Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ

Detta ärende handlar om val av partiledning

Valberedningens förslag:
Partiledare: Magnus Andersson
Vice partiledare: Mattias Bjärnemalm
Partisekreterare: Anton Nordenfur

Kandideringar till Partiledare, vice partiledare och partisekreterare

Mattias Bjärnemalm (mer information om kandidaten)
Vice Partiledare (Vald) Information om voteringen

Talesperson för nätpolitik. Jobbar med internetpolitik i Europaparlamentet, grundare av Ung Pirat, tidigare styrelseledamot, partiorganisatör, distriktsledare och en hel del andra uppdrag i partiet.

Anton Nordenfur (mer information om kandidaten)
Partisekreterare (Vald) Information om voteringen

Sjukt driven, smått självisk och en smula otrevlig, rätt mysig och jobbigt intelligent. Kan siffror, kan skriva, kan väcka känslor i text och i tal. Väldigt organisatoriskt lagd och väldigt smart.

Magnus Andersson (mer information om kandidaten)
Partiledare (Vald) Information om voteringen

Sammankallande av styrelsens arbetsutskott, är driven och dedikerad, vill få partiet på fötter igen genom att fokusera och vidareutveckla vår politik. Fantastiskt trevlig och lyssnar gärna!

C Magnus Berglund (mer information om kandidaten)
Vice Partiledare (Ej vald) Information om voteringen

Avser att komplettera denna innan mötet öppnar.

Jan-Erik Malmquist (mer information om kandidaten)
Partiledare (Ej vald) Information om voteringen, Vice Partiledare (Ej vald) Information om voteringen

En drivande skåning med stort förtroende för människan.

Nedan visas alla nomineringar till Partiledare, vice partiledare och partisekreterare , oavsett om den nominerade svarat eller inte

Nomineringar till Partiledare, vice partiledare och partisekreterare        [dölj...]
Namn Motivering till nominering Har accepterat?
Amelia Andersdotter

Nominerad av: Eloria
Jag är väldigt imponerad över arbetet hon utfört i EU och är intresserad av att se vilken effekt hon kan få på dels partiet, dels i Sverige som helhet. Nekat nominering till Vice Partiledare

Nekat nominering till Partiledare

C Magnus Berglund

Nominerad av: CMagnusB
Accepterat nominering till Vice Partiledare

gustav nipe

Nominerad av: anderserk
Gustav har visat att han kan få saker hända när han jobbade med UP, kan skriva bra Nekat nominering till Partiledare

Nekat nominering till Vice Partiledare

Amelia Andersdotter

Nominerad av: Zaphena
Amelia har ett övertygande sätt kombinerat med att inte lägga tid på trams som jag tror behövs för att få Piratskutan på rätt köl igen. Hon räds inte diskussioner och har en helt otrolig koll på fakta vilket underlättar för att övertyga om inte motparten så åtminstone åhörare. Dessutom har hon en ovanlig stil som jag tror kan hjälpa för att ge uppmärksamhet till Piratpartiet, något vi verkligen behöver! Nekat nominering till Partiledare

Amelia Andersdotter

Nominerad av: Tim Henriksson
Andersdotter har genom sitt arbete inom EU imponerat starkt och jag är övertygad att hon med sin kompetens, kunskap och profil kan leda Piratpartiet i enighet med tydlig politisk riktning. Nekat nominering till Partiledare

Rick Falkvinge

Nominerad av: duke_h3
Det var bättre förr Nekat nominering till Partiledare

Nekat nominering till Vice Partiledare

Henrik Alexandersson

En solklar ideolig, med brett kontaktnät Ej svarat på nominering till Partiledare

Ej svarat på nominering till Vice Partiledare

Henrik Alexandersson

En solklar ideolig, med brett kontaktnät Ej svarat på nominering till Partiledare

Ej svarat på nominering till Vice Partiledare

Magnus Andersson

Nominerad av: Valberedningen
Valberedningen föreslår Magnus Andersson till ny partiledare för Piratpartiet. Accepterat nominering till Partiledare

Mattias Bjärnemalm

Valberedningen föreslår Mattias Bjärnemalm till vice partiledare för Piratpartiet. Accepterat nominering till Vice Partiledare

Anton Nordenfur

Valberedningen föreslår Anton Nordenfur till partisekreterare för Piratpartiet. Accepterat nominering till Partisekreterare

Jan-Erik Malmquist

Nominerad av: Jan-Erik
Accepterat nominering till Partiledare

Jan-Erik Malmquist

Jan-Erik Malmquist

Leif Svahn

Han har varit myket engagerad i Skåne och Partistyrelsen. Leif är praktisk och drivande med bra idéer för partiet. Ej svarat på nominering till Partisekreterare

Alexander Bard

Nominerad av: Leif Svahn Skåne
Den enda räddningen för vårt parti är att vi får en medialt intressant person som PL.

