Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets höstmöte 2015
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Partistyrelsen: Anton Nordenfur - 2015-09-13, 17:06

Anton Nordenfur

Kandiderar till Styrelseledamot till och med 2016-12-31 (fyllnadsval) och Styrelseledamot till och med 2018-12-31.

Ålder: 23
Bostadsort: Uppsala

Jag heter Anton Nordenfur, och jag kandiderar till en ny mandatperiod i Piratpartiets partistyrelse.

Så vem är jag?

23-åring från Linköping, nu bosatt i Uppsala med min pojkvän Fabian i det vackra kollektivet Flogstiania. Jobbar som projektledare på ett företag som bygger restauranger i Stockholm och Östergötland. Jag brukade plugga kinesiska, teknisk fysik och nanofysik innan jag tröttnade och startade eget företag som fortfarande är igång. Har släppt två böcker – Stormen och Home – och jobbar på två till.

Sjukt driven, smått självisk och en smula otrevlig, rätt mysig och jobbigt intelligent. Kan siffror, kan skriva, kan väcka känslor i text och i tal, kan debattera sverigedemokratiska riksdagsledamöter till tårar (true story).

Intergender, pansexuell, relationsanarkist och bdsm-utövare, fördomarna mot vilket drev mig till att grunda det piratpartistiska förbundet Regnbågspiraterna, som står upp för sexuella minoriteters rättigheter. När jag väl har fritid försöker jag passa på att hajka och spela brädspel med kompisar.

Min tid i Piratpartiet

Jag gick med i Piratpartiet i november 2008, strax efter den stora FRA-lagsvågen. Jag brinner nu, liksom då, för Piratpartiets syn på en progressiv, frihetlig politik som sätter människan i centrum och som tror på ny teknik. Vi är det enda partiet som på allvar förstår vad internet och modern teknik kan göra för mänskligheten, och som ser det som ett verktyg för att stärka vår civilisation, inte ett vapen för att förgöra den.