Piratpartiets mötesplattform

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ

Detta ärende handlar om val av riksdagslistan

Kandideringar till Riksdagslistan 2018

Emil Isberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Jag vill öka insynen i statlig verksamhet och minska den statliga misstänksamheten mot den enskilda prosumenten. Jag driver frågor om jämlikhet, skola samt sjukvård.

Jens Ingloff (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Arbetssökande systemvetare. Lundabo född i Malmö. Skolad i kommunikation och formalia. Nästan alltid glad. Gillar foto, film och fantasy. Tycker mycket om att läsa, älskar att skriva. Hatar Jar-Jar!

Christoffer Eldengrip (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

-

Henry Rouhivuori (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Administratör inom ekonomi med intresse för Linux, fotografering, astronomi. Partiets arbete är närvarande till vardags.

Michaela Ljungstrand (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Pirat som vill värna om yttrandefriheten, minska övervakningen och låta vanliga människor få ha sina privatliv ifred.

C Magnus Berglund (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Ekomodernist, medborgarlönsförespråkare och anti-diskrimineringskämpe.
En av det gamla gardet.

Magnus Andersson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Pragmatisk. Orolig för hur något så fantastiskt som internet riskerar att smulas söner av enorma krafter enbart för att de har starkare kanaler in i maktens korridorer. Engagerad -> Partiledare.

Stefan Roudén (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Datanörd, säkerhets- och miljömupp som inte är rädd för att sticka ut hakan och med stort intresse för fotografering, segelflyg och musik.

Marcus Schmidt (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Johanna Drott. Longtimer i piratsammanhang. Fil kand i pedagogik. Har även skrivit en magisteruppsats om lärande i onlinemiljöer, samt C-uppsatser i MKV respektive retorik.

Mats Philipson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Medlem i Piratpartiet i början av år 2014 och nu ordförande i PP Stockholms Län och PP Stockholms Stad. Arbetar som administratör på Stockholms Universitet. Jag har en jur kand- och en pol mag-examen.

Chris Makoundoul (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Ekonomiskt intresserad pirat. Basinkomst, legalisering och evolutionistiska samhällsprocesser intresserar mig. Motto: Staten är inte samhället. Medborgarna är samhället och staten dess tjänare!

Mattias Rubenson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Det är dags att reformera den svenska staten för att passa den digitala världen.

Peter Isaksson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Mitt namn är Peter Isaksson och har varit aktiv i partiet sedan 2009. Jag bor i centrala Karlskrona där jag driver och utvecklar mitt företag.

Mattias Lennartsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Född och uppvuxen i Västerås. Har studerat datateknik vid Linköpings Universitet. Arbetar med IT-säkerhet, och mitt specialintresse är kryptologi.

Johan Nygren (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Hej. Jag är 39 år och uppvuxen i skåne. Jag har en kandidatexamen i mänskliga rättigheter från Lunds universitet och även en master i samma ämne från Madrids autonoma universitet.

Saskia Pantell (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

-

Katarina Stensson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Fysiknörd och problemlösare på jobbet och fritiden. Vill gärna prata visioner och ännu hellre bryta ner dem till en plan! Brinner för fri tillgång till kunskap. Sedan årsskiftet vice partiledare.

Henrik Passmark (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Arbetar som utredare på Socialstyrelsen. Engagerar mig i partiet för att samtidsutvecklingen mot en framtid som har mer gemensamt med "Star Trek" än med "Black Mirror" och "Brave New world".

Mattias Dahlberg (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

-

Elin Andersson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

¯\_(ツ)_/¯

Ola Nyström (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Konsult som jobbar med nätverkssäkerhet, har drivit piratpartiets IT sedan 2011.

Elsa Nore (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Svensk, bosatt på Island sen 2002. Förskolelärare och politiskt aktiv i isländska Piratpartiet.

Jacob Hallén (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

IT-företagare, systemarkitekt, programutvecklare, Pythonlärare, Chalmerist. Kajak, utförsåkning, brädspel, neurobiologi, datorer, språk, vin och god mat. Njurtransplanterad. Glad.

