Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-13, 03:18

Ska vi anta Principer 3.1?

Den här medlemsomröstningen stängs den 31 januari kl 24.00.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #90715
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-13, 08:31

Först

Svara med citat
  (#3) Gammal
Daniel Nyström Inte uppkopplad

Daniel Nyströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #90721
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-13, 09:40

Fel ställe att diskutera det hela kanske, men EUs "nya" konstitution lär ska antas utan misstaget att fråga befolkningen den här gången. Antagligen långt innan vi sitter där.

En mycket bra uppdateringen av principerna hur som helst!

Daniel Nyström
Vice Valkretsledare Västernorrland
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Daniel Nyström  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #90728
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-13, 10:59

sist!

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #90792
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-14, 01:48

Ingen som tänkt på att meddela resten av partiet om omröstningen. Jag såg det först när jag läste slutet på Ricks mail just nu, hade jag som vanligt bara ögnat igenom det hela (brukar vara för långt) så hade jag missat det.

Ett kort koncist meddelande (ett par rader) borde skickas så att folk vet att de skall ta ställning.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#6) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #90795
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-14, 02:07

Citat:
Berner (2008-Jan-14)Ingen som tänkt på att meddela resten av partiet om omröstningen. Jag såg det först när jag läste slutet på Ricks mail just nu, hade jag som vanligt bara ögnat igenom det hela (brukar vara för långt) så hade jag missat det.

Att skicka ut det som en del i ett utskick till alla medlemmar i hela partiet tycker jag är så mycket man kan begära? Det stod ju till och med i rubriken?

Svara med citat
  (#7) Gammal
Bertil Wennergren Inte uppkopplad

Bertil Wennergrens avatar

Länk: #90800
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-14, 02:39

Jag är lite osäker om avsnittet som talar om EU-konstitutionen. Finns det någon piratpartidebatt om den saken arkiverad någonstans?
  Skicka ett meddelande via AIM till Bertil Wennergren Skicka ett meddelande via Yahoo till Bertil Wennergren  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Marco Baxemyr Inte uppkopplad

Marco Baxemyrs avatar

Reg.datum: Oct 2007

Länk: #90824
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-14, 08:31

3.1 ser väldigt bra ut.

En sak jag känner kan förbättras: Det står ingenting om vad öppen källkod är för något, vilket kan vara dumt. Jag är helt övertygad att en del personer(många, förhoppnigsvis) vill förstå vad ett parti menar med sina uttalanden och löften innan dom röstar. Exempel:

När X kommer till "Öppna format och öppen källkod ska uppmuntras." blir han/hon kanske osäker, för att X inte vet vad "öppen källkod" riktigt betyder. Det är långt ifrån säkert att X googlar fram svaret.

Därför tycker jag att det vore smart att inkludera en liten beskrivning om vad öppen källkod är, som tyvärr kan vara svårt att klämma in utan att det blir för slaskigt (detta kanske kan lösas med en länk?). Diskutera!

[hr]

Valberedare i UP.

War is Peace for the upper class. Ignorance is Strength for those with power. Freedom is Slavery for the authorities.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Marco Baxemyr Skicka ett meddelande via MSN till Marco Baxemyr  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Christian von Schultz Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #90850
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-14, 10:34

Jag är negativt inställd till det som skrivs om EU-konstitutionen:

Citat:
Det demokratiska underskottet inom EU måste på sikt åtgärdas, och första steget är att förhindra det från att permanentas genom en illa genomtänkt konstitution. Det förslag till EU-konstitution som Nederländerna och Frankrike röstade nej till ska inte antas, vare sig i sin ursprungliga form eller med kosmetiska ändringar.

Jag kan hålla med om att det demokratiska underskottet inom EU bör åtgärdas. I den nya, förkastade konstitutionen tas ett viktigt steg mot detta genom att man stärker EU-parlamentet, EU:s enda folkvalda organ. Den andra meningen ovan skulle kunna tolkas som att konstitutionen inte ska antas för att Nedernländerna och Frankrike röstade nej. Att alla minoriteter har vetorätt är inte demokrati, även om minoriteten är Frankrike och Nederländerna. Jag skulle vilja se hela unionen rösta om förslaget, och låta det gå igenom om en majoritet vill ha det.

Är det en piratståndpunkt att konstitutionen var illa genomtänkt? På vilket sätt då?

Med vänliga hälsningar,

Christian von Schultz

Svara med citat
  (#10) Gammal
SimonRosenqvist Inte uppkopplad

SimonRosenqvists avatar

Länk: #90864
Standard RE: Ska vi anta Principer 3.1? - 2008-01-14, 11:31

Röstar ja till principprogrammet, men vill reservera mig angående första stycket på EU-paragrafen. (Den här texten skriver jag så jag kan peka på den sedan och gnälla lite).
  Skicka ett meddelande via Skype™ till SimonRosenqvist  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kan vi anta mötespresidie? Albihn Konstituerande årsmöte GBG 10/4 0 2006-04-10 21:14
Feb-12: Vi har antagit Principer 3.0 Rick Falkvinge Allmän information och frågor 8 2006-03-17 16:00
Ska vi anta Principer 3.0? Rick Falkvinge Medlemsomröstningar 12 2006-02-12 22:17
16. Ska vi anta principprogram 2.5? Rick Falkvinge Möte den 28-29 januari 2006 1 2006-01-29 14:03
18. Kan vi anta dessa stadgar? Rick Falkvinge Möte den 28-29 januari 2006 2 2006-01-29 14:03