inte som en post i tråden som nu, då kunde man ha diskussionen i tråden utan att det blir otydligt.
Du har rätt. Pollen syns överst på alla sidor utifall diskussionen spänner över flera sidor.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bra diskussioner om politik John Nilsson Övrig piratpolitik 0 2007-06-14 15:56
Diskussioner på usenet Henry Rouhivuori Övrig diskussion 0 2006-04-12 00:13
Diskussioner, presentationer Rick Falkvinge Valsedlar 2006 (STÄNGD) 32 2006-04-09 23:16
Diskussioner Richie Nomineringar till Styrelsen 22 2006-04-03 15:19
Avskaffandet av upphovsrätten, våran utveckling, och allt snack om dyra mediciner... TiXiR Kultur och upphovsrätt 3 2006-01-13 19:28