Magnus G Bergström (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Jag är gift med 2 barn i Åkersberga, norr om Stockholm. Arbetar i film och teaterbranschen som frilans. Har en anställning som Film och Teaterpedagog för ungdomar.

Andreas Rönnqvist (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Driven man med erfarenhet från både det privata och det offentliga, som varit egenföretagare och anställd. Informationsförvaltningsexpert som vill driva en framtidssäkrad informationspolitik!

Kristofer Älvring (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

-

Christoffer Olsson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Christoffer har jobbat med kunskapsutveckling och anser sin professionella roll är att ställa rätt frågor.

Martina Johansson (mer information om kandidaten)
Riksdagslistan 2018

Samarbetsinriktad kommunikatör söker: Ärlighet, visdom och upplysning, med en lagom cynisk kärlek till världen. Anser att organisatoriska personalfrågor går hand i hand med politik, på många sätt.

Nedan visas alla nomineringar till Riksdagslistan 2018 , oavsett om den nominerade svarat eller inte

Nomineringar till Riksdagslistan 2018        [dölj...]
Namn Motivering till nominering Har accepterat?
Test testperson

Nominerad av: Johan mlg Karlsson
Test är den optimala testpersonen! Bästa att testa med!! Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

test pp

Nominerad av: Johan mlg Karlsson
Test är fantastisk på att testa test Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Emil Isberg

Nominerad av: Emil Isberg
Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Emil Isberg

Nominerad av: Emil Isberg

Jens Ingloff

Nominerad av: Jens Ingloff

Katarina Stensson

Nominerad av: Magnus Andersson
Katarina Stensson är en klippa. Hon är väldigt bra på alla sätt, resonerande, direkt och analytisk. Pragmatisk och duktig på att komma fram till lösningar som passar alla, vilket är vad vi behöver i riksdagen.

En person som jag verkligen vill se på riksdagslistan!

Mattias Rubenson

Mattias har visat en väldigt god kompetens i att hantera partiet i och med sin nyvalda roll som partisekreterare. Välförankrad i piratpartistiskt tänkande, god författare till debattartiklar samtidigt som han är verbal och engagerad.

Han skulle vara en tillgång för oss och nationen i riksdagen!

Sofia Hartelius

Sofia har under en längre tid hållit samman Piratpartiet Göteborg och nu på senare tid Västra Götaland. God erfarenhet av föreningsverksamhet och formalia samtidigt som hon alltid söker lösningar som ger alla något. Egenskaper som alla är bra att kunna i riksdagen. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Andreas Kettelhoit

Jag har suttit med i flera sytrelser där Andreas har varit med och han må vara skeptisk ibland, men han är också produktiv. Bra kommunikativa förmågor och har alltid utrymme för medmänsklighet. Ett bra val! Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Andreas Bjärnemalm

Ante är en av våra paragrafvridare, han var med och tog fram våra stadgar och är mycket bra på formalia och uttrycka sig formellt. Tänker oftast i många steg och håller många bollar i huvudet samtidigt. En tillgång i riksdagen! Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Henrik Brändén

Henrik är en lyssnare och tänkare. Utbildad och full av politisk kunnighet genom att vara en av de som gått den långa vägen genom ett annat parti innan han äntligen hittade rätt. När han pratar så lyssnar folk, vilket de gör rätt i, för det som kommer ur hans mun är kunskap och erfarenhet i en fantastisk kombination som gör att det löser många problem. Henrik är självskriven på listan till riksdagen enligt min mening. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Henrik Passmark

Henrik har full koll på hur socialförsäkringar och allt annat runt våra välfärdssystem fungerar, då han jobbar inom detta område. Mycket kunnig och resonerande. Nyligen invald i styrelsen och har redan visat på god förmåga. Många intressanta idéer som behöver få en större arena att diskuteras på. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Mattias Lundbäck

Mattias är utbildad på det ekonomiska området, har jobbat med det redan för ett annat parti på departementsnivå och ligger bakom vår ekonomiska politik. Han har tidigare suttit i styrelsen och var vår ekonomipolitiske talesperson. Mycket bra person att ha med i riksdagen för att vidareutveckla vår ekonomiska politik. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Anton Nordenfur

