Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
skeptikern Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:24

"Vad är detta om?"

"Är ni på allvar?"

"You had better believe it. This is the real thing."

Om man utgår från hur ni skriver verkar ni vara ett gäng tonåringar som ligger bakom sidan. För inte kan väl en seriös vuxen person använda språket så uselt.

Små lustigheter på engelska brukar också tyda på ett barnsligt sinnelag.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #1397
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:27

Att vara barn i sinnet är det inget fel på och det du kallar oseriöst språk är ju egentligen hur många idag uttrycker sig, både i tal och skrift. Varför skall man gå tillbaka til gammel svenska bara för att man vill utrycka en politisk åsikt?

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#3) Gammal
Reas Inte uppkopplad

Reass avatar

Länk: #1403
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:28

Jag tror människorna som skulle kunna tänkas rösta på detta parti skulle bli jävligt mycket mer avskräckta av ett språk som verkar vara skrivet av nån 30-talist från Östermalm än av lite engelska fraser.

PP är väl ett relativt radikalt parti. Det är väl bara bra om de har en lite annorlunda och kaxig framtoning.

<br>
Den förste som inhägnade ett stycke mark och sa: "Detta är mitt", och hittade de som var dumma nog att tro honom, han uppfann äganderätten och var grundaren av det borgerliga samhället och all världens misär.<br>
<br>
<br>
Rousseau

Svara med citat
  (#4) Gammal
Sebastian Själin aka Schangtil Inte uppkopplad

Länk: #1404
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:29

Sen tänk på att allt är under omarbetning och att vi är ca 2 dagar gammla.

VI VAR INTE 21 UTAN BARA 2, tack error för denna rättelse.
  Skicka ett meddelande via MSN till Sebastian Själin aka Schangtil  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Jolly Roger Inte uppkopplad

Jolly Rogers avatar

Länk: #1414
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:42

Dock tycker jag man måste tänka på att man, för att ha rösträtt i Sverige, måste vara över arton år gammal, och ska man in i Riksdagen behöver man röster. Jag tvivlar på att de röster man/vi lyckas få ihop av dessa "radikala" räcker särskilt lång väg.. De vi riktar oss till är väl en betydligt bredare publik som anser sig ha blivit orättvist behandlad när den över en natt blivit kriminaliserad. För att lyckas locka till sig denna röst tror i alla fall jag att ett språkbruk som

"USA kommer fett att gå bananer, men det struntar vi också i..." måste bort.

Dessa röster ska ju fiskas från inbitna såväl socialdemokrater som moderater (samt även miljöpartister) och då krävs förmodligen i alla fall ett någorlunda seriöst intryck.

Dock är ju både partiet och sidan oerhört nybakade och jag är säker på att åtgärder kommer vidtas.

PIPPI - pippipirat@hush.com

Svara med citat
  (#6) Gammal
Sebastian Själin aka Schangtil Inte uppkopplad

Länk: #1415
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:45

Det som är prio ett nu är ett partiprogram och det håller folk på att snickra på, sen skall det korrekturläsas flera gånger så att alla språkliga misstag kan opereras bort.
  Skicka ett meddelande via MSN till Sebastian Själin aka Schangtil  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Jolly Roger Inte uppkopplad

Jolly Rogers avatar

Länk: #1419
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 15:49

Låter fint det. Jag (språkpolis 2.0) hjälper mer än gärna till om det skulle behövas. Om jag har förstått saken rätt är ni i behov av manskap på skutan, och jag känner att jag äntligen hittat ett parti jag kan engagera mig i fullhjärtat.

PIPPI - pippipirat@hush.com

Svara med citat
  (#8) Gammal
skeptikern Inte uppkopplad

Länk: #1440
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 16:07

"Kan själv..."

Den gamla vanliga visan...man släpper en "produkt" som är genomtänkt till hälften. Ser mellan fingrarna på kvalitén och hoppas att "köparna" har överseende.

Att använda ett slarvigt språk är detsamma som att förolämpa läsaren. Ni förutsätter att läsarna befinner sig på samma nivå som den som skrivit texten, oavsett vilken nivå det nu handlar om. Detta har inte ens med barnsjukdomar att göra. Det är bara oseriöst.

Lekstuga.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Adrian Larsson Inte uppkopplad

Adrian Larssons avatar

Länk: #1451
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 16:18

Kan inte mer än hålla med föregående talare, den här typen av språkbruk måste bort om vi ska han någon chans alls, även om vi bara vill göra en ovanligt seriös PR kupp, så måste det se snyggt ut annars kommer ingen ta oss på allvar, varken man vill att det ska vara så eller ej, så bedöms man efter hur man uttrycker sig, både verbalt och skriftligt..

You can`t changes the rules, so play whit them!

Human Knowledge Belongs To The World Open Source!

Svara med citat
  (#10) Gammal
kiewi Inte uppkopplad

Länk: #1486
Standard RE: Dålig språk = oseriöst intryck - 2006-01-03, 16:57

Ja man blir lite rädd över att ni som startat detta mer ser saken som (en rolig grej). förhoppningsvis är det inte så, men jag menarde mål ni verkar ha är ju intedirekt små...

Inget dåligt projekt ni har gett er in på, hoppas ni får in många intresserade/duktiga personer i Ledningen som man kanske ska kalla det nu.

<STRONG>Over And Out</STRONG>

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Växla språk Greyman Tortuga - EJ godkända krav 1 2010-02-06 22:49
Välja språk för felstavningskontroll drhex Forumgruppen/teknisk support 1 2009-04-17 20:16
Upphovsrättens ideologiska språk John Nilsson PP i media 0 2007-02-09 20:11
Åtgärder vid dålig täckning Magnus Kindblom Övrig piratpolitik 4 2006-09-08 11:53
Fler språk? Danielzzz Förslag till partiet (STÄNGD) 0 2006-03-04 20:49