Alexander är DET, dessutom en otroligt klarsynt man.

Väljer vi in byråkrater, som är iofs skickliga i föreningspraxis.... Så är det rent självmord.
Nekat nominering till Partiledare

(#2) Gammal
Andreas Rönnqvist Inte uppkopplad

Andreas Rönnqvists avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #296134
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-04-12, 14:48

Jag är intresserad av att kandidaterna besvarar följande frågor:

1. I dina ögon, hur ska PP uppnå uppmärksamhet och medial tillgång inför de kommande två valen (2018, 2019)?

2. Vad var det bästa som vi gjort sedan vi grundades, och hur ska/kan vi bygga vidare på det inför framtiden?

3. Vad är PPs största förbättringspotential, så som det ser ut idag?

- Andreas Rönnqvist

---
Andreas Rönnqvist
  Skicka ett meddelande via ICQ till Andreas Rönnqvist Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Rönnqvist  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Andreas Bjärnemalm Inte uppkopplad

Andreas Bjärnemalms avatar

Reg.datum: Jan 2009

Länk: #296136
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-04-12, 15:59

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Rönnqvist Visa inlägg

1. I dina ögon, hur ska PP uppnå uppmärksamhet och medial tillgång inför de kommande två valen (2018, 2019)?

2. Vad var det bästa som vi gjort sedan vi grundades, och hur ska/kan vi bygga vidare på det inför framtiden?

- Andreas Rönnqvist
Du ökar sannolikheten att få svar ifall du ställer frågorna till de olika kandidaterna direkt i deras utfrågningstrådar. Sannolikheten är större att de ser frågorna där, samt att sannolikheten är större att de svarar då det syns tydligare för mötesdeltagarna ifall de bara ignorerar dina frågor och inte svarar på dem.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Magnus Andersson Inte uppkopplad

Magnus Anderssons avatar

Reg.datum: May 2014

Länk: #296151
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-04-12, 21:21

Citat:

- Andreas Rönnqvist
Tack Andreas för frågorna!

Mina svar finns här: https://mote.piratpartiet.se/showthr...52&postcount=2

Senast redigerad av Magnus Andersson den 2016-04-13 klockan 09:17. Anledning: Tog bort mina svar då jag även svarat dem i min frågetråd.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Magnus Andersson  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #296157
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-04-12, 22:22

Citat:

- Andreas Rönnqvist
Tack för frågorna! Jag svarade dem på min egen kandidatursida: https://mote.piratpartiet.se/showthr...156#post296156

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Jan-Erik Inte uppkopplad

Jan-Eriks avatar

Reg.datum: Oct 2014

Länk: #296220
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-04-18, 21:15

Hej Andreas! Lite korta svar:

1. (uppmärksamhet) Vi syns genom att vara intressanta, tankeväckande och närvarande. Media förljer övriga befolkningens fördomar om att vi t.ex. inte finns, så först måste vi tyvärr ägna en del tid att visa att vi existerar och är seriösa -- men roliga.

2. (det bästa som vi gjort) Vi är ett parti, eller snarare sjuttio partier. Det bästa vi gjort måste därför vara att vi blev invalda, dvs. hade partiets första två kandidater i EU-parlamentet.

3. (förbättringspotential) Jag tror vi bör planera vårt kampanjande bättre.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Jan-Erik  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Robert H Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2014

Länk: #296288
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-05-01, 13:40

hej

jag tycker att Mattias bjärnemalm skulle bli partiledare

Svara med citat
  (#8) Gammal
Jan-Erik Inte uppkopplad

Jan-Eriks avatar

Reg.datum: Oct 2014

Länk: #296289
Standard Re: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-05-01, 15:13

När vi nu äntligen har möjlighet att medlemsvälja en partiledare var det ett antiklimax – att det dagen för nomineringsstopp bara fanns en kandidat. Jag sympatiserar därför med Robert H:s idé att föreslå fler än mig och Magnus, även om det är omöjligt att välja in Mattias. Avstår därför såsom Robert H, ytterligare argument mot eller för.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Jan-Erik  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #296290
Standard Sv: 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare - 2016-05-01, 17:15

Citat:
Ursprungligen postat av Robert H Visa inlägg
jag tycker att Mattias bjärnemalm skulle bli partiledare
Även om det givetvis är smickrande att omnämnas så känner jag att jag nog bör klargöra att jag inte är intresserad av partiledarposten.

Jag är övertygad om att mötet kommer välja en utmärkt partlidare bland de föreslagna kandidaterna och ser framemot att samarbeta med den som väljs till partiledare om mötet ger mig förtroendet att representera partiet som vice partiledare.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är