Anton är väldigt engagerad politiskt, har varit involverad länge i partiet vilket innebär att hen är väl förankrad i vår politik. Hen är för nuvarande revisor men har tidigare synts mest i sin roll som partisekreterare och partiorganisatör innan dess. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Christoffer Eldengrip

Nominerad av: Christoffer Eldengrip

Henry Rouhivuori

Nominerad av: Henry Rouhivuori

Gustav Nipe

Gustav har varit aktiv tidigare i partiet, men tagit tiden att starta och driva ett innovativt företag på senare tid. Han är kreativ, tänker lateralt och är en entreprenör. Duktig på att hålla föredrag och delta i intervjuer. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Mattias Bjärnemalm

Mattias har varit med från början, är väldigt duktig på att argumentera för vår politik och har hela vår historik i ryggen när han gör så. Strukturerad och metodisk, ser vad som behöver göras och ser till att det sker. Tidigare vice partiledare. Jobbar i EU-parlamentet vilket gör att han är väl bevandrad i den politiska byråkratin. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Göran Widham

Göran är en mycket bra kandidat, som är duktig på att läsa människor och hitta lösningar. Han är en av de människor som genast ger förtroende, vilket gör att folk lyssnar på vad han har att säga. Resonerande och analyserande. Tidigare styrelseledamot. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Troed Sångberg

Troed är i framtiden. Det är det han jobbar med och det är dit han vill. Han tolkar och analyserar det som sker omkring oss för att se vart världen är på väg, något som tagit han till Piratpartiet. Visionär. Något som saknas i riksdagen. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Christoffer Olsson

Nominerad av: Sofia Hartelius
Christoffer blev nyligen vald till vice ordförande i Piratpartiet Göteborg. Han är ny i partiet, men personligen känner jag honom sedan många år tillbaka. Christoffer är en person som tycker att det är självklart att vara engagerad och ställa upp. Han är inte rädd att ställa krav och sätta upp tydliga mål. Christoffer har sedan tidigare erfarenhet av att vara aktiv inom föreningar. Tidigare har han jobbat inom restaurangbranschen, men jobbar numera som lärare. Jag tror att Christoffers erfarenheter och energi kan gynna arbetet kring den kommande valkampanjen och riksdagslistan 2018. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Henry Rouhivuori

Henry har en gedigen historia inom partiet och många känner honom väl. Han är för närvarande ekonomiansvarig för partiet. Henry har engagerat sig i tidigare valkampanjer och jag tror att hans erfarenheter av detta, partipolitik och Piratpartiet gör honom till en mycket god kandidat till riksdagslistan 2018. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Sebastian Klahr

Sebastian är en av våra nya aktiva pirater i Borås. Han är speciellt intresserad av sjukvårdspolitik och anser att Piratpartiets hållning med en evidensbaserad politik är det som utmärker partiet. Hos Sebastian ser jag en energi och en vilja till förändring som jag tror kan gynna partiet både lokalt och nationellt. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Stefan Roudén

Stefan innehar för närvarande posten som sekreterare i både Piratpartiet Västra Götaland och Piratpartiet Göteborg. Han är ordentlig, noggrann och välorganiserad. Utöver detta har han stor kunskap om miljöpolitik och jag vet att Stefan kan bidra med mycket inom området. Det har varit väldigt givande att arbeta med Stefan under det här verksamhetsåret och jag ser honom gärna på riksdagslistan 2018. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Magnus Andersson

Nominerad av: Jacob Hallén
Förutom att Magnus är vår partiledare och borde vara självklar som förstanamn på riksdagslistan är han en balanserad och eftertänksam person som skulle vara en tillgång för Piratpartiet i riksdagen och en tillgång för Sveriges Riksdag. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Elin Andersson

Nominerad av: Jacob Hallén
Elin är ordförande för Ung Pirat och en synnerligen skärpt kvinna. Det vore bra om hon syns mer inom moderpartiet. Att UP ska kandidater på riksdagslistan så att de känner engagemang ser jag som självklart. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Katarina Stensson

Nominerad av: frosting
Jag tror att Katarina kan bidra med mycket gott i Riksdagen trots att jag inte träffat henne än. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Michaela Ljungstrand

