Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ

Här diskuterar vi mötespunkten Val (ev fyllnadsval) till Mötespresidium.

Nedanför denna text visas de som tackat ja till nomineringen och därmed är valbara. Därunder finns en lista med samtliga nominerade, även de som tackat nej eller ännu inte svarat. De enskilda kandidaterna diskuteras i sina egna utfrågningstrådar i detta forum: https://mote.piratpartiet.se/showthread.php?t=38471

Valberedningens förslag:
Valberedningen har dragit tillbaka sitt förslag med följande motivering:
"På grund av att vårt förslag till mötespresidium bryter mot stadgarna så väljer valberedningen att dra tillbaka förslaget. Valberedningen hänvisar till http://valberedningen.piratpartiet.se/2013/09/24/lite-tankar-kring-ett-avslutat-valberedningsarbete/ för det som ledde till att en av valberedningens ledamöter sattes på förslaget till mötespreidium."

Kandideringar till Mötespresidium

Johan mlg Karlsson (mer information om kandidaten)
Vice mötesordförande kommande period (Vald) Information om voteringen

Jag har varit vice mötesordförande flertalet år tidigare. Jag har hjälpt till att utveckla mötet och mötesplattformen. Under valåret kommer jag dock inte ha lika mycket tid för detta som tidigare.

Mikael Iresten (mer information om kandidaten)

Nytt namn i detta sammanhanget men med mycket erfarenhet!

Lars Johansson (mer information om kandidaten)
Mötesordförande kommande period (Vald) Information om voteringen

Idéellt aktiv sedan 12 års ålder. Aktiv partiet sedan 2006. Bor i Uppsala där jag avslutar min juristexamen. Hatar onlinemöten men är beredd att arbeta för att det ska gå så smidigt som möjligt.

Emil Isberg (mer information om kandidaten)

Kunnig tekniker. Formalianörd. Jämlikhetsförkämpe. Läser mer än jag skriver.

Jörgen Lindell (mer information om kandidaten)

Gammal räv i presidiesammanhang.

Andreas Bjärnemalm (mer information om kandidaten)

Varit mötesordförande nio möten med detta inräknat. Nu vill jag kliva tillbaka till en plats som vice mötesordförande.

Nedan visas alla nomineringar till Mötespresidium , oavsett om den nominerade svarat eller inte

Nomineringar till Mötespresidium        [dölj...]
Namn Motivering till nominering Har accepterat?
Lars Johansson

Nominerad av: Valberedningen
Tillbakadragen nominering av Valberedningen. Accepterat nominering till Mötesordförande kommande period

Andreas Bjärnemalm

Tillbakadragen nominering av Valberedningen. Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Jörgen Lindell

Tillbakadragen nominering av Valberedningen. Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Emil Isberg

Mikael Iresten

Johan mlg Karlsson

Nominerad av: Johan mlg Karlsson
Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Andreas Bjärnemalm

Nominerad av: Gismya
Andreas har tidigare suttit som ordförande i presidiet och har stor kunskap om presidets arbetsformer. Vi tror att han kommer att vara en god resurs i att stödja en ny ordförande under kommande möte. Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Jörgen Lindell

Jörgen har erfarenhet från tidigare presidier och kommer tillsammans med Andreas att stötta kunskapsöverföring till det nya presidiet. Han har lång erfarenhet av föreningsarbete. Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Emil Isberg

Emil är en föreningsmänniska med stor erfarenhet av föreningsarbete och mötesformalia från till exempel Sveriges Scoutrörelse. Han har en lång tid bakom sig inom partiet och han är bra på att tydligt kommunicera sin åsikt. Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Mikael Iresten

Mikael är en medlem som visat upp stor kompetens inom föreningsadministration, bland annat som mötessekreterare på Ung Pirats kongress. Hans kunskaper inom stadgetolkning är goda och hans kopplingar till Västra Götaland, en i övrigt underrepresenterad region, är ett extra plus. Accepterat nominering till Vice mötesordförande kommande period

Lars Johansson

Nominerad av: Göran Widham
Lars har skött andra uppdrag i partiet och i Ung Pirat som krävt en konkret arbetsinsats med stort ansvarstagande - såsom valberedande i båda organisationerna. Han har vana att använda tekniska system och kan organisera en grupp. Accepterat nominering till Mötesordförande kommande period

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är