Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-20, 19:27

Mårten Fjällström

Kandiderar till Riksdagslistan 2014.

Ålder: 36
Bostadsort: Uppsala
Favoriter i valrörelse: Torgmöten och valstugan, dvs där man träffar folk i köttvärlden
Nuvarande piratuppdrag: Kassör Piratpartiet Uppsala, kassör Piratnätet
Tidigare piratuppdrag: En del, bland annat partisekreterare i några år

Jag kandiderar till riksdagslistan eftersom jag är bra på att kampanja och gillar att övertyga folk att rösta på oss. Att kunna övertyga folk att kryssa på mig personligen underlättar processen att få dem att rösta på partiet. Jag var tex den mest kryssade piraten i landstingsvalet i Uppsala län 2010, vilket också var det län där vi hade det bästa resultatet i ett landstingsval.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #290690
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-20, 22:53

Titta vad jag hittade, en fyra år gammal tråd med frågor angående kandidatur till riksdagsvalsedel

Jag garanterar inte att jag svarar exakt likadant idag, men om frågorna blir detsamma kommer jag nog att kolla om jag inte kan copy-paste något därifrån i första hand.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #290691
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-21, 11:10

Hej!

Har du några åsikter som skiljer sig betydligt från partiets? Vilka är de av dessa som betyder mest för dig?

Är det några sådana åsikter som skiljer sig så pass att du skulle kunna tänka dig bryta mot partilinjen i denna fråga?

glhf,
Anton

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #290694
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-21, 14:36

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Nordenfur Visa inlägg
Har du några åsikter som skiljer sig betydligt från partiets? Vilka är de av dessa som betyder mest för dig?
Det finns det kanske, men inga jag kommer på spontant. Vi har ju expanderat våra åsikter betydligt de senaste åren så har blivit lite svårare att ha överblick över alla våra ställningstaganden.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Nordenfur Visa inlägg
Är det några sådana åsikter som skiljer sig så pass att du skulle kunna tänka dig bryta mot partilinjen i denna fråga?
Inget som jag kommer på, nej.

Ska säga allmänt att om jag skulle bryta mot partilinjen i en fråga så skulle frågan behöva vara sådan att det beslut som var på väg skulle orsaka en reell skada, att blocken tycker olika så att det spelar roll hur vi röstar samt att partilinjen är fel. Jag kommer inte på något exempel just nu som inte känns extremt långsökt.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#5) Gammal
Michael Ståhl Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2013

Länk: #290734
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-26, 09:02

Hej!

Några frågor om partiets möjligen mest uppmärksammade sätllningstaganden.

Vad är din inställning till partiets ställningstagande kring fildelning? För/emot, och framförallt varför?

Samt är vår politik kring fildelning något du skulle kunna tänka dig att förhandla bort för att få igenom andra delar av partiets politik? I vilken grad då isf?

Mvh
Michael

Svara med citat
  (#6) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #290793
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-26, 19:55

Här kommer en drös med frågor som har med samarbete, stress, konflikter och styrkor/begränsningar att göra:

1) När du är under tidspress inför en uppgift, hur agerar du? Hur hanterar du den uppgiften?

2) I vilka situationer brukar du bli stressad?

3) Vad gör dig arg/upprörd och glad/uppspelt?

4) Hur reagerar du om uppgiften du planerat att lösa, löses av någon annan och på ett helt annat sätt än du tänkt dig?

5) Vilka roller brukar du få/ta i en grupp? Varierar det eller är det ungefär samma roll i alla grupper?

6) Beskriv en gång det var helt omöjligt för dig att samarbete med någon. Vad gjorde du för att lösa situationen? (Behöver såklart inte nämna några namn!)

7) Vilka begränsningar brukar andra säga att du har? Håller du med dem?

8) Vilka styrkor anser du att du har som kommer gynna dig när du ska jobba i riksdagen?

9) Beskriv din dröm-chef! Hur skulle hen vara och bete sig för att du skulle trivas på jobbet?

10) Om du skulle beskriva din dröm-kollega, hur skulle du beskriva hen?

11) När du får en helt ny uppgift, vad är det första du gör när du ska börja arbeta på den?

12) Om det var du som helt själv bestämde vilken riksdagsgrupp som PP skulle ha, hur skulle du resonera när du satte ihop gruppen? Vilka egenskaper skulle du leta efter?

13) Vad känner du att du behöver utveckla mer kring din personliga utveckling? Vad skulle du vilja jobba vidare på?

Och bonusfråga: Vad (förutom politik) skulle vara ditt absoluta drömyrke?

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#7) Gammal
stradh Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2009

Länk: #290914
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-29, 08:04

Du skall få samma fråga som övriga på EU-listan

Ser du något problem med att ställa upp på både EU-listan och Riksdagslistan?

Vilket ser du som mest prioriterat?
Om PP skulle göra ett sagolikt resultat och du först får ett mandat i EU-parlamentet, för att ett halvår senare även få ett mandat i Riksdagen, vilket av dessa skulle du välja att utnyttja och vilket skulle du låta tas över av en eventuell reserv?

Mvh

/Jan-Olof Flink

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #290981
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-30, 19:59

Börjar med den lättaste.

Citat:
Ursprungligen postat av stradh Visa inlägg
Om PP skulle göra ett sagolikt resultat och du först får ett mandat i EU-parlamentet, för att ett halvår senare även få ett mandat i Riksdagen, vilket av dessa skulle du välja att utnyttja och vilket skulle du låta tas över av en eventuell reserv?
Jag står på plats 20 på EP-listan. Sverige har 20 platser.

Så du menar om PP tar alla 20 mandat i EP-valet? Typ alla andra partier mindre än 4% och vi tar någonstans 70-80%. Ja, då kommer vi ju till hösten ha akuta problem att täcka alla platser vi får i riksdagsvalet vilket gör att det antagligen är nödvändigt prioritera för att att undvika tomma platser i riksdagen. Så om någon av reserverna inte har en riksdagsplats får den ta min EP-plats, annars får vi ta en bred diskussion om var vi förlorar mest på att ha tomma platser.

Kampanjmässigt ser jag min plats på EP-listan som en möjlighet att marknadsföra mig inför höstens val. Det ger synergi, det är ingen konflikt.

Svara med citat
  (#9) Gammal

Länk: #290982
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-30, 20:02

Citat:
Ursprungligen postat av Michael Ståhl Visa inlägg
Vad är din inställning till partiets ställningstagande kring fildelning? För/emot, och framförallt varför?
För. Det bästa sedan skivat bröd.

Citat:
Samt är vår politik kring fildelning något du skulle kunna tänka dig att förhandla bort för att få igenom andra delar av partiets politik?
Jag ser inget realistiskt scenario där det skulle vara bra på något sätt. Så nej.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #290983
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2014: Mårten Fjällström - 2013-11-30, 20:05

Citat:
Ursprungligen postat av Leffelini Visa inlägg
Här kommer en drös med frågor som har med samarbete, stress, konflikter och styrkor/begränsningar att göra
Ja, det var en drös frågor.

Jag brukar vara lugn, samarbetsinriktad och se möjligheter. Vilket borde besvara de flesta frågor om hur jag skulle fungera i riksdagen. Men ärligt talat tycker jag att det är viktigare att fokusera på kampanjen än på riksdagsarbetet, för utan en sjuhelsikes kampanj får vi ändå inga mandat.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är