Nominerad av: frosting

C Magnus Berglund

Nominerad av: CMagnusB

Marcus Schmidt

Nominerad av: Sargoth

Michaela Ljungstrand

Michaela har på kort tid visat att hon har energi och drivkraft att bidra till partiet. Hon visar starkt att hon både är djupt intresserad av och insatt i piratfrågor. Jag tror att Michaela kan bidra med mycket till den svenska piratrörelsen en lång tid framöver. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Isabelle Kokkalis

Isabelle har visat sig vara en klippa för partiet. Hon är kvick, ambitiös och räds inte för att engagera både sig och andra. Isabelle är väl insatt i piratfrågor, tar gärna diskussioner och delar med sig av sitt kunskapsförråd. Hennes namn är självklart på riksdagslistan 2018. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Jakob Hallén

Jakob är en väldigt resonlig och eftertänksam person, han har varit ordförande i Göteborg tidigare och är väl insatt i våra frågor. Duktig på att analysera och vända på frågor så att de blir till svar.
Han har varit frånvarande en tid på grund av hälsoskäl, jag hoppas dock att han numera känner sig redo för en comeback i det politiska rummet.

Nicolas Sahlqvist

Nicolas har varit aktiv i Piratpartiet oerhört länge och sitter i styrelserna för både PP VG och PP GBG. Förutom att vara en aktiv pirat engagerar sig Nicolas i många andra projekt som Ship to Gaza, Solikyl, Cykelköket på Vegagatan m.m. Hen är väl insatt i många piratrelaterade frågor och startar gärna egna undersökningar för att fördjupa sitt kunskapsförråd. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Anastasia Storm

Anastasia är en av våra mest erfarna pirater. Hen har gedigen erfarenhet av organisation och formalia. Anastasia är driftig, ansvarstagande och strukturerad. Hen har stor kunskap om många piratrelaterade frågor och använder dessa kunskaper till t.ex. informationskampanjer och utbildningstillfällen. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Mats Philipson

Nominerad av: M. Philipson

Jan-Erik Malmquist

Nominerad av: Jan-Erik
Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Chris Makoundoul

Nominerad av: Chris Makoundoul

Peter Isaksson

Nominerad av: Isaksson

Martina Johansson

Nominerad av: Mab
Martina är en partiveteran som jobbade med mig i Skåne södras valkrets inför valet 2006, och som sedan var kommunledare för partiet i någon håla i mellansverige efter att hon flyttat norråt. Ursprungligen från nordöstra Skåne är hon numera bosatt i Kalmar. Martina har inte varit särskilt aktiv de sista åren, men jag är övertygad att om hon är beredd att göra en comeback i partiet skulle hon vara en enorm tillgång i valrörelsen. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Carl Idermark

Carl är en partiveteran som var aktiv i partiet och i piratstudenterna i Uppsala runt 2006 och ett antal år framåt. Han har hela tiden funnits med i partiet och ryckt in kring valen för att hjälpa till att synliggöra oss och våra frågor. Med hans långa erfarenhet tror jag att han skulle vara ett utmärkt namn att ha på vår riksdagslista. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Jonas Bergling

Jonas är tidigare valkretsledare i Örebro län (2008-2009) som numera bor i Stockholmstrakten. Han är vältalig, kunnig och driftig och skulle vara en utmärkt företrädare för partiet på vår riksdagslista. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Klara Tovhult

Klara Tovhult är tidigare styrelsemedlem och bloggare och en av dem som såg till så att boken "kunskap, kommunikation, kontroll" såg dages ljus (läs den! https://www.adlibris.com/se/bok/kunskap-kommunikation-kontroll-drommar-och-farhagor-i-informationssamhallet-9789174373059 ). Hon har en djup förståelse för partiets vision och ideologi och skulle bli en utmärkt representant för oss på riksdagslistan. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Hanna Svensson

Hanna är en partiveteran från Stockholmstrakten som alltid funnits där. Hon skulle utan tvekan vara en stor tillgång på vår riksdagslista. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Nils Kadesjö

Nils är före detta valkretsledare (eller möjligen distriktsledare) från norr som flyttat ner till Stockholm. Ännu en veteran i partiet och ungdomsförbundet som skulle göra sig utmärkt på riksdagslistan. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Johanna Julén

