Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 21:35

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-24)
Citat:
of_darkness (2009-Oct-24)Problemet är forumet:/ all väsentlig info bör ligga för sig och inte som en post i tråden som nu, då kunde man ha diskussionen i tråden utan att det blir otydligt.

Du har rätt. Pollen syns överst på alla sidor utifall diskussionen spänner över flera sidor.

Precis och även om det bart är en info post så är det långt mer otydligt än om det fansn möjlighet till tråd beskrivning ovanför pollen i forums still att den tydligt utmärker sig.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#2) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #175720
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-24, 23:54

Citat:
Johan mlg Karlsson (2009-Oct-24)Sedan tycker jag också att vi bör ha viss förståelse för att dom kommer in här och är mer eller mindre oförberedda på att sköta mötet.

Till nästa mötet bör vi ha skrivit en handbok till hjälp för precidiet som beskriver både grundläggande saker att tänka på om hur voteringar ska skötas ("glöm inte att lägga till alternativet "avstå") och forumtekniska ("hur man gör för att se till att forumet sorterar trådarna i rätt ordning").

Instruktioner är bra. Jag har ytterligare input.

-Tekniken ska skötas av forumadmins/moderatorer (4-5 st) som inte ingår i presidiet.

-Ordförande, vice ordförande och sekreterare ska arbeta ihop för att hålla ordning på texterna.

-Mötestiden bör utökas till två veckor så att vi kan behålla diskussionstiden och samtidigt utöka voteringstiderna för samtliga punkter.

Mer tankar kommer senare...

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #175724
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 00:22

Citat:
Daniel Svensson (2009-Oct-24)-Ordförande, vice ordförande och sekreterare ska arbeta ihop för att hålla ordning på texterna.
Vilka texter?

Det som voteras om, yrkande etc?

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Emil Isberg Inte uppkopplad

Emil Isbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #175731
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 01:14

Citat:
Tommten (2009-Oct-24)Någon som vågar sig på en gissning av hur Emils tillägsyrkande ska tolkas?

http://forum.piratpartiet.se/Topic178367-506-1.aspx

Jag kanske kan våga det. ;-)

för att sammanfatta situatione har vi haft ett ordinarie årsmöte under VT09 där det dock saknades underlag (bla revisorsberättelse) samt missades två val-punkter. För mig tyder det på rutin-problem, alltså att man missat det av okunskap eller möjligtvis slarv. Det har helt enkelt inte funnits stöd för att på ett enkelt sätt få fram rätt underlag och där man kunnat se till att alla nödvändiga punkter tas upp på rätt ställen.

Jag vill inte styra upp styrelsens arbete eftersom det är en av de uppgifterna som de automatiskt har, men att de får till uppgift att rätta till rutinerna är ett steg i rätt riktning. Hur styrelsen löser uppgiften spelar faktiskt mindre roll så länge som situationen inte uppkommer.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
Svara med citat
  (#5) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #175739
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 02:12

Citat:
Da_Nerd (2009-Oct-25)Har jobbat massor nu i helgen så jag har missat större delen av mötet, ser ganska bra ut tycker jag men en sak är för mig helt tokigt...

Poll: 50. Val av revisorer

http://forum.piratpartiet.se/Topic178645-506-1.aspx

Där har inte Björn fått flest röster, hoppas att det beror på att han inte vill bli återvald, för oss som följt hans arbete som revisor under året i http://forum.piratpartiet.se/Topic131621-362-1.aspx så är detta riktigt tokigt... Han har tjatat, ropat och bumpat i den tråden outtröttligt under året, kan inte skylla på honom för att saker och ting inte är färdiga i tid! Anders däremot har jag inte sett röken av i egenskap av revisor på forumet (kanske är han aktiv i på andra ställen?)

Jaja, ordet stod fritt här så ja där var det jag ville säga...

/Daniel

edit: fel i länk

Problemet är att det verkar som både styrelsen och revisorerna vart lika kålsupare mer eller mindre.

revisorerna genom att de inte vart helt kristall klara från dag 1 på exakt vad de vill ha och formkraven på det.

Styrelsen som inte haft vett nog att själv klara av att fixa det ens när revisorerna kräft delar av det vilket de då borde ha insett att de skall se till att möte de form krav som de borde ha vett nog att själva inse skall krävas.

Att det inte finnas någon mer än de 3 nu nominerade är tråkigt det skulel behöfta 4 st helt nya revisorer.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#6) Gammal
Da_Nerd Inte uppkopplad

Da_Nerds avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #175737
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 02:45

Har jobbat massor nu i helgen så jag har missat större delen av mötet, ser ganska bra ut tycker jag men en sak är för mig helt tokigt...

Poll: 50. Val av revisorer

http://forum.piratpartiet.se/Topic178645-506-1.aspx

Där har inte Björn fått flest röster, hoppas att det beror på att han inte vill bli återvald, för oss som följt hans arbete som revisor under året i http://forum.piratpartiet.se/Topic131621-362-1.aspx så är detta riktigt tokigt... Han har tjatat, ropat och bumpat i den tråden outtröttligt under året, kan inte skylla på honom för att saker och ting inte är färdiga i tid! Anders däremot har jag inte sett röken av i egenskap av revisor på forumet (kanske är han aktiv i på andra ställen?)

Jaja, ordet stod fritt här så ja där var det jag ville säga...

/Daniel

edit: fel i länk

Svara med citat
  (#7) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #175738
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 02:56

Citat:
Da_Nerd (2009-Oct-25)Han har tjatat, ropat och bumpat i den tråden outtröttligt under året, kan inte skylla på honom för att saker och ting inte är färdiga i tid!

Jag håller med. Att han inte verkar få fortsatt förtroende är bara helt obegripligt.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #175746
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 03:28

Citat:
Johan mlg Karlsson (2009-Oct-25)Jag håller med. Att han inte verkar få fortsatt förtroende är bara helt obegripligt.
Tack båda två!

Det kan ju bero på en klar miss i våra stadgar, nämligen att styrelsemedlemmarna har rösträtt i medlemsmötena. Med sina -- numera -- tio röster får de ju stor inverkan på alla omröstningar, med tanke på hur många röstande vi brukar ha.

Det är ju begripligt att styrelsen inte vill ha en, som de upplever, jobbig revisor, så därför röstar de hellre på osynliga, eller åtminstone mindre högljudda, personer.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#9) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #175752
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 07:28

Om detta möte har satt praxis hur ett möte skall genomföras så ser jag det som att tvingas stå ut med censur och ignorerande av ordningsfrågor. Mitt deltagande i framtida möten blir därefter. FYI

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#10) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #175756
Standard RE: 97. Snack och diskussioner - 2009-10-25, 08:07

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-25)
Citat:
Daniel Svensson (2009-Oct-24)-Ordförande, vice ordförande och sekreterare ska arbeta ihop för att hålla ordning på texterna.

Vilka texter?

Det som voteras om, yrkande etc?

Precis!

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bra diskussioner om politik John Nilsson Övrig piratpolitik 0 2007-06-14 15:56
Diskussioner på usenet Henry Rouhivuori Övrig diskussion 0 2006-04-12 00:13
Diskussioner, presentationer Rick Falkvinge Valsedlar 2006 (STÄNGD) 32 2006-04-09 23:16
Diskussioner Richie Nomineringar till Styrelsen 22 2006-04-03 15:19
Avskaffandet av upphovsrätten, våran utveckling, och allt snack om dyra mediciner... TiXiR Kultur och upphovsrätt 3 2006-01-13 19:28