Johanna är en partiveteran från 2006. Hon har tidigare suttit i partistyrelsen och varit aktiv i partiet i Västerås. Hon har kandiderat för partiet i val tidigare och alltid representerat oss på ett lysande sätt. Vi skulle gynnas oerhört av att ha henne på riksdagslistan i år om hon väljer att ställa upp. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Ronja Gustavsson

Nominerad av: stenssok
Ronja har starkt politiskt driv, är kommunikativ och en positiv fläkt, som dessutom har erfarenhet från politiken. Jag skulle gärna se henne på riksdagslistan. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Mattias Lennartsson

Mattias är en partiveteran från Västerås, duktig skribent och given riksdagskandidat för partiet. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Magnus G Bergström

Magnus hade en rad ansvarsposter i Stockholmstrakten när han var som mest aktiv i partiet. Han är en rutinerad kommunikatör som skulle göra sig utmärkt på vår riksdagslista. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Mattias Lennartsson

Nominerad av: Mattias Lennartsson

Johan Nygren

Nominerad av: Johan Nygren

Saskia Pantell

Nominerad av: Saskia

Andreas Eng

Andreas är en partiveteran som tidigare var distriktsledare för östra distriktet och som deltagit i flera valrörelser för partiet. En given kandidat att ha på listan om han ställer upp. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Jens Rantil

Jens var aktiv redan 2006 men har tagit ett uppehåll från sitt engagemang under de senare åren. Men är han redo för en comeback vore han en enorm tillgång på vår riksdagslista. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Andreas Larsson

Andreas var distriktsledare för norra, styrelseledamot i Ung Pirat och en mängd andra poster i partiet. Han är en erfaren pirat med gott om kampanjarbete under bältet. Ett ytterst bra kandidatmaterial! Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Sofia Dahlgren

Sofia är en av de som byggde upp Ung Pirat tillsammans med mig 2007-2009 och en av de kvickaste och driftigaste pirater jag känner. Hon är för tillfället bosatt i Australien men skulle trots det lilla minuset vara en enorm tillgång som kandidat om hon väljer att ställa upp. Nekat nominering till Riksdagslistan 2018

Ola Nyström

Flerårig it-chef för partiet. Men även en utmärkt företrädare om han väljer att kandidera. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Stefan Flod

Mångårig ordförande för vårt ungdomsförbund. Erfaren debattör och utmärkl kandidat. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Andreas Rönnqvist

Före detta valkretsledare från förr i tiden som borde göra comeback som riksdagskandidat. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

JP Anderson

JP har haft mängder av roller i partiet, både lokalt och centralt. Han skulle vara en enorm tillgång i riksdagsvalskampanjen om han är intresserad av att kandidera för partiet. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Erik Lönroth

Erik har gjort mängder av saker för partiet, och han har en ofelbar förmåga att leverera när han väljer att engagera sig i ett projekt. Att ha honom som kandidat skulle innebära ett rejält lyft för vår valsedel. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Kristofer Älvring

Kristofer är en klippa. Lärde känna honom som aktiv i Uppsala men sedan en tid tillbaka bor han uppe i Vilhelmina, där han byggt upp partiets lokala aktivitet. Han är en briljant analytiker som vore en stor tillgång på vår riksdagslista. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Emma Ershag

Före detta aktiv som väldigt gärna får göra en comeback för att lyfta vår riksdagslista i valet. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Adrian Braekke

Mångårig aktiv som skulle göra sig utmärkt som riksdagskandidat. Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Nathalie Ylitalo

Före detta styrelsemedlem från Luleå som gärna får göra en comeback på vår riksdagslista Ej svarat på nominering till Riksdagslistan 2018

Elsa Nore

Elsa är något så ovanligt som en svensk pirat bosatt på Island och aktiv i det isländska piratpartiet där. Den kunskap som hon har från sitt engagemang på island vore ovärderligt att ha med på vår riksdagslista i valrörelsen. Accepterat nominering till Riksdagslistan 2018

Mattias Dahlberg

Nominerad av: MattiasD

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer